Siirry suoraan sisältöön

Talotekniikkaurakointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: 5T00EI30-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 31.12.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2025 - 31.07.2025
Toteutus on käynnissä.
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Talotekniikka
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Talotekniikan tutkinto-ohjelma, Sähköinen talotekniikka
Talotekniikan tutkinto-ohjelma, LVI-talotekniikka
Opettajat
Joel Tirkkonen
Vastuuhenkilö
Joel Tirkkonen
Ryhmät
22I254
Sähköinen talotekniikka
22I253
LVI-talotekniikka
Opintojakso
5T00EI30

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija osaa
- soveltaa taloteknistä osaamistaan toteutusprojekteissa ja työmaahoidossa
tehdä käytännössä projektin hoitoon liittyviä tehtäviä

Sisältö (Opintojakso)

Talotekniikanprojektinhoidon tehtävät ja työkuva
Työskentely todellisessä toteutusprojektissa projektin hoitajan avustajana tai aiheeisiin liittyvä kehitysprojekti

Esitietovaatimukset (Opintojakso)

Sähköinen talotekniikka asuinkiinteistössä tai LVI-talotekniikkaratkaisut asuinkiinteistössä

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Opiskelija on osallistunut projektihoidon tehtäviin, mutta työskentely ei ole ollut oma-aloitteista. Sovittujen aikataulujen noudattaminen on ollut osin puutteellista. Työelämän palaute on ollut tyydyttävä. Projektityöskentelyn tavoitteiden asetteluja oman oppimisen raportointi on ollut suppeaa.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Opiskelija on tunnistanut omia oppimistavoiteitana ja kehittänyt omaa projektinhoito-osaamistaan tavoitteiden mukaisesti. Opiskelija on työskennellyt projektihoidon tehtävissä sovittujen tavoitteiden mukaisesti ja työelämän edustajan palaute on hyvää. Sovittuja aikatauluja on noudatettu ja raportointi kattavaa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Edellisen lisäksi opiskelija on tuonut esiin projektihoitoon liittyviä kehittämisehdotuksia. Hänen saamansa palaute työelämänjaksosta on kiitettävää. Opiskelija on toiminut aktiivisesti ja oma-aloitteisesti tavoitteiden asettelussa, työskentelyssä ja loppuraportoinnissa.

Aika ja paikka

Työssäoppimisjakso suoritetaan keväällä, joissakin tapauksissa sen on voinut suorittaa kesällä erillään harjoittelutunneista

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

kurssilla ei ole tenttiä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Työelemäjakson raportin ja seminaarin perusteella asteikolla 0-5

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Kurssi suoritetaan yrityksessä suoritettavien oppimistehtävien pohjalta. Opiskelija tekee raportin oppimastaan joka arvioidaan jakson päätteeksi.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op = 135 h

80 h työssäoppimista
50 h raportti
5 h seminaariesitys

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

ei ole

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Toteutetaan työelämän kanssa yhteistyössä yrityksissä suoritettavien oppimistehtävien muodossa.

Lisätiedot

Oppimistehtävät sovitaan työtehtäväkohtaisesti

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

The student has participated in the tasks of project management but the working has not been from the own initiatives. It has been partly defective to follow the agreed schedules. The feedback of the working life has been satisfactory. The arrangements of the objectives and the reporting of learning has been small.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

The student has identified his own learning objectives and has developed his project management know-how according to the objectives. The student has worked in project management according to the agreed objectives and the feedback of the representative of the working life is good. The agreed schedules have been adhered to and the reporting is covering.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

In addition to the previous, the student has brought out development proposals which are related to the project management. The feedback on the working received by him is praiseworthy. The student has acted actively and spontaneously in the arrangement, working and final reporting.

Siirry alkuun