Technical English for Professionals (3 cr)
Code: 5N00EK80-3068
General information
- Enrolment period
- 02.12.2024 - 19.01.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 15.01.2025 - 30.04.2025
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- TAMK Languages and Communication
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- English
- Degree programmes
- Degree Programme in Building Services Engineering, HVAC Systems
Objectives (course unit)
The aim is to further develop the written and spoken competence in English needed in the working life as an engineer.
The students have a good command of the special terms in their particular field and are able to read technical texts. They know the job application process in English. The students gain experience of negotiating in English. They know how to give an effective professional presentation and how to write reports.
Content (course unit)
Terms needed in engineering. Meetings and negotiations. Presenting a technical process or product. CV, job application and job interview. Grammar and intercultural communication if necessary.
Prerequisites (course unit)
Working English for Engineers or equivalent
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student completes the tasks.
The student is able to
- enter unprepared into conversation on topics that are familiar, of personal interest or pertinent to everyday life (e.g. family, hobbies, work, travel and current events).
- briefly give reasons and explanations for opinions and plans.
- write simple connected text on topics which are familiar or of personal interest. I can write personal letters describing experiences and impressions
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student is able to
- interact with a degree of fluency and spontaneity that makes regular interaction with native speakers quite possible.
- take an active part in discussion in familiar contexts
- present clear, detailed descriptions on a wide range of subjects.
- explain a viewpoint on a topical issue giving the advantages and disadvantages of various options.
- write clear, detailed text on a wide range of subjects as well as abstracts of material related to one's own field
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student:
- can express him/herself fluently and spontaneously without much obvious searching for expressions.
- is able to use language flexibly and effectively for social and professional purposes
- is able to formulate ideas and opinions with precision and relate his/her contribution skillfully to those of other speakers.
- can present clear, detailed descriptions of complex subjects integrating sub-themes, developing particular points and rounding off with an appropriate conclusion
- can express him/herself in clear, well-structured text, expressing points of view at some length.
- can write about complex subjects in a letter, an essay or a report, underlining what I consider to be the salient issues
- can select a style appropriate to the reader in mind
Location and time
Oppitunnit ovat keskiviikkoisin klo 8-10 TAMKilla 15.1. - 23.4.2025.
Exam schedules
Suullinen koe: 16.4. ja 23.4. Opiskelijat valitsee päivistä toisen.
Kirjallinen koe: TUNIEXAMISSA 14. - 25.4.2025
Uusintakokeet: Hyväksyttyä arvosanaa voi korottaa kerran, hylättyä arvosanaa suorittaa kaksi kertaa opettajan määrääminä uusintakoepäivinä. Ajankohdat tarkentuvat, kun nähdään uusintakokeiden tarve.
Evaluation methods and criteria
Hyväksytty arvosana 1-5
-kirjallinen koe, 30%
-suullinen koe 40%
-ryhmätyö 30%
-lähiopetukseen osallistuminen
-Kotitehtäviä tulee olla palautettuna min. 80%.
Kotitehtäväpaketti ja niiden oikeat vastaukset (key) ilmoitetaan Moodlessa. Opettaja tarkastaa, että tehtävät on palautettu Tunimoodleen palautusalustalle deadlineen mennessä. Opiskelijan tulee itse tarkastaa, että tehtävät on tehty oikein ja kysyä tarvittaessa. Kotitehtäviä ei voi palauttaa opettajan sähköpostiin, eikä sen jälkeen, kun oikeat vastaukset on annettu. Saadakseen kokeiden ja ryhmätyön osoittaman arvosanan, kotitehtäviä tulee olla palautettuna vähintään 80 %. Liian vähäinen kotitehtävien teko voi vaikuttaa arvosanaan.
Lähitunneilta voi olla pois 2 kertaa omalla ilmoituksella. Jos poissaoloja tulee tätä enemmän, ne tulee korvata osallistumalla saman opettajan jonkin muun soveltuvan kurssin lähiopetukseen. Vakavat sairastapaukset käsitellään erikseen. Poissaoloja ei voi korvata lisätehtävillä.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
lähiopetus, itsenäinen verkko-opiskelu Moodlessa, suulliset ja/tai kirjalliset yksilö-, pari- ja ryhmätehtävät, kirjallinen ja suullinen tentti, arvioitava ryhmätyö
Toteutussuunnitelma saattaa tarkentua kurssin kuluessa.
Learning materials
Kurssilla ei käytetä oppikirjaa.
Opettaja antaa materiaalin tunnilla ja Moodlen kautta.
Opiskelijoita pyydetään etsimään ja tuottamaan opiskeluun soveltuvaa materiaalia.
Student workload
27 h / opintopiste
Tähän sisältyvät lähiopetustunnit, kotitehtävät, ryhmätyöt sekä tentteihin valmistautuminen.
Completion alternatives
AHOT-menettely
-aiemmissa korkeakouluopinnoissa suoritetut englannin opinnot.
-ulkomaan vaihdossa suoritetetut oman alan englanninkieliset kurssit.
-aiempi esim. työssä hankittu osaaminen
Ko.tilanteissa yhteys opettajaan viimeistään kurssin alussa. AHOTointia ei voi suorittaa sen jälkeen, kun kurssin lähiopetus on ohi.
Opinto on mahdollista korvata ns. Fast Track -kurssilla.
https://tuni-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/kristiina_tillander_tuni_fi/Ec853I8o825KmA-RWcm7w_8BUJrxCyYVmjTPFqTsUgwPNg?e=bUfcDJ
Further information
The students have passed the course when they have been present to 80% of the classes, completed the agreed tasks and taken part in the exam.