Palvelumuotoiluprosessi vieraanvaraisuusalalla (5 op)
Toteutuksen tunnus: 8T00GK86-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 11.11.2024 - 31.12.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2025 - 05.03.2025
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Restonomi
- Toimipiste
- TAMK Mediapolis
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Jaana Sahlsten
- Taija Karhe
- Vastuuhenkilö
- Leena Mäkelä
- Ryhmät
-
24MRESTOPalveluliiketoiminta, monimuotototeutus, syksy 2024
- Luokittelu
- ONLINE
- Opintojakso
- 8T00GK86
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Muotoillaan yhdessä asiakkaiden tarpeista lähteviä uusia palveluratkaisuja.
Opiskelija:
- osaa tunnistaa palvelumuotoilun merkityksen käyttäjälähtöisten, arvoa luovien, kestävän kehityksen tavoitteita tukevien palvelujen kehittämisessä
- osaa suunnitella palvelumuotoiluprosessin ja valita sopivia käyttäjälähtöisiä menetelmiä
- osaa arvioida asiakkaan kokemusta
- osaa huomioida matkailu- ja ravitsemisalan toimintaympäristön haasteet, mahdollisuudet ja vastuullisuusnäkökohdat palvelukehittämisessä
Sisältö (Opintojakso)
MITÄ mahdollisuuksia matkailu- ja ravitsemisalan toimintaympäristön muutokset antavat palvelujen kehittämiseen?
MIKSI kestävän kehityksen tavoitteet on huomioitava palvelujen suunnittelussa?
MITEN käyttäjälähtöinen palvelujen kehittäminen mahdollistaa arvon luonnin ja tavoitellun asiakaskokemuksen?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
Opiskelija osaa määritellä kestävän kehityksen tavoitteita, asiakaskokemuksen ja palvelumuotoiluprosessin käsitteet.
Opiskelija suoriutuu palvelumuotoiluprosessin suunnittelusta ohjatusti yhdessä tiiminsä kanssa.
Opiskelija toimii ryhmässä ja tunnistaa vuorovaikutustaitonsa.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
Opiskelija osaa selittää kestävän kehityksen tavoitteet, asiakaskokemuksen ja palvelumuotoiluprosessin käsitteinä sekä osaa jäsentää niitä suhteessa toisiinsa.
Opiskelija osaa rajata tehtävää kestävän kehityksen tavoitteiden huomioimiseksi palvelumuotoiluprosessin suunnitelmassa.
Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa.
Opiskelija toimii yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan.
Opiskelija osaa arvioida ryhmänsä kehittämisprosessia ja sen lähtökohtia.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
Opiskelija ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja yhdistää kestävän kehityksen tavoitteita ja palvelumuotoilua ammatilliseen kontekstiin.
Opiskelija osaa soveltaa kestävän kehityksen tavoitteita palvelumuotoiluprosessin suunnitelmassa.
Opiskelija toimii yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti kehittäen sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta.
Opiskelija osaa kriittisesti arvioida ryhmänsä suunnitelmaa, antaa siihen rakentavia kehitysehdotuksia sekä tehdä tarvittavia muutoksia suunnittelun aikana.
Aika ja paikka
Verkkototeutus
Etäkontaktit:
9.1.2025 12.30-16
20.2.2025 9-11.30
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Luennot
Harjoitustyöt
Tiimityö
Oppimateriaalit
Sovitaan opintojakson alkaessa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 op on 27h opiskelijan työtä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
AHOT -hakemus tulee jättää 17.12.2024 mennessä Taija Karhelle HyväHot -järjestelmässä. AHOT -näyttöön hyväksytyt suorittavat näytön 7.1.2025 klo 16.30-18.30 Moodlessa.