Research Work Methods (7 cr)
Code: 3H00DP10-3021
General information
- Enrolment period
- 22.11.2023 - 07.01.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2024 - 30.04.2024
- Implementation has ended.
- Credits
- 7 cr
- Local portion
- 5 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
Objectives (course unit)
During the course the students become acquainted with qualitative and quantitative research (qualitative 2, quantitative & research 5). The course includes a research exercise.
Course Learning Outcomes:
After completing the course students
- are familiar with the basics of research and know the main differences between qualitative and quantitative research
- are able to design and implement practical, applied research according to research ethics in a sustainable way
- are able to modify the research material into a perception matrix
- are able to use the statistical program to produce and interpret the most common statistical presentations
- are able to evaluate the reliability of the results.
Content (course unit)
What are the basics of research study and research ethics?
What are the different steps involved in doing research?
What are the different research methods and strategies?
How are the issues discussed by the theory measured as accurately as possible?
How can research findings be obtained?
How to implement a working questionnaire?
How can the presentability of the sample be affected?
How do different types of statistical variables differ?
How can the distributions be visualized?
What are the principles of statistical reasoning?
How can the reliability of research results be measured?
How is the observation data analyzed by a statistical program?
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student recognizes the steps of qualitative and quantitative research. The student is able to produce or interpret the spreadsheets describing the observation material, as well as the simplest statistical patterns and indicators. The student is able to participate in qualitative or quantitative research.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student is able to design and implement a small-scale qualitative or quantitative research. The student is able to produce and interpret the distribution tables and patterns of two variables. The student is able to choose suitable methods and methods for the variable type.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student is able to plan and conduct qualitative or quantitative research. The student is able to produce the summaries required for research questions from the observation material and is able to evaluate the reliability of the results.
Location and time
Lähiopetus lukujärjestyksen mukaan
Tilanteen mukaan tarvittaessa Zoom / Teams -verkkotapaamiset
Tarkempi aikataulu ja opetustilat lukkarit.tamk.fi
Exam schedules
Tutkimustyön perusteet ja laadullinen tutkimus:
Osan aikana vaiheittain Moodlessa suoritettavat minitentit (3 kpl)
- aineistotenttejä (vapaa aineiston käyttö tentin aikana)
- ei uusintatenttejä
- tarkemmat tiedot osan Moodlessa.
Määrällinen tutkimus:
Tentti huhtikuu 2024
1. uusinta toukokuu 2024
2. uusinta syyskuussa 2024 erikseen ilmoitettavana ajankohtana.
Evaluation methods and criteria
Osien painotettu keskiarvo; kaikki osat suoritettava hyväksyttävästi.
Arviointi ja osien painot:
Tutkimustyön perusteet ja laadullinen tutkimus: 0-5; paino 30 % oppimistehtävät
Määrällinen tutkimus: 0-5; paino 70%, harjoitukset ja tentti.
Käytännön tutkimusprojekti: Hyväksytty/Hylätty; hyväksytty suoritus vastaa arvosanaa 3.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot, tentit, selittävät videot, harjoitustehtävät ja niiden raportointi
Lähiopetus ja luokkaharjoitukset
Tilanteen mukaan tarvittaessa etäopetus verkossa (Moodle/ Zoom/ Teams)
Pari- ja ryhmätyöskentely
Itsenäinen opiskelu
Harjoitustutkimus
Learning materials
Suositeltava oppimateriaali Moodlessa
Opiskelua varten sinulla tulee olla käytettävissäsi tietokone, Internet-yhteys, kamera ja mikrofoni
Lisäksi opiskelussa käytetään sovelluksia, joiden lataamiseen löytyvät linkit TAMKin intrasta tai joihin luodaan tunnus verkossa
Opetusmateriaali, linkit selittäviin videoihin, tukimateriaali ja mahdollinen kirjallisuus on Moodlessa
Moodlen sisältämän materiaalin lisäksi:
Laadullinen tutkimus: Tuomi & Sarajärvi - Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi (valitut osat).
Määrällinen tutkimus: Heikkilä - Tilastollinen tutkimus.
Student workload
Opetus ja ohjaus noin 48 tuntia. Opiskelijan itsenäinen työ noin 139 tuntia.
Content scheduling
Toteutus kestää 2 periodia alkaen tammikuun alusta.
Completion alternatives
Hyväksilukeminen (Katso opinto-opas)
Further information
Opettajat:
Osa 1, Boedeker: Tutkimustyön perusteet ja laadullinen tutkimus. Opetus kokonaan etänä Zoomilla.
Osa 2, Kaatiala: Määrällinen tutkimus. Opetus kokonaan lähiopetuksena. Jokaisesta osallistuvasta läsnäolokerrasta saa +0,7 pistettä (maksimissaan 6 pistettä) kurssin lopputenttiin (maksimi 36 pistettä).
Tarkemmat tiedot Moodlessa. Kummallakin osalla/opettajalla oma Moodle.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Suoritus on hylätty, jos opiskelija saa hylätyn tai nollan yhdestä tai useammasta osiosta, jotka ovat:
1. Tutkimustyön perusteet ja laadullinen tutkimus
2. Määrällinen tutkimus
3. Käytännön tutkimusprojekti
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Tämä ilmenee siten, että kaikki kolme osiota on suoritettu hyväksyttävästi ja seuraavien kahden osion painotettu keskiarvo on 1-2 kunkin osion erillisten kriteerien mukaisesti.
- Tutkimustyön perusteet ja laadullinen tutkimus 30 %
- Määrällinen tutkimus 70%
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa.
Tämä ilmenee siten, että kaikki kolme osiota on suoritettu hyväksyttävästi ja seuraavien kahden osion painotettu keskiarvo on 3-4 kunkin osion erillisten kriteerien mukaisesti.
- Tutkimustyön perusteet ja laadullinen tutkimus 30 %
- Määrällinen tutkimus 70%
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa. Tämä ilmenee siten, että kaikki kolme osiota on suoritettu hyväksyttävästi ja seuraavien kahden osion painotettu keskiarvo on 5 kunkin osion erillisten kriteerien mukaisesti.
- Tutkimustyön perusteet ja laadullinen tutkimus 30 %
- Määrällinen tutkimus 70%