Business Planning (5cr)
Code: 3H00GN64-3007
General information
- Enrolment period
- 02.07.2025 - 31.07.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2025 - 31.12.2025
- Implementation is running.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- English
- Degree programmes
- Bachelor's Degree Programme in International Business
- Degree Programme in Entrepreneurship and Team Leadership
- Degree Programme in Business Administration
- Bachelor's Degree Programme in Entrepreneurship and Team Leadership
- Teachers
- Pia Lamminsivu
- Taina Matis
- Petriina Vuorinen
- Person in charge
- Petriina Vuorinen
- Course
- 3H00GN64
Objectives (course unit)
The aim of the course is to learn how to plan and implement a business.
After completing the course, the student will
- can make a business plan and start implementing it.
- understand the importance of project team leadership and project management.
- can plan and implement a project.
Content (course unit)
What is a business plan and how is it prepared?
What are the key aspects of project management?
How to plan and implement a project?
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student will identify the purpose, principle, and content of a business plan. They understand the importance of project management. The student will participate in the work and reporting in the learning environment chosen for the implementation.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student will articulate the purpose, principle, and content of a business plan. They understand the importance of project management. The student will actively participate in the work and reporting in the learning environment chosen for the implementation.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student will be able to analyze different approaches to business planning and project management and recommend appropriate working methods and methodologies. They will be able to anticipate risks and support others when necessary. The student will take committed responsibility for the progress, quality, and reporting of work in the learning environment chosen for the implementation.
Location and time
1. ja 2. periodi lukujärjestyksen mukaisesti.
Exam schedules
Taina Matiksen osuudesta ei ole tenttiä vaan kurssityö.
Pia Lamminsivu
Kirjanpito: 5.12.2025
Assessment methods and criteria
Arviointikriteerit annetaan kunkin opettajan osalta erikseen.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Viikottaiset ennakkotehtävät, itsenäistä -ja pienryhmä työskentelyä,luennointi ja tehtäväkohtaisia sparrauksia. Toteutus tukee vahvasti oppiyritysten suunnittelua ja perustamista, joten osallistuminen toteutukselle tärkeätä.
Etäluennot maanantaisin myös lähitunteja.
Yrityksen perustaminen ja toiminimi: Etä-ja lähiopetus
Kirjanpito: Etä- ja lähiopetus, harjoitukset ja tentti
Learning materials
Materiaalia tarjotaan teemojen mukaisesti.
Moodlen sisältämän materiaalin lisäksi:
Kirjanpito: Tomperi: Käytännön kirjanpito (Edita)
Student workload
Toteutus edellyttää opiskelijalta itsenäistä työskentelyä ja kurssitehtävien tekoa omalla ajalla.
Kirjanpito: Etä- ja lähiopetus/ohjaus n. 18 h. Opiskelijan itsenäinen työ n. 22 h.
Opintojakso kokonaisuudessaan 5op, joka vastaa n 135 h opiskelijan työtä.
Content scheduling
Toteutus 1. ja 2. periodilla.
Completion alternatives
Kyseistä kurssia ei voi hyväksilukea, koska kurssi tukee vahvasti oppiyrityksen rakentamista.
Practical training and working life cooperation
Kukin tiimi etsii itsenäisesti yrittäjän/johtoasemassa olevan henkilön, joka voisi toimia suunnittelutyössä sparraajana. Toivomuksena tapaaminen hänen kanssaan ja mahdollisesti liiketoimintasuunnitelman kommentointi jossain vaiheessa prosessia. Sparraajalla ei ole arviointi velvoitetta. Oman työn etenemisen ja todenmukaisuuden kannalta sparraaja on erittäin tärkeä tässä työssä.