Toiminnan kehittäminen palvelumuotoilun keinoin (5 op)
Toteutuksen tunnus: NY00CV46-3011
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.08.2024 - 24.10.2024
Ajoitus
31.10.2024 - 14.12.2024
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Opettaja
- Taija Karhe
- Tanja Verho
Vastuuhenkilö
Taija Karhe
Ryhmät
-
AVOINAMKAvoin amk
-
24YAMKYlempi AMK, yhteiset opinnot
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- tuntee palvelumuotoiluprosessin keskeiset vaiheet ja menetelmät
- osaa kriittisesti soveltaa palvelumuotoilun menetelmiä ja ajattelua omissa kehittämisprojekteissaan
- osaa sitouttaa asiakkaat ja sidosryhmät kehitystoimintaan
Sisältö (OJ)
Palvelumuotoilun ja käyttäjälähtöisen kehittämisen prosessi ja menetelmät
Asiakas- ja sidosryhmäosallistaminen
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija tunnistaa joitain palvelumuotoiluprosessin keskeisiä vaiheita ja menetelmiä. Hän ei ole kriittisesti osannut soveltaa palvelumuotoilun menetelmiä ja ajattelua omassa kehittämisprojektissaan. Hän ei ole osannut sitouttaa asiakkaita ja sidosryhmiä kehitystoimintaan. Opiskelija on suorittanut osan annettuista tehtävistä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija tunnistaa palvelumuotoiluprosessin keskeisiä vaiheita ja menetelmiä. Hän on kyennyt vertailemaan ja perustelemaan omaan kehittämisprojektiinsa valitsemansa palvelumuotoilun menetelmiä. Hän on osannut sitouttaa asiakkaita ja sidosryhmiä kehitystoimintaan. Opiskelija on suorittanut annettuja tehtäviä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija ymmärtää laaja-alaisesti palvelumuotoiluprosessin keskeisiä vaiheita ja menetelmiä. Hän on kyennyt analysoimaan menetelmien hyötyjä ja valinnut siltä pohjalta palvelumuotoilun menetelmiä omaan kehittämisprojektiinsa. Hän on osannut sitouttaa asiakkaita ja sidosryhmiä kehitystoimintaan ja onnistunut viemään kehittämisprojektinsa toimeksiantajan toimintaan. Hän on koko projektin ajan osannut toimia yhteistyössä eri osapuolten kanssa vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Opiskelija on suorittanut kiitettävästi kaikki annetut tehtävät.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Opiskelija ei tunnista palvelumuotoiluprosessin keskeisiä vaiheita ja menetelmiä. Hän ei ole kriittisesti osannut soveltaa palvelumuotoilun menetelmiä ja ajattelua omassa kehittämisprojektissaan. Hän ei ole osannut sitouttaa asiakkaita ja sidosryhmiä kehitystoimintaan. Opiskelija ei ole suorittanut annettuja tehtäviä.
Aika ja paikka
Toteutus on kokonaan etäopetuksena.
Verkossa tapahtuvat kontaktikerrat ovat:
31.10. iltapäivä (Taija ja Tanja molemmat)
14.11. iltapäivä (Tanja Verho)
28.11. iltapäivä (Taija Karhe)
13.12. iltapäivä (Taija ja Tanja molemmat)
Kaikkina päivinä etäopetus on klo 12.30-15.30.
Arviointiasteikko
0-5
Oppimateriaalit
Sovitaan opintojakson alkaessa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1op on 27h opiskelijan työtä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
AHOT