User based Welfare Technology (3 cr)
Code: 7F00EC92-3006
General information
- Enrolment period
- 01.12.2022 - 31.01.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2023 - 31.07.2023
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- Physiotherapy
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- English
- Seats
- 0 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Physiotherapy
Objectives (course unit)
The student
- is able to describe and evaluate the potential of welfare technology to maintain wellbeing and promote health.
- is able to find out the needs of different user groups and user experiences for different welfare technology solutions.
- knows methods of developing welfare technologies for the needs of different user groups.
- knows the principles of ethics in the user context of welfare technologies.
- knows and understands the importance of data protection in the context of welfare technologies.
Content (course unit)
- maintaining well-being and promoting health as concepts
- key concepts and content in welfare technologies
- the potential of technology in maintaining well-being and health
- the core content and concepts of user-oriented design
- methods to address users' needs
- methods for the joint development of need-based and user-oriented technologies
- ethics and user data protection in the context of welfare technology
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student
- is able to describe and explain the key concepts, contents and methods of welfare technologies and user-oriented design
- is able to describe methods to identify user needs and is able to co-develop need-based and user-oriented technologies and has tried some of these
- does not actively discuss ethical and data protection issues in the context of welfare technologies
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student
- is able to correctly apply key concepts of welfare technologies and user-centered design and to choose methods for different situations in the development process
- is able to use methods to identify user demands and is able to co-develop technologies
- contributes to the discussion on ethical and data protection issues in the context of welfare technologies
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student
- is able to apply and combine methods to identify user demands and is able co-develop need-based and user-driven technologies
- is able to analyze, document and critically evaluate study results
- is able to contribute constructively to the ethical and data protection discussion in the context of welfare technology and is able to ground their points of view
Exam schedules
Numeraalisesti arvioitava tentti, jossa kaksi suoritusmahdollisuutta.
Assessment methods and criteria
1. Itsenäiset tehtävät: arviointi hyväksytty/hylätty
2. 2. Numeraalistesti arvioitava tentti
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Itsenäisesti toteutettava non-stop verkkokurssi.
Kurssi sisältää itsenäisiä luku- ja kirjoitustehtäviä sekä lopputentin Moodlessa.
Kurssi on jaettu moduuleihin. Kaikkine moduulien hyväksytty suorittaminen edellytys kurssin suorittamiseksi.
Learning materials
Moodle-artikkelit ja muu kurssialustalla esitetty materiaali.
Student workload
3op = Opiskelijan työtä 3 x 27h (81h)
Content scheduling
1. Kurssimateriaaleihin perehtyminen ja itsenäisten tehtävien suoritus
2. Moduulien 1-6 itsenäinen suorittaminen
3. Lopputentti
4. Kurssipalaute
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
- osaa kuvata ja selittää hyvinvointi- ja terveysteknologioiden sekä käyttäjäkeskeisen suunnittelun keskeiset käsitteet, sisällöt ja menetelmät
- osaa kuvailla menetelmiä käyttäjien tarpeiden selvittämiseksi ja tarve- ja käyttäjälähtöisten teknologioiden yhteiskehittelyyn ja on kokeillut joitakin näistä
- ei ole aktiivinen keskustelija eettisistä ja tietosuoja-asioista hyvinvointi- ja terveysteknologian kontekstissa
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
- osaa käyttää hyvinvointi- ja terveysteknologioiden sekä käyttäjäkeskeisen suunnittelun keskeisiä käsitteitä oikein ja valita menetelmiä kehitysprosessin tilanteisiin
- osaa käyttää menetelmiä käyttäjien tarpeiden selvittämisessä ja teknologioiden yhteiskehittelyssä
- osallistuu keskusteluun eettisistä ja tietosuoja-asioista hyvinvointi- ja terveysteknologian kontekstissa
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
- osaa soveltaa ja yhdistää menetelmiä käyttäjien tarpeiden selvittämiseksi ja tarve- ja käyttäjälähtöisten teknologioiden yhteiskehittelyssä
- osaa analysoida ja dokumentoida sekä arvioida kriittisesti tutkimustuloksia
- osaa osallistua rakentavasti keskusteluun eettisistä ja tietosuoja-asioista hyvinvointi- ja terveysteknologian kontekstissa ja perustella esittämänsä näkökulmat