Pääsuunnittelijan tehtävät (4 op)
Toteutuksen tunnus: 5B00FB28-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.07.2024 - 15.09.2024
Ajoitus
02.09.2024 - 15.12.2024
Laajuus
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Rakennusarkkitehti
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Rakennusarkkitehdin tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Minna Nyström-Järvinen
Vastuuhenkilö
Minna Nyström-Järvinen
Ryhmät
-
21I800Rakennusarkkitehti
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija tuntee pääsuunnittelijan tehtävien keskeiset sisällöt ja tehtävien kuvaukset.
Opintojakson jälkeen opiskelija pystyä toimimaan vastuullisena rakennuttajana ja/tai pääsuunnittelijana pienissä hankkeissa välttämättömät perustiedot ja taidot halliten. Opiskelija osaa laatia toiminnassa tarvittavia dokumentteja.
Opintojakso antaa hänelle pohjan toimia perehtymisen ja pätevöitymisen jälkeen myös vaativampien hankkeiden pääsuunnittelijana tai rakennuttajana.
Sisältö (OJ)
Pääsuunnittelijan tehtävät.
Julkiset hankinnat.
Hankesuunnittelu
Urasuunnittelu
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelijalla on vaikeuksia hahmottaa aiheen perusideoita ja sen vuoksi opitun soveltaminen käytännön työhön on hankalaa. Harjoitustehtävien suoritukset ovat rutiininomaisia ja niiden perustelut ovat haparoivia. Aikaisemmin opitun tiedon osalta ilmenee puutteita .
Aktiivisuus opintojaksolla ja tehtävissä on tyydyttävää tai heikkoa. Opiskelija osaa toimia ryhmässä.
Opiskelija ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan. Hän tunnistaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Hän tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija hahmottaa ja jäsentää opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää ammattimaisesti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset.
Aktiivisuus opintojaksolla, aikataulun hallinta ja ryhmätyötaidot ovat hyvät. Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti.
Opiskelija ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan. Hän tunnistaa ja noudattaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Hän tarkastelee ja arvioi asioita sekä omasta että lähiyhteisön näkökulmasta.
Opiskelija osaa kuvata ja arvioida oman toimintansa taloudellisia ja hyvinvointia lisääviä vaikutuksia.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut sekä aikaisemmin opitut asiat sekä osaa soveltaa oppimaansa monipuolisesti ja oivaltavasti käytännön työhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti sekä ammattimaisesti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset.
Opiskelija on osallistunut opetukseen ja ryhmätyöhön aktiivisesti ja sitoutuneesti. Opiskelija käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun välineenä.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Hän tarkastelee ja arvioi itseään sekä sitä yhteisöä tai työkokonaisuutta, jossa omalla ammattialallaan toimii.
Opiskelija ymmärtää toimintansa taloudelliset ja hyvinvointia edistävät vaikutukset ja osaa toimia myös niitä ennakoiden.
Aika ja paikka
ilmoitetaan moodlessa
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
ilmoitetaan moodlessa
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
aktiiviisuus ja harjoitukset
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
lähi- ja etäopiskelu
osallistava oppiminen
harjoitukset
Oppimateriaalit
ilmoitetaan moodlessa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
27 h / op
Sisällön jaksotus
ilmoitetaan moodlessa
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
ei ole
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
alumni- ja vierailuluentoja tapauskohtaisesti
Kansainvälisyys
kv-vierailijoita mahdollisuuksien mukaan
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelijalla on vaikeuksia hahmottaa aiheen perusideoita ja sen vuoksi opitun soveltaminen käytännön työhön on hankalaa. Harjoitustehtävien suoritukset ovat rutiininomaisia ja niiden perustelut ovat haparoivia. Aikaisemmin opitun tiedon osalta ilmenee puutteita .
Aktiivisuus opintojaksolla ja tehtävissä on tyydyttävää tai heikkoa. Opiskelija osaa toimia ryhmässä.
Opiskelija ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan. Hän tunnistaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Hän tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija hahmottaa ja jäsentää opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää ammattimaisesti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset.
Aktiivisuus opintojaksolla, aikataulun hallinta ja ryhmätyötaidot ovat hyvät. Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti.
Opiskelija ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan. Hän tunnistaa ja noudattaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Hän tarkastelee ja arvioi asioita sekä omasta että lähiyhteisön näkökulmasta.
Opiskelija osaa kuvata ja arvioida oman toimintansa taloudellisia ja hyvinvointia lisääviä vaikutuksia.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut sekä aikaisemmin opitut asiat sekä osaa soveltaa oppimaansa monipuolisesti ja oivaltavasti käytännön työhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti sekä ammattimaisesti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset.
Opiskelija on osallistunut opetukseen ja ryhmätyöhön aktiivisesti ja sitoutuneesti. Opiskelija käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun välineenä.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Hän tarkastelee ja arvioi itseään sekä sitä yhteisöä tai työkokonaisuutta, jossa omalla ammattialallaan toimii.
Opiskelija ymmärtää toimintansa taloudelliset ja hyvinvointia edistävät vaikutukset ja osaa toimia myös niitä ennakoiden.