Siirry suoraan sisältöön

Esihenkilötyön lähtökohdat (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3H00DP33-3017

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

22.11.2023 - 22.12.2023

Ajoitus

01.01.2024 - 28.03.2024

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Milja Valtonen

Vastuuhenkilö

Milja Valtonen

Ryhmät

  • 22LIKOM
    Liiketalous 2022, nuoret Markkinointi ja myynti
  • 22LIKOJ
    Liiketalous 2022, nuoret Juridiikka
  • 22LIKOT
    Liiketalous 2022, nuoret Taloushallinto

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson tarkoitus on perehdyttää opiskelija esihenkilötyön perusasioihin ja antaa opiskelijalle kuvan siitä, mitä esihenkilötyö on.

Opiskelija osaa:
- esihenkilötyön tärkeimmät elementit ja ymmärtää niiden merkityksen
- toimia päivittäisissä esihenkilötilanteissa
- suunnitella ja kehittää käytännön esihenkilötyötä
- toimia osana organisaatiota.

Sisältö (OJ)

Mitä esihenkilötyö on?
Miten perehdyttäminen ja rekrytointi hoidetaan käytännössä?
Miten toimitaan yleisimmissä esihenkilötilanteissa?
Mikä merkitys kehityskeskusteluilla on?
Miten organisaation osaamista kehitetään?
Mitä suorituksen ja muutoksen johtaminen tarkoittavat? Mitä laatujohtaminen on?
Miten organisaatiota ja yksilöä motivoidaan?
Miksi viestintä on tärkeä osa esihenkilötyötä?
Miten organisaatiorakenteet tukevat esimiestyötä ja johtamista?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija tunnistaa esimiestyöhön liittyvät tehtävät ja osaa nimetä työn eri osa-alueita. Hän tuntee esimiestyön erilaisia menettelytapoja.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija osaa toimia ohjeiden mukaan perusesimiestyöhön liittyvissä tilanteissa. Hän osaa valita eri tilanteisiin liittyviä toimintatapoja ja osaa soveltaa oppimiaan asioita käytännön HR- ja esimiestyössä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija ymmärtää esimiestyön kokonaisuuden ja osaa soveltaa oppimiaan asioita käy-tännön esimiestyössä. Hän pystyy kehittämään esimiestyötä ja kykenee yhdistämään eri osa-alueiden asioita kokonaisuuksiksi.

Arviointiasteikko

0-5