Talotekniikkaurakointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: 5T00EI30-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.12.2024 - 31.12.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2025 - 31.07.2025
- Toteutus on käynnissä.
- Laajuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Talotekniikka
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Talotekniikan tutkinto-ohjelma, Sähköinen talotekniikka
- Talotekniikan tutkinto-ohjelma, LVI-talotekniikka
- Opettajat
- Joel Tirkkonen
- Vastuuhenkilö
- Joel Tirkkonen
- Ryhmät
-
22I254Sähköinen talotekniikka
-
22I253LVI-talotekniikka
- Opintojakso
- 5T00EI30
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija osaa
- soveltaa taloteknistä osaamistaan toteutusprojekteissa ja työmaahoidossa
tehdä käytännössä projektin hoitoon liittyviä tehtäviä
Sisältö (Opintojakso)
Talotekniikanprojektinhoidon tehtävät ja työkuva
Työskentely todellisessä toteutusprojektissa projektin hoitajan avustajana tai aiheeisiin liittyvä kehitysprojekti
Esitietovaatimukset (Opintojakso)
Sähköinen talotekniikka asuinkiinteistössä tai LVI-talotekniikkaratkaisut asuinkiinteistössä
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
Opiskelija on osallistunut projektihoidon tehtäviin, mutta työskentely ei ole ollut oma-aloitteista. Sovittujen aikataulujen noudattaminen on ollut osin puutteellista. Työelämän palaute on ollut tyydyttävä. Projektityöskentelyn tavoitteiden asetteluja oman oppimisen raportointi on ollut suppeaa.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
Opiskelija on tunnistanut omia oppimistavoiteitana ja kehittänyt omaa projektinhoito-osaamistaan tavoitteiden mukaisesti. Opiskelija on työskennellyt projektihoidon tehtävissä sovittujen tavoitteiden mukaisesti ja työelämän edustajan palaute on hyvää. Sovittuja aikatauluja on noudatettu ja raportointi kattavaa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
Edellisen lisäksi opiskelija on tuonut esiin projektihoitoon liittyviä kehittämisehdotuksia. Hänen saamansa palaute työelämänjaksosta on kiitettävää. Opiskelija on toiminut aktiivisesti ja oma-aloitteisesti tavoitteiden asettelussa, työskentelyssä ja loppuraportoinnissa.
Aika ja paikka
Työssäoppimisjakso suoritetaan keväällä, joissakin tapauksissa sen on voinut suorittaa kesällä erillään harjoittelutunneista
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
kurssilla ei ole tenttiä
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Työelemäjakson raportin ja seminaarin perusteella asteikolla 0-5
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Kurssi suoritetaan yrityksessä suoritettavien oppimistehtävien pohjalta. Opiskelija tekee raportin oppimastaan joka arvioidaan jakson päätteeksi.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 135 h
80 h työssäoppimista
50 h raportti
5 h seminaariesitys
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
ei ole
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Toteutetaan työelämän kanssa yhteistyössä yrityksissä suoritettavien oppimistehtävien muodossa.
Lisätiedot
Oppimistehtävät sovitaan työtehtäväkohtaisesti
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
The student has participated in the tasks of project management but the working has not been from the own initiatives. It has been partly defective to follow the agreed schedules. The feedback of the working life has been satisfactory. The arrangements of the objectives and the reporting of learning has been small.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
The student has identified his own learning objectives and has developed his project management know-how according to the objectives. The student has worked in project management according to the agreed objectives and the feedback of the representative of the working life is good. The agreed schedules have been adhered to and the reporting is covering.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
In addition to the previous, the student has brought out development proposals which are related to the project management. The feedback on the working received by him is praiseworthy. The student has acted actively and spontaneously in the arrangement, working and final reporting.