Palvelujen myynti (5op)
Toteutuksen tunnus: 6M00DQ36-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.04.2025 - 30.04.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 20.10.2025 - 19.12.2025
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Laajuus
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- TKI-osuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Metsätalous
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Metsätalouden tutkinto-ohjelma
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija osaa:
-määritellä metsäalan palveluliiketoiminnan muodot ja palveluliiketoimintamallit
-suunnitella metsäalan palveluita ja käyttää apunaan palvelumuotoilua
-tuntee myynnin vaiheet valmistautumisesta kaupan päättämiseen ja jälkihoitoon
-vahvistaa vuorovaikutustaitojaan asiakkaan kohtaamiseen liittyvissä tilanteissa erityisesti luottamuksen rakentamisen, vakuuttavan esiintymisen ja argumentointitaitojen näkökulmasta
-valmistautua ja toteuttaa myyntikohtaamisen aidossa asiakastilanteessa.
Sisältö (Opintojakso)
Palveluliiketoiminnan mallit, palveluiden suunnittelu, palveluprosessin toiminta, palveluiden muotoilu, tuotteistaminen, asiakastapaamisen vaiheet ja myyjän toiminta eri vaiheissa, myyjänä kehittyminen, arvon luominen asiakkaalle myynnin avulla.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
Opiskelija tunnistaa palveluliiketoimintaan ja myyntityöhön liittyvät osa-alueet ja osaa nimetä myynnin eri vaiheet. Hän tuntee palvelumuotoiluun ja arvomyyntiin liittyviä menetelmiä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
Opiskelija ymmärtää palveluliiketoimintaan ja myyntityöhön liittyvien osa-alueiden perusteet. Hän osaa toimia ohjatusti myyntityöhön liittyvissä tilanteissa, sekä osaa ohjatusti suunnitella palveluita. Hän ymmärtää luottamuksen rakentamisen, vakuuttavan esiintymisen ja argumentointitaitojen merkityksen myyntityössä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
Opiskelija ymmärtää palveluliiketoimintaan ja myyntityöhön liittyvät osa-alueet ja osaa soveltaa niitä käytännön työssä. Hän osaa jäsentää myynnin eri vaiheet valmistautumisesta asiakassuhteen jälkihoitoon ja soveltaa niitä käytännössä. Opiskelija pystyy palveluliiketoiminnan ja myyntitaitojen avulla kehittämään asiakkaalle tuotettua arvoa ja vahvistamaan myyjän ja asiakkaan välistä luottamusta.
Aika ja paikka
Lähiopetukset annetun lukujärjestyksen mukaan. Huomioithan kurssin tiukan aikataulun.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Luentoja & keskusteluja
Harjoitustyö, sen raportointi ja esitys
Itsenäistä opiskelua
Oppimateriaalit
Oivaltava myyntityö - asiakkaana organisaatio
Hänti, S., Kairisto-Mertanen, L. & Kock, H. 2016.
Halutessasi voit perehtyä myös seuraaviin kirjoihin:
Menestys syntyy asiakaskokemuksesta: B2B-johtajan opas
Holma, L., Laasio, K., Ruusuvuori, M., Seppä, S. & Tanner, R. 2021.
Strategiana asiakaskokemus
Saarijärvi, H. & Puustinen, P. 2020.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Suomeksi
Opintojakson laajuus 5op tarkoittaa 5x27h = 135h työtä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Sovittava erikseen opettajien kanssa.
Voit hakea toteutuksen hyväksilukemista aiemmin hankitun osaamisen tai opintojen perusteella. Lähetä HyväHot-hakemus viimeistään KAKSI viikkoa ennen kurssin alkamista ja valitse sen käsittelijäksi opintojakson vastuuopettaja.
Hyväksiluvun hakeminen osaamisella:
- Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Vastuuopettaja ilmoittaa HyväHot-päätöksessään osaamisen osoittamistavan (näyttö) ja muut lisätiedot. Näyttö arvioidaan asteikolla suoritus hyväksytty/hylätty.
Hyväksiluvun hakeminen opintojen perusteella:
- Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Valitse HyväHot-hakemuksen käsittelijäksii opintojakson vastuuopettaja.