Siirry suoraan sisältöön

Yrityspeli (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3H00EM60-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

05.06.2024 - 30.08.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 20.10.2024

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Matti Kolehmainen

Vastuuhenkilö

Matti Kolehmainen

Ryhmät

  • 22LIKOM
    Liiketalous 2022, nuoret Markkinointi ja myynti
  • 22LIKOT
    Liiketalous 2022, nuoret Taloushallinto
  • 22LIKOH
    Liiketalous 2022, nuoret HR- ja esihenkilötyö
  • 22LIKOJ
    Liiketalous 2022, nuoret Juridiikka

Tavoitteet (OJ)

Yrityspeli antaa osallistujille kokonaisvaltaisen kuvan yritysjohtamisen haasteista ja yrityk-sen eri toimintojen yhteensovittamisesta. Opintojakson peliosuus tapahtuu virtuaali-ympäristössä.

Opiskelija osaa:
- osaa yhteen sovittaa yrityksen eri toiminnot
- osaa toimia yrityksen johtoryhmän jäsenenä
- pystyy tekemään päätöksiä aikapaineen alaisena.

Sisältö (OJ)

Miten johdan yritystä kannattavasti erittäin kilpailluilla markkinoilla?
Mikä on strategian merkitys yrityksen toiminnassa?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija on toiminut aktiivisesti tiimissä, joka on menestynyt pelissä vähintään tyydyttävästi ja noudattanut liiketoimintastrategiaansa tyydyttävästi. Vaaditut raportit ovat vähintään tyy-dyttäviä. Kirjaessee on palautettu ajallaan hyväksytysti

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija on toiminut aktiivisesti tiimissä, joka on menestynyt pelissä vähintään hyvin ja noudattanut liiketoimintastrategiaansa hyvin. Vaaditut raportit ovat vähintään hyviä. Kirja-essee on palautettu ajallaan hyväksytysti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija on toiminut aktiivisesti jäsenenä tiimissä, joka on menestynyt pelissä kiitettävästi noudattamalla liiketoimintastrategiaansa johdonmukaisesti. Lisäksi tiimi on laatinut vaaditut raportit kiitettävästi. Kirjaessee on palautettu ajallaan hyväksytysti.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Alkuraportti 20%, peli 40% ja loppuraportti 40% kokonaisarvosanasta sekä kirjaessee hyväksyttynä.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Pelisimulaatio

Oppimateriaalit

Pelin manuaali
Strategia-aiheinen kirja

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 pakollista 3 tunnin pelikertaa n. viikon välein. Opiskelijajoukkue laatii LTS:n ja loppuraportin. Lisäksi opiskelija kirjoittaa yhden kirjaesseen.

Sisällön jaksotus

ks. edellinen kohta

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Ei

Kansainvälisyys

Ei

Lisätietoja opiskelijoille

Pelisessioissa (5 x 3h) pakollinen läsnäolo

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija saavuttaa opintojakson vaatimukset perustasolla. Opiskelija ymmärtää opintojakson/aihealueen käsitteitä ja malleja sekä pystyy hahmottamaan niiden välisiä lainalaisuuksia.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osaa hyödyntää opintojakson/aihealueen sisältöä hyvällä tasolla. Opiskelija osaa määritellä aihepiirin teemoja ja malleja sekä pystyy soveltamaan opittuja aihealueita käytännössä.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson/aihealueen tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija on sisäistänyt oppimansa ja pystyy analysoimaan ja soveltamaan aihealueen teemoja laaja-alaisesti myös käytännössä.