Skip to main content

Comprehensive Support for Well-Being and Interaction (5cr)

Code: 7S00GV45-3002

General information


Enrolment period
02.07.2025 - 24.08.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
01.08.2025 - 12.12.2025
Implementation is running.
Credits
5 cr
RDI portion
3 cr
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Saija Sutelainen
Sanna Keskikuru
Tuija Laakso
Hanna Sahinoja
Anni Arola
Person in charge
Tuija Laakso
Groups
25SO
Sosionomin tutkinto-ohjelma, päivätoteutus
Course
7S00GV45

Objectives (course unit)

In this course, we explore and practice interpersonal encounters. The focus lies on establishing communication and collaborative relationships, understanding the various dimensions of human well-being, and providing support accordingly.

Upon completing this course, the student will be able to:
• Recognize the different dimensions of well-being and create effective communication and collaborative relationships
• Justify the social significance of well-being within its entirety
• Evaluate, support, and enhance an individual’s functional capacity
• Successfully engage with individuals in various life situations
• Identify and understand the starting points and different stages of the communication process

Content (course unit)

• Consider holistic functional capacity
• Assess functional capacity using appropriate tools
• Take health, safety, and well-being into account in diverse environments
• Apply effective communication and interaction processes to support and enhance functional capacity
• Understand key legislation related to these interactions
• Engage in practical exercises related to encounters

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Student
• demonstrates achievement of the course objective
• applies relationships between phenomena and concepts in their work and can provide theoretical justifications
• defines problems and tasks, and justifies solutions and choices based on knowledge
• reflects on their own actions, competencies, and areas for development, including feedback received

Not Approved:

Student
• fails to demonstrate achievement of the course objectives
• does not apply relationships between phenomena and concepts in their work, nor can they provide theoretical justifications
• is unable to reflect on their own actions, competencies, or areas for development

Location and time

kts. lukujärjestys
Orientaatio 18.8. klo 12.30-15.45 (PAKOLLINEN LÄSNÄOLO)

Exam schedules

Raportti harjoittelusta. Palautus 5.12.

Assessment methods and criteria

Opetukseen osallistuminen, (poissaolot korvattava)
Ikäihmisen kohtaamisen harjoittelun suorittaminen, Läsnäolokerrat pakollisia (Kaikki poissaolot korvattava)
Raportti, ks. erillinen ohjeistus Moodlessa. Palautus 5.12.2025 mennessä. Täydennettävien raporttien palautus 23.1.2026 mennessä.
Arviointi HYV/HYL, hyväksytty suoritus edellyttää hyvän arvosanan (3) tasoa.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

luennot ja ennakkotehtävät/ lähiopetukseen /etäopetukseen osallistuminen, poissaoloista korvaava tehtävä
- kirjallisuus
- ikäihmisen tapaamiset, field work
- reflektiotapaamiset
- joulujuhla

Learning materials

PÄIVITETÄÄN

"I do those things to pass the time": Active ageing during fourth age.: Hilla Kiuru ja Heli Valokivi 2022.

INNOSTAVA VANHUUS: Leena Kurki 2008

KULTTUURIHYVINVOINNIN KÄSIKIRJA Pia Houni, Isto Turpeinen, Johanna Vuolasto 2021. Soveltuvin osin

KIINTYMYYSSUHTEET ELÄMÄNKAARESSA Jari Sinkkonen 2018, soveltuvin osin, kappale "Kiintymyssuhteet keski-iässä ja vanhuudessa"

+ muut opettajien tuntimateriaalit

Student workload

5op= 135h
infot, fieldwork, joulujuhlan valmistelu ja joulujuhla 41h
lähiopetus + info+ reflektiot 39h
raportti ja kirjallisuus 27h
itsenäinen työ 28h

Content scheduling

AIKATAULUT syksy 2024 kts. lukujärjestys

Orientaatio ja toimintakyvyn ulottuvuudet (Tuija ja Saija)

PAKOLLINEN LÄSNÄOLO KAIKILLA OPETUSKERROILLA

Completion alternatives

Lähihoitajat voivat halutessaan ahotoida harjoittelun osuuden. kts erillinen ohje moodle

Practical training and working life cooperation

Kohtaamisen ja toimintakyvyn tukemisen harjoittelu yhteistyössä Tampereen seudun ikäihmisten eri palveluntuottajien kanssa (julkinen- yksityinen ja 3.sektori)

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Tamkin arviointikehikko

Go back to top of page