Siirry suoraan sisältöön

HOPS ja portfolio (5 op)

Toteutuksen tunnus: 1L00FO88-3063

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.04.2024 - 31.05.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.05.2024 - 31.07.2025
Toteutus on käynnissä.
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Ammatillinen opettajankoulutus
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
englanti
Koulutus
Ammatillinen opettajankoulutus
Opettajat
Mikko Turunen
Vastuuhenkilö
Mikko Turunen
Ryhmät
24E
Opettajankoulutus, englanninkielinen ryhmä
Opintojakso
1L00FO88

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opintojakson suoritettuaan opettajaopiskelija osaa
- arvioida ammatillisen opettajan osaamistaan ja laatia henkilökohtaisen opintosuunnitelman osaamistavoitteiden saavuttamiseksi
- edistää omaa oppimistaan tavoitteiden mukaisesti
- osoittaa osaamistaan portfolion avulla
- edistää omaa jatkuvaa oppimistaan ja laatia uranaikaisen osaamisen kehittämissuunnitelman.

Sisältö (Opintojakso)

Opintojakson aikana etsitään vastauksia seuraaviin kysymyksiin:
- Miten opettajaksi kasvu tapahtuu?
- Miten omaa osaamista arvioidaan ja dokumentoidaan?
- Miten osaamista kehitetään opettajan työssä?

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (Opintojakso)

Opintojakson arviointi on hyväksytty, kun opettajaopiskelija on osoittanut osaamistavoitteissa kuvatun osaamisen. Mikäli opettajaopiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi. Arviointikriteerien muodostumisen periaatteet on kuvattu Ammatillisen opettajankoulutuksen pedagogiset periaatteet-dokumentissa. Arviointikriteerit johdetaan opintojakson toteutussuunnitelmasta kuvatuista osaamistavoitteista.

Aika ja paikka

Personal discussion times are arranged within the tutor group. Personal Competence Development Plan will be updated during your studies. The portfolio is developed throughout the course of study.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Teacher tutor evaluation, self-evaluation and possible peer evaluation

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Personal PCDP (Personal Competence Development Plan) discussions with the teacher tutor are held at the beginning of the studies in the beginning of Autumn season. Common online information sessions are saved at team Moodle. The teaching method is a teacher-tutor's frontal lecture and dialogue online.

Oppimateriaalit

Tutor's guidance and instructions

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 credit corresponds to approx. 27 hours of student work. The student uses the time by participating in online tutoring situations and working independently

Sisällön jaksotus

PCDP and the portfolio is updated throughout the course of study

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

no other means

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

If the student teacher has not achieved the competence goals and has not supplemented her competence in the agreed manner, the course will be assessed as rejected

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Competence goals:​
After completing the course, the student teacher will be able to
- evaluate their competence as a professional teacher and prepare a personal study plan to achieve competence goals
- promote their own learning in accordance with the goals
- demonstrate their competence with the help of a portfolio
- promote your own continuous learning and draw up a career-long competence development plan.​

The evaluation of the course is approved when the student teacher has demonstrated the competence described in the competence objectives. Competence is demonstrated by producing approved outputs: own Personal Competence Development Plan and portfolio

Siirry alkuun