Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin ja myynnin älykäs yhteispeli (3 op)

Toteutuksen tunnus: 3H00GA66-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

22.11.2023 - 31.01.2024

Ajoitus

13.02.2024 - 23.04.2024

Laajuus

3 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 40

Koulutus

  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Mika Jokinen
  • Sini Jokiniemi

Vastuuhenkilö

Sini Jokiniemi

Ryhmät

  • 21LIKOM
    Liiketalous 2021, nuoret Markkinointi ja myynti

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson aikana opiskelija toteuttaa toimeksiantoon perustuvan markkinointi- ja myyntiprojektin.
Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa markkinointi- ja myyntiprojektin
- asettaa projektille tavoitteet ja mittarit

toimia tiimin jäsenenä projektissa
käyttää projektia tukevaa digitaalista markkinointi- ja myyntijärjestelmää
dokumentoida projektin ja esitellä sen tulokset.

Sisältö (OJ)

Miten suunnitellaan ja toteutetaan onnistunut markkinointi- ja myyntiprojekti?

Miten toimitaan osana toimivaa tiimiä?

Miten markkinoinnin ja myynnin järjestelmää voidaan hyödyntää projektissa?
Miten projektin tuloksia mitataan?

Miten projektin tulokset esitellään?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija osaa nimetä projektin eri vaiheet ja tuntee joitakin projekteissa käytettäviä mittareita. Tunnistaa tiimityöskentelyn keskeisiä periaatteita. Selviytyy markkinointi- ja myyntijärjestelmän käytöstä ohjatusti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija osaa jäsentää projektin eri vaiheet ja osaa asettaa projektille monipuoliset mittarit ja tavoitteet. Osaa toimia osana tiimiä. Osaa arvioida omaa tiimityöskentelyn keskeisiä periaatteita. Osaa käyttää itsenäisesti markkinointi- ja myyntijärjestelmän käytöstä ennalta annettujen ohjeiden avulla.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija ymmärtää projektin eri vaiheet ja niiden muodostaman kokonaisuuden ja osaa perustellusti asettaa projektille monipuoliset mittarit ja tavoitteet. Osaa toimia rakentavana tiimin jäsenenä ja ymmärtää toimivan tiimityöskentelyn merkityksen. Osaa soveltaen hyödyntää markkinointi- ja myyntijärjestelmää projektia tukevalla tavalla.

Aika ja paikka

Aloituskerta:on 6.2. klo 09.00 - 11.00 tilassa B5-26 (lähiopetus)

Muut kontaktikerrat vahvistetaan joulukuun aikana.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei ole tenttiä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Toimeksiantona tehtävä markkinointi- ja myyntisuunnitelma arvioidaan asteikolla 0-5. (Ryhmätehtävä)

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Tiimioppiminen
Itsenäinen opiskelu
HubSpot -järjestelmän käyttö
Vierailijat
Sparraukset

Oppimateriaalit

HubSpot Academy materiaaleja (ilmoitetaan tarkemmin moodlessa)
Kaks.io Labsin opetusvideot hubSpotin käytöstä
Luentomateriaalit (ilmoitetaan tarkemmin moodlessa)

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5op laajuus

10% valmennuksiin osallistumista ja 90% itsenäistä/ryhmätyöskentelyä

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Voit hakea toteutuksen hyväksilukemista aiemmin hankitun osaamisen tai opintojen perusteella.

Hyväksiluvun hakeminen osaamisella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Lähetä HyväHot-hakemus viimeistään 8.1.2024 ja valitse sen käsittelijäksi opintojakson vastuuopettaja. Vastuuopettaja ilmoittaa HyväHot-päätöksessään osaamisen osoittamistavan (näyttö) ja muut lisätiedot.

Hyväksiluvun hakeminen opintojen perusteella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Valitse HyväHot-hakemuksen käsittelijäksii opintojakson vastuuopettaja.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Kurssin aikana tehdään suunnitelma toimeksiantajalle. Lisäksi toteutuksella on mukana pääyhteistyökumppani Kaks.io Labs sekä HubSpot.

Kansainvälisyys

Osa oppimateriaaleista englanniksi.