Siirry suoraan sisältöön

Professional English for the Service Industry (5 op)

Toteutuksen tunnus: 8T00DQ94-3017

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

11.12.2023 - 05.01.2024

Ajoitus

01.01.2024 - 31.05.2024

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

TAMK Kielet ja viestintä

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 30

Koulutus

  • Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Anne Kopperoinen

Vastuuhenkilö

Anne Kopperoinen

Ryhmät

  • 23RESTO
    Palveluliiketoiminta 2023, päivätoteutus

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija:
- osaa kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja työtehtävistään sekä käyttää monipuolisesti alansa erikoisterminologiaa.
- osaa toimia kieli- ja kulttuurirajat ylittävissä työelämän suullisissa ja kirjallisissa vuorovaikutustilanteissa.
- osaa viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa, neuvottelu- ja neuvontatilanteissa ja asiakaskontakteissa.
- osaa valita vastaanottajan ja tilanteen mukaisen kielen ja tyylin erilaisissa viestintätilanteissa.
- pystyy hakemaan, kriittisesti valikoimaan ja käsittelemään työtehtäviensä hallinnan edellyttämää tietoa.
- pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta (esim. media, konferenssit, kirjallisuus).

Sisältö (OJ)

MITÄ opiskelija osaa viestiä osaamisestaan, työympäristöstään ja työtehtävistään kohdekielellä?
MITÄ opiskelija tarvitsee onnistuakseen monikulttuurisessa asiakaslähtöisessä vuorovaikutuksessa kohdekielellä?
MITEN opiskelija kehittää osaamistaan ja hankkii tietoja omalta alaltaan kohdekielellä?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija ymmärtää pääasiat oman alan ammatillisesta materiaalista ja pystyy apuvälineitä käyttäen hankkimaan perustiedot ja välittämään ne ymmärrettävästi.
Opiskelija ilmaisee itseään pelkistetysti ja epätarkasti, mutta tavallisesti ymmärrettävästi ja ammatilliseen ilmaisuun pyrkien.
Opiskelija toimii ja viestii rajoitetusti, mutta pyrkii huomioimaan vuorovaikutustilanteen.
Opiskelija ääntää epätarkasti, mutta ymmärrettävästi.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija ymmärtää pääasiat ja useimmat yksityiskohdat oman alan ammatillisesta materiaalista ja pystyy soveltamaan hankittua tietoa.
Opiskelija ilmaisee itseään selkeästi, ammattimaisesti ja melko virheettömästi.
Opiskelija toimii ja viestii asianmukaisesti ja osoittaa tilannetajua vuorovaikutuksessa.
Opiskelija ääntää melko luontevasti ja selkeästi.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat melko vaativastakin ammatillisesta materiaalista ja osaa soveltaa hankkimaansa tietoa.
Opiskelija ilmaisee itseään vaivattomasti, täsmällisesti ja monipuolisesti käyttäen tilanteeseen sopivaa tyyliä.
Opiskelija toimii ja viestii tehokkaasti, ammattitaitoisesti, vuorovaikuitteisesti ja lähes virheettömästi.
Opiskelija ääntää luontevasti, selkeästi ja melko vivahteikkaasti.

Aika ja paikka

Oppitunnit keskiviikkoisin kampuksella.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

- Oppitunnit 3h/vko kampuksella
- Parityöskentely
- Ryhmätyöskentely
- Itsenäinen työskentely

Oppimateriaalit

Oppimateriaali julkaistaan Moodlessa tai jaetaan tunneilla.
Opiskelun tukena käytämme oppikirjaa EXPERT UPDATE ENGLISH FOR FOOD PROFESSIONALS (Otava), jota on saatavissa TAMKin kirjastosta.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 opintopiste on 27 tuntia työtä/opiskelua.
Lähituntien lisäksi 1-2 tuntia itsenäistä työskentelyä viikoittain.

Sisällön jaksotus

- Education, Employment
- Presentation skills
- Hospitality management
- Business vocabulary, quotation
- Complaints

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Aiemmin suoritettu vastaava korkeakoulukurssi tai aiemmin hankitun osaamisen todentaminen (AHOT):
https://www.tuni.fi/opiskelijanopas/kasikirja/tamk?page=3126#hyvaksiluku
Hyväksilukua haettassa opiskelija ottaa opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Tällä kurssilla tehdään yhteistyötä opintojakson "Tulevaisuuden liiketoiminta" kanssa.