Siirry suoraan sisältöön

Markkinointi ja tuotteistaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3H00FV60-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.07.2024 - 30.08.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 31.12.2024

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Pietro Albanese

Vastuuhenkilö

Pietro Albanese

Ryhmät

  • 24ALITAMAAJ
    Liiketalouden tutkinto-ohjelma 2024, Monimuoto, Juridiikka

Tavoitteet (OJ)

Tässä opintojaksossa perehdytään markkinoinnin, ostokäyttäytymisen tuotteistamisen perusteisiin sekä sovelletaan niitä erilaisen liiketoiminnan tuote- ja palvelukehityksessä.

Opiskelija
- osaa markkinoinnin perusteet, osa-alueet ja peruskäsitteet,
- ymmärtää aihealueen merkityksen osana iiketoimintaa,
- käyttää markkinoinnin kilpailukeinoja sekä tuntee ostokäyttäytymisen taustat ja ilmenemismuodot
- osaa asiakaslähtöisen tuotteistamisen perusteet ja merkitys yrityksen arvonluonnissa

Sisältö (OJ)

Mitkä ovat markkinoinnin peruskäsitteet?
Mitkä ovat markkinoinnin kilpailukeinot?
Mikä on asiakaslähtöisyyden ja ostokäyttäytymisen merkitys liiketoiminnassa?
Mitä on tuotteistaminen?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija on osittain tunnistanut markkinoinnin kilpailukeinoja ja tuotteistamisen osa-alueita sekä niiden käytäntöyhteyttä.
Teorian ja käytännön vuoropuhelu on puutteellista. Alan peruskäsitteistö on hallussa vain osittain ja osaaminen on joko pelkästään käytäntöön tai teoriaan suuntautuva.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija tunnistaa osittain markkinoinnin kilpailukeinoja ja tuotteistamisen osa-alueita, mutta yhteys verkkoliiketoimintaan voisi olla tiiviimpi. Hän ymmärtää pääosin markkinoinnin ja tuotteistamisen peruskäsitteiden merkityksen. Hän osaa yhdistää teorian ja käytännön.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija tunnistaa markkinoinnin ja tuotteistamisen muodot ja osaa hyödyntää niitä verkkoliiketoiminnassa. Hän ymmärtää erinomaisesti markkinoinnin ja tuotteistamisen peruskäsitteiden merkityksen. Hän osaa yhdistää teorian ja käytännön sujuvasti tuote- tai palvelukehitysprosessissa.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opiskelija ei ole osoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.

Arviointiasteikko

0-5