Tuloksellinen asiakkuus (5op)
Toteutuksen tunnus: 3H00GN76-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 24.09.2024 - 23.10.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 24.10.2024 - 31.12.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Yrittäjyys (Proakatemia)
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Opettajat
- Hanna Saraketo
- Mikael Lindell
- Ryhmät
-
24TIJOYrittäjyys ja tiimijohtaminen 2024, päivätoteutus
- Opintojakso
- 3H00GN76
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opintojakson tavoitteena on nostaa asiakaan kohtaaminen ja tarpeet keskiöön, jotta liiketoiminnan on mahdollista olla tuloksellista ja kestävää.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- ymmärtää viestinnän ja asiakkuudenhallinnan merkityksen ja periaatteet menestyksellisessä liiketoiminnassa.
- osaa tehdä ja hyödyntää laskelmia tuloksen saavuttamiseksi.
Sisältö (Opintojakso)
Mikä on asiakas- ja kriisiviestinnän rooli liiketoiminnassa?
Miksi asiakaslähtöistä markkinointia tarvitaan digitaalisessa maailmassa?
Miten talousmatematiikkaa hyödynnetään liiketoiminnassa?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
Opiskelija tunnistaa asiakkuudenhallinnan tärkeyden ja toimintatavat. Opiskelija ymmärtää asiakaslähtöisyyden elementit viestinnässä. Hän suoriutuu keskeisimpien matemaattisten laskelmien teosta. Hän osallistuu työn tekemiseen toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
Opiskelija jäsentää asiakkuudenhallinnan prosessin ja menetelmiä. Hän toteuttaa asiakaslähtöistä markkinointia ja viestintää valiten sopivat kanavat ja sisällöt. Hän ratkaisee matemaattisia ongelmia. Opiskelija toimii aktiivisesti toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
Opiskelija pystyy analysoimaan erilaisia asiakkuudenhallinnan toimintatapoja. Hän pystyy ennakoimaan, suunnittelemaan ja toteuttamaan asiakaslähtöistä viestintää ja markkinointia. Hän yhdistää matemaattisia laskelmia ammatilliseen kontekstiin. Opiskelija ottaa sitoutuneesti vastuuta työn tekemisestä toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.
Aika ja paikka
2. periodi
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
ks. Teamsista määräajat ja palautusten ohjeet
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
portfolio 50 %
projekti 50 %
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Tämä opintojakso on osa 2. sprintiä, jonka pääotsikko on Monikulttuurinen projekti. Käytännössä tämän sprintin aikana toteutetaan opiskelijalähtöinen projekti monikulttuurisessa tiimissä. Projektin aikana opitaan lisää asiakassuhteista, asiakashankinnasta, b2b- ja b2c -myynnin erioista, taloudellista tulosta tavoittelevan projektin työskentelystä ja johtamisesta. Opit, miten eri ihmiset toimivat paineen alla ja uudessa toimintaympäristössä.
Oppimateriaalit
Teamsissa kirjalista
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 op = 27 h opikselijan työtä. Tunnit kirjataan tuntikirjanpitoon (timesheet)
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Neuvoteltava etukäteen valmentajien kanssa
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
toteutetaan työelämäprojektina
Kansainvälisyys
toteutetaan yhdessä 24tijo ja 24entre
Lisätietoja opiskelijoille
Toteutus integroituu muihin opintojaksoihin eikä sitä voi suorittaa yksin tai erillään muista samaan aikaan menevistä pakolloisista opintojaksoista