Managing Sales and Sales Teams (5 cr)
Code: 3H00DP20-3004
General information
- Enrolment period
- 05.06.2024 - 04.09.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 11.09.2024 - 20.10.2024
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
- Teachers
- Juha Ikonen
- Pauliina Airaksinen-Aminoff
- Person in charge
- Juha Ikonen
- Tags
- BLENDED
- Course
- 3H00DP20
Objectives (course unit)
During the course students learn about sales management and sales support systems.
After completing the course the students
- know how to apply HR management tools and methods to managing a sales organization
- know the expectations, requirements and responsibilities associated with sales management
- know how to identify and solve challenging management situations and coach a sales team
- can take into account the importance of holistic customer relationship management
- can manage customer relationships using appropriate tools and utilize CRM systems.
Content (course unit)
What is the Sales Manager's job and what are its special challenges?
What tools and systems are used to manage sales and customer relationships?
Prerequisites (course unit)
2nd year courses or equivalent knowledge.
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student recognizes the fields related to sales leadership and is able to name systems supporting sales work. They are familiar with the methods of HR management and sales organization management.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student understands the basics of sales leadership. They can work according to instructions in situations related to the management of a sales organization and to take advantage of systems and tools that support sales work.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student understands the fields of sales management and can apply them in practical work. They can manage a sales organization and customer relationships using different methods and tools. The student is able to identify and solve challenging management situations and to coach a sales team.
Location and time
Aloitamme kampuksella 13.9. kello 8.15
Näet kaikki opetusajat Pakissa. Mahdolliset muutokset aikatauluun löytyvät kurssin Moodlesta, saat tiedon niistä myös tuni-sähköpostiisi.
Exam schedules
Kurssilla ei suoriteta tenttiä.
Assessment methods and criteria
Kurssi vaatii läsnäoloa. Sairastapauksista tulee ilmoittaa sähköpostitse ennen luentoa
Kurssilla ei ole tenttiä. Tarkemmat arviointikriteerit on kuvattu opintojaksotiedoissa sekä toteutuksen Moodlessa.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Opetus tapahtuu sekä läsnä pidettävillä luennoilla että etäluentoina. Tästä syystä kurssille osallistuminen vaatii toimivaa videoyhteyttä. Videota ei tarvitse pitää koko aikaa päällä vaan aina tarvittaessa.
Lisäksi opetus sisältää ryhmä- ja parityöskentelyä sekä yksilötehtäviä. Oppimisen tukena luennoilla käytetään myös draamapedagogisia harjoitteita.
Learning materials
Kurssin aikana luetaan Petri Parvisen kirja: Myynnin Psykologia 2013.
Completion alternatives
Kurssin voi korvata aiemmalla myyntikokemuksella, jolloin opiskelijan on haettava 20.8. mennessä korvaavuutta.
Korvaavuuden saamiseksi opiskelijalla tulee olla työtodistus nykyiseltä työnantajaltaan tai aiemmalta työnantajaltaan, CV sekä lyhyt kuvaus siitä, miksi hakee korvaavuutta.
Kokemuksen lisäksi on luettava Petri Parvisen kirja Myynnin Psykologia (2013), sekä tehtävä siitä reflektoiva kirjareferaatti. Lisäksi on annatteva näyttö, josta sovitaan opettajan kanssa erikseen.
Further information
Mikäli sinulla on oppimisvaikeuksia, ota yhteyttä luennoitsijoihin - löydämme sinulle varmasti parhaat tavat suoriutua annetuista tehtävistä.