Kestävää hyvinvointia asiakkaalle (5 op)
Toteutuksen tunnus: 8T00GK32-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.07.2024 - 29.08.2024
Ajoitus
30.08.2024 - 11.10.2024
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Restonomi
Toimipiste
TAMK Mediapolis
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
30 - 50
Koulutus
- Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Jaana Sahlsten
- Taija Karhe
Vastuuhenkilö
Leena Mäkelä
Ryhmät
-
24MRESTOPalveluliiketoiminta, monimuotototeutus, syksy 2024
Tavoitteet (OJ)
Tällä opintojaksolla muodostat käsityksen asiakkaan kokemuksesta yhteensovittaen palvelu- ja vieraanvaraisuusosaamista, muotoiluajattelua, kestävyyttä ja hyvinvointia.
Opiskelija:
- tunnistaa vieraanvaraisuuden ja empatian merkityksen palveluliiketoiminnassa
- ymmärtää kestävän kehityksen tärkeyden, haasteet ja mahdollisuudet ammattialallaan
- osaa kuvata, arvioida ja visualisoida palvelua ja asiakkaan kokemusta
- osaa jäsentää hyvinvointia palvelun lisäarvotekijänä
- tunnistaa hyvinvoinnin luomisen ja palvelun toteuttamisen välisen yhteyden
- osaa huomioida hyvinvoinnin luomisen mahdollisuudet uusien palvelujen tuottamisessa
Sisältö (OJ)
MITÄ palveluosaaminen, vieraanvaraisuus ja empatia tarkoittavat palveluliiketoiminnassa?
MIKSI palveluliiketoiminnalla on yhä keskeisempi rooli hyvinvoinnin luomisessa?
MITEN voidaan huomioida kestävän kehityksen ja hyvinvoinnin ulottuvuudet ja merkitys vastuullisessa palveluliiketoiminnassa?
MITEN asiakkaan kokemusta ja palvelua voidaan arvioida ja mallintaa muotoiluajattelun menetelmin?
MIKSI restonomiopiskelijan kannattaa innostua jatkuvasta palvelu-, vastuullisuus- ja hyvinvointiosaamisen kehittämisestä?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa määritellä kestävään ja vastuulliseen palveluliiketoimintaan liittyviä käsitteitä. Opiskelija tunnistaa asiakaskokemukseen ja hyvinvointiin liittyvät käsitteet.
Opiskelija tuntee muotoiluajattelun ja sen menetelmiä restonomin näkökulmasta.
Opiskelija suoriutuu annetuista tehtävistä ohjattuna. Opiskelija osaa tarkastella ja arvioida asioita omasta näkökulmastaan ja ottaen vastuun omasta suoriutumisestaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa jäsentää kestävään ja vastuulliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteiden välisiä suhteita. Opiskelija osaa selittää asiakaskokemukseen ja hyvinvointiin liittyvät käsitteet yhdistäen ne palvelutoimintaan.
Opiskelija osaa soveltaa muotoiluajattelua ja valita sopivia menetelmiä sekä perustella valintojaan palvelutoiminnan ongelmien ratkaisemiseksi.
Opiskelija toimii yhteistyössä vastuullisesti ja sitoutuen tiimin toimintaan kehittäen vuorovaikutustaitojaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija ymmärtää kestävän ja vastuullisen hyvinvointia korostavan palveluliiketoiminnan kokonaisuuksia.
Opiskelija tunnistaa kestävyyden, hyvinvoinnin ja asiakaskokemuksen välisiä suhteita.
Opiskelija osaa analysoida ja vertailla asiakkaan kokemusta ja hyvinvoinnin luomista palvelutoiminnassa.
Opiskelija osaa arvioida erilaisia toimintatapoja ja ratkaisuvaihtoehtoja luodessaan uudenlaista hyvinvointia tuottavaa palvelua.
Opiskelija toimii yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti kehittäen omaa sekä tiimin vuorovaikutusta. Opiskelija osaa reflektoida omaa ja muiden työskentelyä.
Aika ja paikka
Opintojakson eteneminen.
30.8.2024 Moodle avautuu, tehtävät aloitetaan itsenäisesti
11.10.2024 9-11.30 Etäkontakti, opintojakson ryhmätehtävien purku Zoomissa (huomioithan, että opintojaksolla on vain yksi etäkontakti).
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Itsenäinen opiskelu
Tiedonhankinta
Harjoitustehtävät
Ohjaus
Oppimateriaalit
Osoitetaan Moodlessa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 135 tuntia opiskelijan työtä. ( 1 op = 27 h)
Sisällön jaksotus
Opintojakson aloitus itsenäisesti.
Parityöskentely.
Ryhmätyöskentely ja ryhmätehtävän purku etäkontaktina.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
AHOT-osaamisen näyttö.
Jos opiskelijalla on aikaisempaa osaamista opintojakson osaamistavoitteiden mukaan, niin opiskelija tekee hakemuksen Hyvähot-järjestelmään ma 26.8. mennessä (Jaana Sahlsten). Jos opiskelija hyväksytään AHOT-osaamisen näyttöön, saa hän erilliset ohjeet.