Skip to main content

Technology Know How Management (5 cr)

Code: NY00EC65-3011

General information


Enrolment period
20.11.2023 - 14.01.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
25.01.2024 - 24.02.2024
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 40
Teachers
Markus Jähi
Person in charge
Markus Jähi
Tags
BLENDED
Course
NY00EC65

Objectives (course unit)

Students are able to:
- recognize and design innovations
- recognize technology development trends
- recognize expertise and customer experiences
- design value proposition and plan for technology transfer
- assess the impact of technology
- design a technology strategy

Content (course unit)

Generally students acquire knowledge how technology and development change business. The course leads students to problems of radical innovation modeling, designing, and leading the company´s next radical innovation. The goal is that students understand the role of technology in organizations and can estimate the changes in advance.
Topics:

- Strategic foresight and innovation
- How to create a radical idea that becomes a new business, product or service
- How to build an organization that supports the ongoing development of radical innovations
- customer experience and value proposition
- technology transfer and impact
- the impact of technology at various levels (global, society, organization, individual)
- technology strategy

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The submissions are completed on time. Selected topics and tools are in the line with the course topic. However. the submission fails to address the assignment. The submission is highly limited and biased or does not consider the given instructions

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The submission addresses the problem in the case with several appropriate tools. The solution identifies the causes of the problem. Each solution is considered and the advantages and disadvantages each solution are clearly explained. A recommendation is made as the most appropriate solution with an explanation.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Additional insights, analysis, synthesis or hypothesis are given. E.g. The long-term consequences of the solution are considered. Recommendations for action to avoid a repeat of the problem are provided.

Location and time

Etäopetus Zoomissa (linkki, ks. Moodle).

Exam schedules

Vapaavalintaisena ajankohtana suoritettava Moodle-tentti. Suorituksen aikaväli julkaistaan kurssin alkaessa.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Opintojakso alkaa kolmen päivän intensiivijaksolla, joka toteutetaan etäopteuksena. Tätä seuraa harjoitustyöt saman opetusperiodin aikana sekä itsenäinen kirjallisuuteen perehtyminen (+ tentti).

Opetuskertojen tarkka aikataulu julkaistaan Moodlessa ennen kurssin alkua (tarkasta kellonajat ennen kurssia). Osallistuminen kurssin kontaktiopetuskerroille on pakollista. Yhden aamu- tai iltapäpäivän voi olla poissa siitä erikseen sopimalla.

Opetusmenetelmät: luennot, työpajatyöskentely, harjoitustyöt, itsenäinen kirjallisuuteen perehtyminen. Kurssilla käytetään etätyöskentely tukevaa oppimis-/ryhmätyöalustaa. Tarkemmat ohjeet tulee Moodleen ennen kurssin alkua.

Kurssin arviointi perustuu 1) harjoitustöihin sekä 2) kirjallisuuteen perehtymiseen. Kurssin läpäiseminen edellyttää opetuskerroille osallistumista, harjoitustöiden hyväksyttyä suorittamista sekä hyväksyttyä suoritusta kirjallisuuden osalta.

Learning materials

Kurssikirja Leppälä, Kari: Innovaattorin opas (Gaudeamus, 2014). Kirja on saatavilla e-kirjana TAMKin kirjastosta. Muu oppimateriaali julkaistaan kurssin alkaessa.

Student workload

Kontaktiopetus: 27 h
Harjoitustyöt ryhmässä: 81 h
Itsenäinen kirjallisuuteen perehtyminen: 27 h

Content scheduling

Opintojakso alkaa kolmen päivän intensiivijaksolla, joka toteutetaan etäopteuksena. Tätä seuraa harjoitustyöt saman opetusperiodin aikana sekä itsenäinen kirjallisuuteen perehtyminen (+ tentti).

Completion alternatives

Ei ole.

Practical training and working life cooperation

Harjoitustyöt voivat käsitellä omaa tai jonkin ryhmäläisen työpaikkaa. Harjoitustöissä voidaan käsitellä yritysten oikeita aineistoja.

Go back to top of page