Asiantuntijuus ja kehittäminen (4 op)
Toteutuksen tunnus: TK00GB62-3007
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
13.07.2024 - 11.08.2024
Ajoitus
12.08.2024 - 14.03.2025
Laajuus
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tutkimus-, kehittämis-, innovaatio- ja osaamistoiminta
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Täydennyskoulutus
Opettaja
- Maria Maljanen
Ryhmät
-
24SPSYFYVARHAPsykofyysinen fysioterapia
Sisältö (OJ)
Koulutus vahvistaa psykofyysisen fysioterapian asiantuntemusta ja antaa valmiuksia myös erikoisalan kehittämiseen
Virittäytymistehtävät 1 op
Koulutuksen aikana hyödynnetään teoriatiedon omaksumisessa käänteistä oppimista, jossa opiskelija perehtyy lähijakson aiheeseen valitsemansa teoriatiedon pohjalta. Etukäteen hankittua ja kerrattua tietoa syvennetään lähijaksoilla yhteisöllisesti ryhmäpohdintojen, työelämäesimerkkien sekä kokemuksellisten harjoitteiden kautta. Virittäytymistehtäviä on yhteensä 4 ja ohjeellinen sivumäärä
tehtävää kohden on 1-2. Halutessaan opiskelija voi kirjallisen tuotoksen sijaan toteuttaa virittäytymistehtävän esim. videona tai äänitteenä. Käänteisen oppimisen virittäytymistehtävät ovat osa opiskelijan itsenäistä työskentelyä ja koulutuksen opintopistekokonaisuutta.
Kehittämistehtävä 3 op
Koulutuksen opintopistekokonaisuuteen sisältyy pienimuotoinen kehittämistehtävä, jonka tavoitteena on lisätä opiskelijan asiantuntemusta valitsemallaan psykofyysisen fysioterapian osa-alueella työelämälähtöisesti ja/tai ammatillisen kasvun näkökulmasta. Kehittämistehtävä on prosessi, joka etenee läpi koulutuksen. Kehittämistehtävä on opiskelijan itsenäistä työskentelyä, mutta vastuuopettaja ohjaa tarvittaessa suunnan löytymisessä.
Kehittämistehtävän kirjallinen tuotos on 8-10 sivuinen artikkelimainen raportti. Kirjallisessa tuotoksessa opiskelija tuo esille kehittämistehtäväaiheen keskeistä teoriataustaa ja tutkimustietoa sekä kuvaa kehittämisprosessia, tuloksia ja kokemuksia peilaten psykofyysiseen fysioterapiaan. Kehittämistehtäväprosessiin sisältyy myös sen esittely koulutuksen lopussa omalle opiskelijaryhmälle.
Kehittämistehtävän arviointi on hyväksytty/hylätty ja opiskelija saa kehittämistehtävästään kirjallisen palautteen.
Arviointiasteikko
0-5