Siirry suoraan sisältöön

Tuloksellinen asiakkuus (5op)

Toteutuksen tunnus: 3H00GN76-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
24.09.2024 - 23.10.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
24.10.2024 - 31.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Yrittäjyys (Proakatemia)
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Opettajat
Hanna Saraketo
Mikael Lindell
Ryhmät
24TIJO
Yrittäjyys ja tiimijohtaminen 2024, päivätoteutus
Opintojakso
3H00GN76

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opintojakson tavoitteena on nostaa asiakaan kohtaaminen ja tarpeet keskiöön, jotta liiketoiminnan on mahdollista olla tuloksellista ja kestävää.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- ymmärtää viestinnän ja asiakkuudenhallinnan merkityksen ja periaatteet menestyksellisessä liiketoiminnassa.
- osaa tehdä ja hyödyntää laskelmia tuloksen saavuttamiseksi.

Sisältö (Opintojakso)

Mikä on asiakas- ja kriisiviestinnän rooli liiketoiminnassa?
Miksi asiakaslähtöistä markkinointia tarvitaan digitaalisessa maailmassa?
Miten talousmatematiikkaa hyödynnetään liiketoiminnassa?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Opiskelija tunnistaa asiakkuudenhallinnan tärkeyden ja toimintatavat. Opiskelija ymmärtää asiakaslähtöisyyden elementit viestinnässä. Hän suoriutuu keskeisimpien matemaattisten laskelmien teosta. Hän osallistuu työn tekemiseen toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Opiskelija jäsentää asiakkuudenhallinnan prosessin ja menetelmiä. Hän toteuttaa asiakaslähtöistä markkinointia ja viestintää valiten sopivat kanavat ja sisällöt. Hän ratkaisee matemaattisia ongelmia. Opiskelija toimii aktiivisesti toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Opiskelija pystyy analysoimaan erilaisia asiakkuudenhallinnan toimintatapoja. Hän pystyy ennakoimaan, suunnittelemaan ja toteuttamaan asiakaslähtöistä viestintää ja markkinointia. Hän yhdistää matemaattisia laskelmia ammatilliseen kontekstiin. Opiskelija ottaa sitoutuneesti vastuuta työn tekemisestä toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.

Aika ja paikka

2. periodi

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

ks. Teamsista määräajat ja palautusten ohjeet

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

portfolio 50 %
projekti 50 %

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Tämä opintojakso on osa 2. sprintiä, jonka pääotsikko on Monikulttuurinen projekti. Käytännössä tämän sprintin aikana toteutetaan opiskelijalähtöinen projekti monikulttuurisessa tiimissä. Projektin aikana opitaan lisää asiakassuhteista, asiakashankinnasta, b2b- ja b2c -myynnin erioista, taloudellista tulosta tavoittelevan projektin työskentelystä ja johtamisesta. Opit, miten eri ihmiset toimivat paineen alla ja uudessa toimintaympäristössä.

Oppimateriaalit

Teamsissa kirjalista

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 op = 27 h opikselijan työtä. Tunnit kirjataan tuntikirjanpitoon (timesheet)

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Neuvoteltava etukäteen valmentajien kanssa

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

toteutetaan työelämäprojektina

Kansainvälisyys

toteutetaan yhdessä 24tijo ja 24entre

Lisätietoja opiskelijoille

Toteutus integroituu muihin opintojaksoihin eikä sitä voi suorittaa yksin tai erillään muista samaan aikaan menevistä pakolloisista opintojaksoista

Siirry alkuun