Siirry suoraan sisältöön

Digitaalinen markkinointi ja brändinrakennus (5 op)

Toteutuksen tunnus: TJ00GE20-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

04.07.2024 - 01.09.2024

Ajoitus

02.09.2024 - 31.12.2024

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 50

Opettaja

  • Marja Rissanen
  • Kirsi Tanner

Vastuuhenkilö

Marja Rissanen

Ryhmät

  • 23JTEMU1
    Tekstiili- ja muotialan kasvun painopisteet, jotpa-täydennyskoulutus

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija
- osaa suunnitella uudenlaista vastuullista markkinointia sekä rakentaa brändiä tekstiili- ja muotialalla
- osaa valita brändin rakentamisen tueksi analytiikan perusteella sopivimmat digitaaliset markkinointikanavat
- osaa hyödyntää sisältömarkkinointia digitaalisen markkinointi- ja myyntiprosessin eri vaiheissa

Sisältö (OJ)

- Mitä tarkoittaa nykyaikainen vastuullinen markkinointi sekä miten vastuullisuus näkyy markkinoinnin suunnittelussa ja toteuttamisessa?
- Brändin rakentamisen perusteet sekä vastuullisen brändin rakentaminen tekstiili- ja muotialalla
- Digitaalisen markkinoinnin termejä
- Brändin rakentamiseen ja liiketaloudellisen tavoitteen saavuttamiseen soveltuvien digitaalisen markkinointikanavien arviointi ja valinta
- Sisältömarkkinointi markkinointi- ja myyntiprosessin eri vaiheissa
- Verkkokauppa myyntikanavana

Ydinkysymyksiä:
- Miten suunnitella ja toteuttaa vastuullista ja kestävää markkinointia?
- Miten rakennetaan vastuullinen brändi?
- Mitä tarkoitetaan erilaisilla digitaaliseen markkinointiin liittyvillä termeillä?
- Miten valita yrityksen markkinointiin sopivimmat digitaaliset markkinointikanavat?
- Miten toteutetaan mielenkiintoista sisältöä digitaalisiin kanaviin?
- Miten verkkokauppa toteutetaan teknisesti ja mitä erilaisia mahdollisuuksia verkkokaupankäynti tarjoaa?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

TIETÄMINEN
Opiskelija tunnistaa brändin ja erityisesti vastuullisen brändin rakentamisen perusperiaatteita ja osaa puutteellisesti soveltaa näitä vastuullisen brändin rakentamisessa. Opiskelija osaa suunnitella, tuottaa ja mitata yksinkertaista digitaalista sisältöä. Opiskelija tietää digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyviä käsitteitä puutteellisesti.
TEKEMINEN
Osallistuu toimintaan ja suorittaa annetut tehtävät ohjeiden mukaan. Kerää tietoa.
OLEMINEN
Tunnistaa vuorovaikutustaitonsa. Osaa toimia vastuullisesti sekä itsenäisesti että tiimin jäsenenä. Osaa antaa ja vastaanottaa palautetta. Huomioi tekemänsä ratkaisut sekä itsensä että tiimin kannalta.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

TIETÄMINEN
Opiskelija tietää brändin ja erityisesti vastuullisen brändin rakentamisen perusperiaatteita ja osaa osin soveltaa näitä vastuullisen brändin rakentamisessa. Opiskelija osaa suunnitella, tuottaa ja mitata yksinkertaista digitaalista sisältöä ottaen huomioon kohderyhmät. Opiskelija tietää digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät yleisimmät käsitteet.
TEKEMINEN
Hankkii uutta tietoa. Soveltaa aiemmin oppimaansa. Esittää perusteltuja ratkaisuvaihtoehtoja digitaaliseen markkinointiin ja brändinrakennukseen.
OLEMINEN
Kehittää vuorovaikutustaitojaan. Osaa antaa ja vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja vuorovaikutteisesti (koko prosessin ajan). Tarkastelee tekemiään ratkaisuja eri toimijoiden kannalta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

TIETÄMINEN
Opiskelija tietää brändin ja erityisesti vastuullisen brändin rakentamisen perusperiaatteet ja osaa soveltaa näitä vastuullisen brändin rakentamisessa erinomaisesti. Opiskelija osaa suunnitella, tuottaa ja mitata monipuolista digitaalista sisältöä menestyksekkäästi ottaen huomioon kohderyhmät. Opiskelija tietää digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyviä käsitteitä laajasti.
TEKEMINEN
Osaa tuoda monipuolisen osaamisensa yhteiseen käyttöön. Kokeilee uudenlaisia toimintamalleja ja työkaluja. Yhdistelee luovasti eri ratkaisuvaihtoehtojen hyviä puolia. Arvioi kriittisesti toimien vaikuttavuutta.
OLEMINEN
Kehittää uusia, luovia ratkaisuja. Käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun välineenä. Tarkastelee ja arvioi ratkaisuja alan kokonaisuuden kannalta eri vaikutukset huomioiden.

Arviointiasteikko

0-5