Minä esihenkilönä (5 cr)
Code: 3H00GL17-3001
General information
- Enrolment period
- 20.08.2024 - 23.10.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 24.10.2024 - 15.12.2024
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Hospitality Management
- Campus
- TAMK Mediapolis
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 35 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Hospitality Management
Objectives (course unit)
During the course, students delve into their own strengths and areas of development as superior and develop their own superior identity and interaction skills.
Students:
- are able to identify their own strengths and areas of development as a superior
- are able to set goals and plan for their own development
- understand the importance of interaction skills in superior work.
Content (course unit)
How can I grow and develop into a skilled foreman?
How can superior interaction skills develop?
How do I lead myself?
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student recognizes their own strengths and areas of development as a superior and understands the importance of interaction in the work community and superior work.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Students are able to lead themselves and their work community and are able to set goals for their own development.
The student is able to inspire, motivate and commit the personnel to work in accordance with the goals of the work community by utilizing group interaction.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Students are able to analyze and develop measures to develop their own leadership. Students identify issues related to their own professional identity and self-image and are able to develop them. They are able to plan and find diverse solutions for developing interaction, promoting a healthy work community. The student is able to apply leadership models and practices that are suitable for him/herself in a diverse manner. They understand the importance of self-management and self-awareness in superiorl work and are able to develop the skills in question.
Location and time
Ryhmäohjausta Zoomissa 12h:
Pe 25.10.2024 klo 9.00-11.30
Pe 15.11.2024 klo 12.00-16.00
Pe 13.12.2024 9.00-11.30
Exam schedules
Ei tenttiä.
Assessment methods and criteria
Opintojakson tehtävä sekä läsnäolo etätapaamisissa.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Etäryhmäohjausta, ryhmätyöskentelyä, itsenäistä työskentelyä
Learning materials
Moodlessa oleva materiaali. Ahlroth, M. & Havunen, R. 2024. Pomo puun ja kuoren välissä. Talentum. Saatavilla sähköisenä TAMKin kirjastosta.
Havunen, R. 2007. Kehitä valmentajantaitojasi esimiestyöskentelyssä. Talentum.Helsinki
Havunen, R. & Lavikkala, A. 2010. Ongelmia ratkaiseva esimies. Talentum:Helsinki
Suositeltavaa kirjallisuutta:
Csikszentmihalyi, M. 2007. Hyvä bisnes. Johtaminen, flow ja tarkoituksen luominen. Rasalas:Helsinki
Eräsalo, U. 2008. Käytännön henkilöstöjohtaminen hotelli-ja ravintola-alalla. Restamark
Harisalo, R. & Miettinen, E. 2010. Luottamus. Pääomien pääoma. Tampere university press.
Jalava, U. 2001. Esimiestyö – valmentaminen ja uudistuminen. Tammi
Järvinen, A., Koivisto, T. & Poikela, E. 2000. Oppiminen työssä ja työyhteisössä. WSOY
Kauttokoivula, K. & Huhtamieni, M. 2006. Rengistä isännäksi. Vapaaksi kvartaalitalouden talutusnuorasta. Edita
Mäkipeska, M & Niemelä, T. 1999. Hengittävä työyhteisö – johtamista muutosvirrassa. Edita
Ollila, M-R. 2010. Johtajan parempi elämä. WSOYpro
Ollila, M-R. 2005. Persoonan valta. WSOY
Reinboth, C. 2008. Johda ja kehitä asiakaspalvelua. Tammi
Ruohotie, P. 2005. Oppiminen ja ammatillinen kasvu. WSOY
Senneth, R. 2002. Työn uusi järjestys. Vastapaino
Welch, J. 2007. Voittajaksi vastaukset. Edita
Student workload
Etäohjausta 12h. Ryhmä- ja itsenäistä työskentelyä 123h.
Completion alternatives
AHOT- erillisen sähköpostilla 1.10. ilmoittautuneille lähetetyn ohjeistuksen mukaisesti. Ilmoittautuminen Sami Saloselle sami.salonen@tuni.fi 1.10.2024 mennessä.
Practical training and working life cooperation
Tehtäviä voi soveltaa työeämään.