Vastuullinen brändi ja markkinointiviestintä (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3H00GJ43-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.07.2025 - 31.07.2025
Ajoitus
01.08.2025 - 19.10.2025
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Kirsi Tanner
Ryhmät
-
24LIKOMLiiketalous 2024, nuoret Markkinonti ja myynti
Tavoitteet (OJ)
Opintojakso antaa valmiudet brändin rakentamiseen liiketoiminnassa. Opintojaksolla keskitytään vastuullisuuden näkökulmasta brändin rakentamiseen, integroituun markkinointiviestintään ja vaikuttavuuden mittaamiseen eri kanavissa.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tietää mitä brändistrategia ja integroitu markkinointiviestintä on
- ymmärtää vastuullisen brändin merkityksen liiketoiminnassa
- osaa rakentaa ja kehittää monikanavaisen brändin
- ymmärtää markkinointipsykologisten periaatteiden merkityksen brändin rakentamisessa
- tietää miten brändin vaikuttavuutta voidaan mitata
Sisältö (OJ)
- Brändistrategia
- Integroitu markkinointiviestintä
- Vastuullisuus
- Markkinointiviestinnän vaikuttavuus
- Markkinoinnin psykologia
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija ymmärtää brändin rakentamisen perusteet sekä integroidun markkinointiviestinnän roolin liiketoiminnassa. Opiskelija osaa määritellä vastuullisuuden merkityksen osana liiketoimintaa. Opiskelija osaa nimetä tapoja brändin vaikuttavuuden mittaamiseksi sekä ymmärtää markkinointipsykogian vaikutuksen brändin rakentamisessa.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija soveltaa monikanavaisen brändin ja integroidun markkinointiviestinnän rakentamisessa strategista näkökulmaa. Opiskelija jäsentää brändin vaikuttavuuden merkityksen ja osaa valita sopivia vaikuttavuusmittareita. Opiskelija osaa selittää vastuullisen brändin markkinointipsykologisia sekä liiketoiminnallisia vaikutuksia ja yhteyksiä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa suositella tapoja monikanavaisen brändin ja integroidun markkinointiviestinnän rakentamiseksi strategisesta näkökulmasta käsin. Opiskelija perustelee ja arvioi tilannekohtaisesti sopivia keinoja brändin vaikuttavuuden mittaamiseksi. Opiskelija osaa perustella, miten vastuullinen brändi tukee liiketoimintaa ja miten markkinointipsykologisia periaatteita voidaan eri tavoin huomioida vastuullisen brändin rakentamisessa.
Arviointiasteikko
0-5
Oppimateriaalit
Hubspot: An Introduction to Marketing Psychology with Insights from Phill Agnew
Isokangas, Antti & Vassinen, Riku. Viherpesutalous 2024. Näin markkinoit ja viestit vastuullisest