Siirry suoraan sisältöön

Playtesting and Usability (5 op)

Toteutuksen tunnus: IM00DS64-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

07.06.2024 - 30.09.2024

Ajoitus

02.09.2024 - 13.12.2024

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

3 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

40 % Lähiopetus, 60 % Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Tietojenkäsittely

Toimipiste

  • TAMK Pääkampus
  • TAMK Mediapolis

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

15 - 30

Koulutus

  • Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
  • Bachelor's Degree Programme in Media and Arts

Opettaja

  • Pasi Pekkanen
  • Jan Krebber

Vastuuhenkilö

Pasi Pekkanen

Ryhmät

  • 23TIKOGAME
    23 Tietojenkäsittely, Game Production opintosuunta
  • 23MEDIAART
    Degree Programme in Media and Arts

Tavoitteet (OJ)

Student is able to plan, conduct and analyze playtests for game prototypes and finalized games. He is also able to do heuristic game evaluations, iterate and communicate test results and integrate user research into game design process.

Sisältö (OJ)

Playtest planning, test preparation, test execution, test outcome analysis, expert evaluation and working with checklists, lean user testing, continuous testing.

Esitietovaatimukset (OJ)

None

Lisätiedot (OJ)

Aimed for Game Academy students.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

The student is able to perform a usability study.
The student is able to create a checklist for an expert review.
The student is able to recognize playtesting plan, test executions and outcome analysis.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

The student is able to perform a usability study.
The student is able to discuss and defend study outcomes.
The student is able to pitch about the effectiveness of usability studies.
The student is able to identify and discuss a suitable user research method.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

The student understand heuristic game evaluations, iterate and communicate test results.
The student know how to integrate user research into game design process.

Arviointiasteikko

0-5