Palvelumuotoiluprosessi vieraanvaraisuusalalla (10 op)
Toteutuksen tunnus: 8T00FW11-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
03.06.2024 - 23.08.2024
Ajoitus
27.08.2024 - 26.11.2024
Laajuus
10 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Restonomi
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 35
Koulutus
- Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Tuija Ylä-Viteli
- Sami Salonen
Vastuuhenkilö
Tuija Ylä-Viteli
Ryhmät
-
23RESTOPalveluliiketoiminta 2023, päivätoteutus
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija:
- osaa kehittää käyttäjälähtöisiä, arvoa luovia, kestävän kehityksen tavoitteita tukevia palveluja
- osaa soveltaa palvelumuotoilua käytännössä
- osaa arvioida ja kehittää asiakkaan kokemusta
- osaa huomioida matkailu- ja ravitsemisalan toimintaympäristön haasteet ja mahdollisuudet palvelukehittämisessä
Sisältö (OJ)
MITÄ muutoksia ja mahdollisuuksia matkailu- ja ravitsemisalan toimintaympäristö antaa palvelujen kehittämiseen?
MIKSI kestävän kehityksen tavoitteet on huomioitava palvelujen suunnittelussa?
MITEN käyttäjälähtöinen palvelujen kehittäminen mahdollistaa arvon luonnin ja tavoitellun asiakaskokemuksen?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa määritellä kestävän kehityksen tavoitteita, asiakaskokemuksen ja palvelumuotoiluprosessin käsitteet.
Opiskelija suoriutuu palvelumuotoiluprosessin toteuttamisesta ohjatusti yhdessä tiiminsä kanssa.
Opiskelija toimii ryhmässä ja tunnistaa vuorovaikutustaitonsa.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa selittää kestävän kehityksen tavoitteet, asiakaskokemuksen ja palvelumuotoiluprosessin käsitteinä sekä osaa jäsentää niitä suhteessa toisiinsa.
Opiskelija osaa rajata tehtävää kestävän kehityksen tavoitteiden soveltamiseksi uusien palvelujen muotoilussa tavoitellun asiakaskokemuksen saavuttamiseksi. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa.
Opiskelija toimii yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan. Opiskelija osaa arvioida ryhmänsä kehittämisprosessia ja sen lähtökohtia.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja yhdistää kestävän kehityksen tavoitteita ja palvelumuotoilua prosessina ammatilliseen kontekstiin.
Opiskelija osaa soveltaa kestävän kehityksen tavoitteita uusien palvelujen muotoilussa tavoitellun asiakaskokemuksen saavuttamiseksi.
Opiskelija toimii yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti kehittäen sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta. Opiskelija osaa kriittisesti arvioida ryhmänsä kehittämisprosessia, antaa siihen rakentavia kehitysehdotuksia sekä tehdä tarvittavia muutoksia siihen prosessin aikana.
Aika ja paikka
27.08.2024 09.00 - 11.30
27.08.2024 11.30 - 14.00
03.09.2024 09.00 - 11.30
3.09.2024 11.30 - 15.00
10.09.2024 09.00 - 11.30
10.09.2024 11.30 - 15.00
17.09.2024 09.00 - 11.30
17.09.2024 11.30 - 15.00
24.09.2024 09.00 - 11.30
24.09.2024 11.30 - 14.00
01.10.2024 09.00 - 11.30
01.10.2024 11.30 - 15.00
08.10.2024 09.00 - 11.30
08.10.2024 11.30 - 15.00
21.10.2024 11.30 - 14.00
22.10.2024 09.00 - 11.30
28.10.2024 11.30 - 14.00
29.10.2024 09.00 - 11.30
04.11.2024 11.30 - 14.00
05.11.2024 09.00 - 11.30
11.11.2024 11.30 - 14.00
12.11.2024 09.00 - 11.30
18.11.2024 11.30 - 14.00
19.11.2024 09.00 - 11.30
25.11.2024 11.30 - 14.00
26.11.2024 09.00 - 11.30
02.12.2024 11.30 - 14.00
03.12.2024 09.00 - 11.30
09.12.2024 11.30 - 14.00
10.12.2024 09.00 - 11.30
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä. Yksilötehtävä (0-5) 40%, tiimitehtävä 50%. Itse ja vertaisarviointiarviointi 10%
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Luento-opetusta, tiimityötä, toimeksiantajayrityksien kanssa tehtävä yhteistyö.
Oppimateriaalit
Kirjallisuus ja muu lähdemateriaali sovitaan opintojakson alussa / Moodlessa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
10op. Luento-opetusta 40h. Tiimityötä ja tiimiohjausta 136h. Itsenäinen työ 94h. Yhteensä 270h.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
AHOT - osaamisen näyttö, sovitaan erikseen tarpeen mukaan.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Tuotokset tehdään toimeksiantajayrityksiin.