Hyvinvointi- ja terveysteknologioiden markkinointistrategiat (5op)
Toteutuksen tunnus: 7Y00FJ95-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
 - 02.12.2021 - 16.09.2022
 - Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
 
- Ajoitus
 - 16.09.2022 - 25.11.2022
 - Toteutus on päättynyt.
 
- Laajuus
 - 5 op
 
- TKI-osuus
 - 1 op
 
- Toteutustapa
 - Lähiopetus
 
- Yksikkö
 - Terveysteknologia YAMK
 
- Toimipiste
 - TAMK Pääkampus
 
- Opetuskielet
 - suomi
 
- Koulutus
 - Hyvinvointiteknologian ylempi tutkinto-ohjelma (sosiaali-, terveys- ja liikunta-ala)
 - Hyvinvointiteknologian ylempi tutkinto-ohjelma (tekniikan ja liikenteen ala)
 - Hyvinvointiteknologian ylempi tutkinto-ohjelma (liiketalouden ala)
 
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija
-	osaa analysoida yrityksen sisäisen valmiuden tason ja sen merkityksen tuotteiden ja palveluiden markkinoille pääsemiseksi
-	osaa valita kohdemarkkinan ja tunnistaa sekä arvioida markkinoille pääsemisen tekijät, uhat ja mahdollisuudet valitulla markkinalla
-	osaa hyödyntää liiketoimintamahdollisuuksien arviointiin liittyviä työkaluja ja analysoida niiden hyötyjä
-	osaa muodostaa analyysien ja muiden kertyneiden tietojen pohjalta markkinointistrategian
                    
Sisältö (Opintojakso)
-	Markkinointistrategiaan liittyvät käsitteet ja sisällöt
-	Tuotteen ominaisuudet ja hyödyt sekä arvontuottaminen
-	Asiakassegmentointi 
-	Asiakastutkimus ja sen analyysi
-	Eri analyysityökalujen hyödyntäminen markkinoille saattamisessa
-	Markkinointistrategian muodostaminen
                    
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
Opiskelija
-	ymmärtää yrityksen sisäisen valmiuden merkityksiä tuotteiden ja palveluiden markkinoille pääsemiseksi, mutta ei osaa analysoida niitä
-	osaa tehdä kohderyhmäanalyysiä ja valita mahdollisen kohdemarkkinan, mutta ei perustella valintojaan
-	osaa tunnistaa vain muutaman kysyntään vaikuttavista tekijöistä, ja nimeää epärelevantteja uhkia ja mahdollisuuksia valitulla markkinalla 
-	kuvaa tietoon pohjautuen asiakaskohderyhmiä, mutta ne eivät ole perusteltuja
-	yhdistelee satunnaisesti saatuja tietoja, joita hyödyntää markkinointistrategian sisällöissä
-	kuvaa omia johtopäätöksiään ja niiden vaikutuksia yrityksen kasvulle ja kansainvälistymiselle
-	käyttää suppeasti vain muutamaa eri työkalua markkinointistrategian muodostumisen eri vaiheissa
-	osaa muodostaa markkinointistrategian hyödyntäen vain osaa keräämäänsä tietoa.
                    
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
Opiskelija
-	tietää yrityksen sisäisen valmiuden merkityksiä tuotteiden ja palveluiden markkinoille pääsemiseksi, mutta ei osaa analysoida niitä
-	osaa valita kohdemarkkinan, mutta perustelee valintaa niukasti 
-	tunnistaa kysyntään vaikuttavat tekijät, uhat ja mahdollisuudet valitulla markkinalla 
-	tunnistaa ja perustelee tietoon pohjautuen keskeisimmät asiakaskohderyhmät
-	yhdistelee ja soveltaa saatuja tietoja hyödyntäen niitä markkinointistrategian sisällöissä, mutta johtopäätökset jäävät niukaksi
-	osaa tarkastella omia johtopäätöksiään ja niiden käyttökelpoisuutta, riskejä, vaikutuksia yrityksen kasvulle ja kansainvälistymiselle
-	osaa hyödyntää ja joiltain osin arvioida eri työkaluja markkinointistrategian muodostumisen eri vaiheissa
-	osaa muodostaa analyysien ja tietojen pohjalta markkinointistrategian.
                    
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
Opiskelija
-	analysoi yrityksen sisäisen valmiuden merkityksiä tuotteiden ja palveluiden markkinoille pääsemiseksi
-	osaa valita ja perustella kohdemarkkinan 
-	osaa tunnistaa kysyntään vaikuttavat tekijät, uhat ja mahdollisuudet valitulla markkinalla 
-	osaa tunnistaa ja perustella tietoon pohjautuen keskeisimmät asiakaskohderyhmät
-	yhdistellä ja soveltaa tarkoituksenmukaisesti saatuja tietoja hyödyntäen niitä markkinointistrategian sisällöissä ja johtopäätöksissä
-	osaa kriittisesti tarkastella omia johtopäätöksiään ja niiden käyttökelpoisuutta, riskejä, vaikutuksia yrityksen kasvulle ja kansainvälistymiselle
-	osaa monipuolisesti hyödyntää ja arvioida eri työkaluja markkinointistrategian muodostumisen eri vaiheissa
-	osaa muodostaa analyysien ja tietojen pohjalta markkinointistrategian.
                    
Arviointiasteikko
0-5