HOPS ja portfolio (5 op)
Toteutuksen tunnus: 1L00FO88-3063
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.04.2024 - 31.05.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.05.2024 - 31.07.2025
- Toteutus on käynnissä.
- Laajuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Ammatillinen opettajankoulutus
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- englanti
- Koulutus
- Ammatillinen opettajankoulutus
- Opettajat
- Mikko Turunen
- Vastuuhenkilö
- Mikko Turunen
- Ryhmät
-
24EOpettajankoulutus, englanninkielinen ryhmä
- Opintojakso
- 1L00FO88
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opintojakson suoritettuaan opettajaopiskelija osaa
- arvioida ammatillisen opettajan osaamistaan ja laatia henkilökohtaisen opintosuunnitelman osaamistavoitteiden saavuttamiseksi
- edistää omaa oppimistaan tavoitteiden mukaisesti
- osoittaa osaamistaan portfolion avulla
- edistää omaa jatkuvaa oppimistaan ja laatia uranaikaisen osaamisen kehittämissuunnitelman.
Sisältö (Opintojakso)
Opintojakson aikana etsitään vastauksia seuraaviin kysymyksiin:
- Miten opettajaksi kasvu tapahtuu?
- Miten omaa osaamista arvioidaan ja dokumentoidaan?
- Miten osaamista kehitetään opettajan työssä?
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (Opintojakso)
Opintojakson arviointi on hyväksytty, kun opettajaopiskelija on osoittanut osaamistavoitteissa kuvatun osaamisen. Mikäli opettajaopiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi. Arviointikriteerien muodostumisen periaatteet on kuvattu Ammatillisen opettajankoulutuksen pedagogiset periaatteet-dokumentissa. Arviointikriteerit johdetaan opintojakson toteutussuunnitelmasta kuvatuista osaamistavoitteista.
Aika ja paikka
Personal discussion times are arranged within the tutor group. Personal Competence Development Plan will be updated during your studies. The portfolio is developed throughout the course of study.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Teacher tutor evaluation, self-evaluation and possible peer evaluation
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Personal PCDP (Personal Competence Development Plan) discussions with the teacher tutor are held at the beginning of the studies in the beginning of Autumn season. Common online information sessions are saved at team Moodle. The teaching method is a teacher-tutor's frontal lecture and dialogue online.
Oppimateriaalit
Tutor's guidance and instructions
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 credit corresponds to approx. 27 hours of student work. The student uses the time by participating in online tutoring situations and working independently
Sisällön jaksotus
PCDP and the portfolio is updated throughout the course of study
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
no other means
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
If the student teacher has not achieved the competence goals and has not supplemented her competence in the agreed manner, the course will be assessed as rejected
Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Competence goals:
After completing the course, the student teacher will be able to
- evaluate their competence as a professional teacher and prepare a personal study plan to achieve competence goals
- promote their own learning in accordance with the goals
- demonstrate their competence with the help of a portfolio
- promote your own continuous learning and draw up a career-long competence development plan.
The evaluation of the course is approved when the student teacher has demonstrated the competence described in the competence objectives. Competence is demonstrated by producing approved outputs: own Personal Competence Development Plan and portfolio