ICT-projektin englanti (3 op)
Toteutuksen tunnus: 4A00HB40-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 13.01.2025
Ajoitus
01.01.2025 - 11.05.2025
Laajuus
3 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
67 % Lähiopetus, 33 % Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Paikat
0 - 30
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Marianna Leikomaa
Vastuuhenkilö
Petri Tuohimäki
Ryhmät
-
24TIKO1Tietojenkäsittely 2024, valmennusryhmä 1
Tavoitteet (OJ)
Opintojakson suoritettuaan opiskelijat voivat työskennellä ICT-alalla englannin kielellä.
Opiskelija
- tietää, mitä onnistunut asiakaslähtöinen viestintä vaatii.
- osaa hankkia ja hyödyntää osaamisalaan liittyvää tietoa ja kehittää ammattitaitoaan.
- suhtautuu myönteisesti oppimiseen ja ymmärtää henkilökohtaisen kieli- ja viestintätaidon nykyisen tasonsa.
- pystyy ja haluaa itse arvioida ja kehittää näitä taitoja jatkuvasti.
Sisältö (OJ)
Sisältö jakautuu seuraaviin pääteemoihin:
- Työnhaku
- Projektisuunnitelman tekeminen
- Suullinen esitys
- Tuotteen pitsaus ja markkinointi
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa
- laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
- esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
- laatia tarkoituksenmukaisen työhakemuksen englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa
- laatia projektisuunnitelman ja -raportin englanniksi.
- esitellä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
- laatia tarkoituksenmukaisen työhakemuksen englanniksi.
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa
- laatia ja noudattaa englanninkielistä projektisuunnitelmaa.
- laatia tarkoituksenmukaisen projektiraportin.
- myydä sekä pelisuunnitelmansa että valmiin pelin englanniksi.
- laatia hyvän, tarkoituksenmukaisen työhakemuksen englanniksi
Opiskelija palauttaa kaikki annetut tehtävät ajallaan.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Toukokuussa 2025. Uusinnat myös toukokuussa.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvosana muodostuu portfoliotyyppisesti osasuoritusten perusteella. Kaikki osasuoritukset on suoritettava hyväksytysti:
1) Projektin suullinen esittely 40% (tehdään ryhmissä, arviointi yksilöidysti)
2) CV 30%
3) Koe 30%
Lisäksi arviointiin vaikuttavat aktiivisuus ja asetettujen aikataulujen noudattaminen. Kurssipalaute on myös pakollinen osasuoritus.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Kurssi toteutetaan monimuoto-opetuksena siten, että osa opiskelusta tapahtuu Moodle-ympäristössä. Myös muita verkkotyökaluja voidaan käyttää. Lähiopetusta ei ole kevätlukukaudella joka viikko, mikä tarkoittaa sitä, että kurssin aikataulun seuraaminen on välttämätöntä. Ajanjaksoina, jolloin lähiopetusta ei ole, opiskelijat työskentelevät itsenäisesti (lähiopetuksen puuttuminen ei siis tarkoita sitä, että niillä viikoilla ei olisi opiskeltavia asioita, vaan sitä, että itsenäiselle opiskelulle ja työskentelylle annetaan aikaa). Englannin opetus on integroitu kevätlukukaudella toteutettavaan peliprojektiin.
Oppimateriaalit
Verkkomateriaalit, tunneilla jaettavat monisteet.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
7*7 h varattu opetusta (+messupäivä 5h)
Itsenäistä työskentelyä (arvio):
CV:n teko = 5h
Projektisuunnitelma = 5h
Trailertekstit = 3h
Store tekstit = 3h
Esitelmän teko = 8h
Web-sivujen tekstit = 5h
Koevalmistelut = 5h
Messut = 5h
Messuvalmistelut =3h
Sisällön jaksotus
Alustavan aikataulun mukaan lähiopetusta vko 5, 7, 10, 12, 15, 16. Mahdollisista muutoksista ilmoitetaan 1. opetuskerralla. Opetuskertojen välisinä aikoina itsenäisesti tehtäviä harjoituksia Moodlessa.
Lisätietoja opiskelijoille
Toteutuksen linjaus tekoälyn käytöstä opiskelussa
Mikäli opiskelija käyttää sallitusti oppimistehtävissään tekoälytyökalu(j)a apunaan, on hänen viitattava käyttämiinsä tekoälyihin ja toimitettava käyttämänsä syötteet (promptit) tehtävävastauksiensa yhteydessä. Mikäli opiskelija esittää tekoälyn tuottamat tulokset ominaan ilman viitteitä, lähteitä ja/tai syötteitä, opettaja voi olla hyväksymättä tuotosta tai vaatia sen tekemistä uudelleen. Opettajalla on oikeus kysyä opiskelijalta, onko hän mahdollisesti käyttänyt tekoälyä oppimistehtävässään.