Case Management of Social Services, Network, Multiprofessionality (5cr)
Code: 7Z00EL08-3005
General information
- Enrolment period
- 02.05.2024 - 31.07.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2024 - 18.12.2024
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Social Services and Health Care
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 36
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Social Services
Objectives (course unit)
Student
- the student is able to apply the basics and opportunities of service counseling, client work practices in the social and health care service system
- the student is able to evaluate the needs of services and support in a comprehensive way together with the client
- the student is able to design and manage customer processes with different service providers and make an overall assessment of the customer process and its impact
- the student is familiar with theoretical and practice-oriented research and new networking practices related to operator collaboration, multidisciplinarity and multidisciplinarity;
- the student is able to work as a social expert in various multidisciplinary teams and networks
Content (course unit)
- values and basis of case management and service coordination
- customer-oriented approach and mentorin/counselling in case management
- service design - prosess
- how to develop case management
- worker and administration angle in case management: self-improvement
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Student:
- knows the areas of service co-ordination and the importance of control
- recognizes the process-oriented nature of service control
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Student:
- can apply client work practices in the social and health service system
- assess, together with the customer, the need for services and support
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Student:
- innovate and develop new services through customer-driven multi-professional networks
- utilize digital control in service control
Location and time
30.8.2024 klo 8.30-15.30 kontaktiopetus (lähiopetus TAMKilla ja työelämävierailut)
- Orientaatiota opintojaksoon
- Työelämävierailut
27.9.2024 klo 8.30-14.00 kontaktiopetus (lähiopetus TAMKilla)
-Välitehtävän purku
- Luennot palveluohjauksen ja palvelutarpeen arvioinnin käsitteestä ja käytännöistä
24.10.2024 klo 8.30-15.30 kontaktiopetus (lähiopetus TAMKilla ja työelämävierailu)
- Välitehtävän purku
- Luennot moniammatillista yhteistyöstä ja verkostotyöskentelystä
- Yhteistä keskustelua ja opintojakson päätös
Exam schedules
Ei ole
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Opintojakso suoritetaan:
1) osallistumalla kontaktiopetuspäiviin,
2) paneutumalla välitehtäviin sekä
3) ryhmätyöllä
Learning materials
Kirjallisuusvinkit löytyvät Moodlesta.
Student workload
Kontaktiopetus 20 h
Itsenäinen opiskelu ja ryhmätyöskentely 115 h
Content scheduling
30.8.2024 klo 8.30-15.30 kontaktiopetus (lähiopetus TAMKilla ja työelämävierailut)
- Orientaatiota opintojaksoon
- Työelämävierailut
27.9.2024 klo 8.30-14.00 kontaktiopetus (lähiopetus TAMKilla)
-Välitehtävän purku
- Luennot palveluohjauksen ja palvelutarpeen arvioinnin käsitteestä ja käytännöistä
24.10.2024 klo 8.30-15.30 kontaktiopetus (lähiopetus TAMKilla ja työelämävierailu)
- Välitehtävän purku
- Luennot moniammatillista yhteistyöstä ja verkostotyöskentelystä
- Yhteistä keskustelua ja opintojakson päätös
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Practical training and working life cooperation
Työelämävierailijoita kutsutaan opintojaksolle alustamaan ja keskustelemaan opiskelijoiden kanssa kurssisisällöistä.
Further information
Opintojaksolle ilmoittautumisaika 2.5. - 31.8.2024. Toteutussuunnitelma päivittyy ja Moodle-alusta julkaistaan opintojakson alkuun mennessä.
5.6.24 jälkeen tulleiden ilmoittautumisten hyväksyntä tehdään viikolle 33 mennessä.