Siirry suoraan sisältöön

Palvelujen myynti (5op)

Toteutuksen tunnus: 6M00DQ36-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.04.2025 - 30.04.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
20.10.2025 - 19.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Metsätalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Metsätalouden tutkinto-ohjelma
Opettajat
Mari Stenvall
Vastuuhenkilö
Ari Vanamo
Ryhmät
23IM
Metsätalous 2023
Opintojakso
6M00DQ36

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija osaa:
-määritellä metsäalan palveluliiketoiminnan muodot ja palveluliiketoimintamallit
-suunnitella metsäalan palveluita ja käyttää apunaan palvelumuotoilua
-tuntee myynnin vaiheet valmistautumisesta kaupan päättämiseen ja jälkihoitoon
-vahvistaa vuorovaikutustaitojaan asiakkaan kohtaamiseen liittyvissä tilanteissa erityisesti luottamuksen rakentamisen, vakuuttavan esiintymisen ja argumentointitaitojen näkökulmasta
-valmistautua ja toteuttaa myyntikohtaamisen aidossa asiakastilanteessa.

Sisältö (Opintojakso)

Palveluliiketoiminnan mallit, palveluiden suunnittelu, palveluprosessin toiminta, palveluiden muotoilu, tuotteistaminen, asiakastapaamisen vaiheet ja myyjän toiminta eri vaiheissa, myyjänä kehittyminen, arvon luominen asiakkaalle myynnin avulla.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Opiskelija tunnistaa palveluliiketoimintaan ja myyntityöhön liittyvät osa-alueet ja osaa nimetä myynnin eri vaiheet. Hän tuntee palvelumuotoiluun ja arvomyyntiin liittyviä menetelmiä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Opiskelija ymmärtää palveluliiketoimintaan ja myyntityöhön liittyvien osa-alueiden perusteet. Hän osaa toimia ohjatusti myyntityöhön liittyvissä tilanteissa, sekä osaa ohjatusti suunnitella palveluita. Hän ymmärtää luottamuksen rakentamisen, vakuuttavan esiintymisen ja argumentointitaitojen merkityksen myyntityössä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Opiskelija ymmärtää palveluliiketoimintaan ja myyntityöhön liittyvät osa-alueet ja osaa soveltaa niitä käytännön työssä. Hän osaa jäsentää myynnin eri vaiheet valmistautumisesta asiakassuhteen jälkihoitoon ja soveltaa niitä käytännössä. Opiskelija pystyy palveluliiketoiminnan ja myyntitaitojen avulla kehittämään asiakkaalle tuotettua arvoa ja vahvistamaan myyjän ja asiakkaan välistä luottamusta.

Aika ja paikka

Lähiopetukset annetun lukujärjestyksen mukaan. Huomioithan kurssin tiukan aikataulun.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luentoja & keskusteluja
Harjoitustyö, sen raportointi ja esitys
Itsenäistä opiskelua

Oppimateriaalit

Oivaltava myyntityö - asiakkaana organisaatio
Hänti, S., Kairisto-Mertanen, L. & Kock, H. 2016.

Halutessasi voit perehtyä myös seuraaviin kirjoihin:

Menestys syntyy asiakaskokemuksesta: B2B-johtajan opas
Holma, L., Laasio, K., Ruusuvuori, M., Seppä, S. & Tanner, R. 2021.

Strategiana asiakaskokemus
Saarijärvi, H. & Puustinen, P. 2020.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Suomeksi
Opintojakson laajuus 5op tarkoittaa 5x27h = 135h työtä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Sovittava erikseen opettajien kanssa.

Voit hakea toteutuksen hyväksilukemista aiemmin hankitun osaamisen tai opintojen perusteella. Lähetä HyväHot-hakemus viimeistään KAKSI viikkoa ennen kurssin alkamista ja valitse sen käsittelijäksi opintojakson vastuuopettaja.

Hyväksiluvun hakeminen osaamisella:
- Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Vastuuopettaja ilmoittaa HyväHot-päätöksessään osaamisen osoittamistavan (näyttö) ja muut lisätiedot. Näyttö arvioidaan asteikolla suoritus hyväksytty/hylätty.

Hyväksiluvun hakeminen opintojen perusteella:
- Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Valitse HyväHot-hakemuksen käsittelijäksii opintojakson vastuuopettaja.

Siirry alkuun