Siirry suoraan sisältöön

Visual Design (5 op)

Toteutuksen tunnus: IM00DS82-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.12.2023 - 16.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
15.01.2024 - 25.03.2024
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Media and Arts
Toimipiste
TAMK Mediapolis
Opetuskielet
englanti
Paikat
15 - 25
Koulutus
Bachelor's Degree Programme in Media and Arts
Opettajat
Carita Forsgren
Markku Laskujärvi
Vastuuhenkilö
Carita Forsgren
Ryhmät
19MEDIAART
Degree Programme in Media and Arts
22MEDIAART
Degree Programme in Media and Arts
20MEDIAART
Degree Programme in Media and Arts
21MEDIAART
Degree Programme in Media and Arts
23MEDIAART
Degree Programme in Media and Arts
Luokittelu
CONTACT
Opintojakso
IM00DS82

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Student is able to use contemporary and traditional visual design tools, techniques and manage workflow. Student is able to to create visually effective layouts for different media. Student is able to collaborate in an international student team.

Sisältö (Opintojakso)

Illustration, layout, digital and traditional media

Esitietovaatimukset (Opintojakso)

Basics of the subject.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

TAMK's general instruction for grading will be applied and details agreed at the beginning of course implementation:

https://intra.tamk.fi/web/tutkinto-opinto-opas/arviointi

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

TAMK's general instruction for grading will be applied and details agreed at the beginning of course implementation:

https://intra.tamk.fi/web/tutkinto-opinto-opas/arviointi

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

TAMK's general instruction for grading will be applied and details agreed at the beginning of course implementation:

https://intra.tamk.fi/web/tutkinto-opinto-opas/arviointi

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

No exam

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tasks, attendance, active participation, feedback to peers and teacher(s)

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Contact teaching online on Zoom (in English), individual and group tasks, virtual learning environment (Tabula), activity excursions, discussions, group work, giving and listening peer & teacher feedback, PBL on occasion, learning by doing, students as teachers

Oppimateriaalit

Course material given in class

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

The student is expected to complete the course tasks partly outside the contact teaching times

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

The student can pass the course without attendance by:showing a portfolio of their works to the teachers before the course. The teachers will discuss and decide if the portfolio can be accredited.

Lisätietoja opiskelijoille

Preliminary requirements: Basic knowlegde of Adobe Photoshop is required, and knowledge about Adobe Illustrator or another vector graphics software is recommended.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

1=approved; Half of the course tasks submitted; Misunderstandings in rendering the tasks; Attendance level in online and contact teaching low; No feedback to peers and/or teachers
2=satiscfactory; More than half of the course tasks submitted; Quality of tasks below average; Attendance level in online and contact teaching low or average; No or hardly any feedback to peers and/or teachers

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

3= good; All course tasks submitted in timely fashion; Quality of tasks adequate; course attendance and feedback to peers and teachers satisfactory
4 = very good; All course tasks submitted in timely fashion; Quality of tasks adequate; good course attendance and active feedback to peers and teachers

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

5 = excellent; all tasks rendered in an outstanding way in due time; high attendance and activity in online and contact teaching; active and well-thought feedback to peers and teachers

Siirry alkuun