Supervised Clinical Training, Simulation 2 (2cr)
Code: 7K00CU01-3014
General information
- Enrolment period
- 11.05.2020 - 14.08.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2020 - 08.11.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
- Teachers
- Anna-Mari Rautiola
- Mari Vikman
- Taina Ojaniemi
- Person in charge
- Taina Ojaniemi
- Course
- 7K00CU01
Objectives (course unit)
The student
- is able to act in a team and make decisions related to patient care;
- is able to implement evidence-based practice;
- is able to utilise various solutions in patient care;
- is able to act in emergency situations;
- is able to act as the nurse in charge.
Content (course unit)
- patient safety and the quality of care
- actions in specific situations
- decision-making and teamwork skills
- team management
- emergency patient care
- meeting a challenging patient
Prerequisites (course unit)
supervised clinical training, Simulation 1 completed
supervised clinical training, Simulation 2 will take place at the end of the studies
Location and time
Simulaatiot toteutuvat poikkeuksellisesti koulun tiloissa Taitokeskuksen sijasta (paitsi hätä). Simulaatioissa sekä oman alan simulaatiokerta että yhteissimulaatiokerta (yhdessä 17shhup-ryhmän kanssa) ja hätäsimulaatiokerta.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Pienryhmissä toteutuvat simulaatioharjoitukset
Learning materials
Oman alan simulaatioita varten ennakkotehtävänä (alla luetellun materiaaliin tutustumisen ja perehtymisen lisäksi): Valmistaudu psykoottisen potilaan ja hänen perheensä kohtaamiseen. Kertaa psykoedukaatio (ensipsykoosi) ja palvelujärjestelmää läheisten mahdollisen tuentarpeen vuoksi sekä sairaalahoidon jatkohoitovaihtoehtoja.
· Skorpen, F., Arstad Thorsen, A., Forsberg, C. & Rehnsfeldt, A. 2015. Views concerning patient dignity among relatives to patients experiencing psychosis. Scandinavian Journal of Caring Sciences 30(1)
· Katajamäki J. (2009) Perheen arki hajoaa – psykoosipotilas ja hänen perheensä. Teoksessa Larivaara P., Lindroos S. & Heikkilä T. (toim.) (2009) Perhe, potilas ja perusterveydenhuolto. Duodecim. (vain Perheen arki hajoaa – psykoosipotilas ja hänen perheensä -kappale kokonaisuudessaan) (löytyy kirjastohaun kautta)
· Käypä hoito (2013) Kaksisuuntainen mielialahäiriö. Käypä hoito-suositus. Duodecim. http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/suositus?id=hoi50076
· Käypä hoito (2015) Skitsofrenia. Käypä hoito-suositus. Duodecim. https://www.kaypahoito.fi/hoi35050
· Mäki P. & Veijola J. (2012) Nuoren ensipsykoosi. Lääketieteellinen aikakauskirja Duodecim. https://www.duodecimlehti.fi/lehti/2012/1/duo10025
· Mielenterveyslaki 1990/1116. Annettu Helsingissä 14.12.1990.
· Bowers L., Brennan G., Winship G. & Theodoridou C. (2010) How expert nurses communicate with acutely psychotic patients. Mental health practice 13(7), 24-26. (löytyy kirjastohaun kautta)
Student workload
Simulaatiot erillisen ohjeen mukaan (Tabula): oman alan simulaatiokerta, yhteissimulaatiokerta ja hätäsimulaatiokerta. Ennakkomateriaalit itsenäisenä opiskeluna.
Completion alternatives
Ei vaihtoehtoista suoritustapaa.
Further information
Simulaatiot toteutuvat erillisen ohjeen mukaan (Tabula). Toteutusuunnitelma täydentyy mahdollisesti syksyllä- 20
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Hyväksytty:
Osallistuminen aktiivisesti simulaatioharjoituksiin
Hylätty:
Ei osallistu aktiivisesti simulaatioharjoituksiin