Siirry suoraan sisältöön

Digitaaliset ratkaisut palveluliiketoiminnassa (5 op)

Toteutuksen tunnus: 8T00FW15-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
11.11.2024 - 05.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2025 - 17.02.2025
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Restonomi
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettajat
Leila Kakko
Sami Salonen
Vastuuhenkilö
Sami Salonen
Ryhmät
22RESTO
Palveluliiketoiminta 2022, päivätoteutus
Opintojakso
8T00FW15

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija: 
− tunnistaa digitaalisten toimintaprosessien ja tietojohtamisen mahdollisuuksia ja realiteetteja
− tunnistaa tiedon roolin osana organisaation kehittämistä
− osaa hyödyntää digitalisaation mahdollisuuksia johtamisessa, suunnittelussa ja toiminnan organisoimisessa sekä asiakkaan kokemuksen kehittämisessä
− osaa suunnitella arvoa luovien digitaalisten ratkaisujen kokeiluja
− osaa käyttää omaan alaansa liittyvää tietoa kestävien ratkaisujen ja toimintamallien etsimiseen, käyttöönottamiseen ja vakiinnuttamiseen

Sisältö (Opintojakso)

MITÄ tietojohtaminen tarkoittaa ja miksi se on tärkeää palveluliiketoiminnassa?
MIKSI teknologiakehitystä ja palvelun merkitystä on tärkeää pohtia kriittisesti?
MITEN digitalisaatio näyttäytyy ilmiönä, haasteena ja mahdollisuutena palveluliiketoiminnassa?
MITEN voidaan yhdistellä digitaalisia ja fyysisiä palveluympäristöjä ja -elementtejä?
MITEN dataohjautuvuus näyttäytyy organisaation kaikissa eri toiminnoissa?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Opiskelija tunnistaa ja määrittelee digitalisaatioon ja tiedolla johtamiseen liittyvät keskeiset ilmiöt ja käsitteet.
Opiskelija tekee annetut tehtävät ohjatusti. Hän tuntee erilaisia menettelytapoja digitaalisissa ratkaisuissa.
Opiskelija toimii tiimin jäsenenä ja johtaa itseään.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Opiskelija jäsentää digitalisaatioon ja tiedolla johtamiseen liittyvien käsitteiden välisiä suhteita sekä soveltaa niitä palveluliiketoiminnan käytännöissä.
Opiskelija osaa valita eri vaihtoehdoista sopivimman menettelyvalinnan perustellen. Hän osaa laatia suunnitelmia tai antaa kestäviä ehdotuksia digitaalisten ratkaisujen parantamiseksi.
Opiskelija toimii vastuullisesti ammattilaisena ja tukee muiden oppimista. Opiskelija arvioi kypsästi omaa toimintaansa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Opiskelija osaa selittää palveluliiketoiminnan digitaalisiin ratkaisuihin liittyviä laaja-alaisia kokonaisuuksia ja esittää ratkaisuja ammatillisessa kontekstissa. Opiskelija ymmärtää dataohjautuvuuden edellytykset organisaation eri toiminnoissa.
Opiskelija etsii ja arvioi erilaisia kestäviä toimintatapoja ja ratkaisumalleja perustellen sekä suunnittelee ja toteuttaa digitaalisten ratkaisujen kokeiluja. Hän yhdistelee erilaisia ratkaisutapoja luovasti tai luo uusia.
Opiskelija toimii vastuullisesti ja esimerkillisen sitoutuneesti tiiminsä tai toimeksiantajansa kokonaishyötyä ajatellen. Hän arvioi kriittisesti ja argumentoiden alan digitalisaatiokehitystä sekä omaa ja muiden toimintaa.

Aika ja paikka

13.1.2025 11.30-16.45 H1-24
20.1.2025 11.30-16.45 H1-24
27.1.2025 11.30-16.45 H1-24
3.2.2025 11.30-16.45 H1-24
10.2.2025 11.30-16.45 H1-24
17.2.2025 11.30-16.45 H1-24

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luento-opetusta, itsenäsitä työskentelyä, tiimityötä, projektityötä.

Oppimateriaalit

Moodlessa

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kointaktiopetusta 31h, itsenäistä ja tiimityötä 104h

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

AHOT-erillisen ohjeen mukaisesti

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Yritysyhteistyötä

Siirry alkuun