Markkinoinnin ja myynnin älykäs yhteispeli (3 op)
Toteutuksen tunnus: 3H00GA66-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
22.11.2023 - 31.01.2024
Ajoitus
13.02.2024 - 23.04.2024
Laajuus
3 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Mika Jokinen
- Sini Jokiniemi
Vastuuhenkilö
Sini Jokiniemi
Ryhmät
-
21LIKOMLiiketalous 2021, nuoret Markkinointi ja myynti
Tavoitteet (OJ)
Opintojakson aikana opiskelija toteuttaa toimeksiantoon perustuvan markkinointi- ja myyntiprojektin.
Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa markkinointi- ja myyntiprojektin
- asettaa projektille tavoitteet ja mittarit
toimia tiimin jäsenenä projektissa
käyttää projektia tukevaa digitaalista markkinointi- ja myyntijärjestelmää
dokumentoida projektin ja esitellä sen tulokset.
Sisältö (OJ)
Miten suunnitellaan ja toteutetaan onnistunut markkinointi- ja myyntiprojekti?
Miten toimitaan osana toimivaa tiimiä?
Miten markkinoinnin ja myynnin järjestelmää voidaan hyödyntää projektissa?
Miten projektin tuloksia mitataan?
Miten projektin tulokset esitellään?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa nimetä projektin eri vaiheet ja tuntee joitakin projekteissa käytettäviä mittareita. Tunnistaa tiimityöskentelyn keskeisiä periaatteita. Selviytyy markkinointi- ja myyntijärjestelmän käytöstä ohjatusti.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa jäsentää projektin eri vaiheet ja osaa asettaa projektille monipuoliset mittarit ja tavoitteet. Osaa toimia osana tiimiä. Osaa arvioida omaa tiimityöskentelyn keskeisiä periaatteita. Osaa käyttää itsenäisesti markkinointi- ja myyntijärjestelmän käytöstä ennalta annettujen ohjeiden avulla.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija ymmärtää projektin eri vaiheet ja niiden muodostaman kokonaisuuden ja osaa perustellusti asettaa projektille monipuoliset mittarit ja tavoitteet. Osaa toimia rakentavana tiimin jäsenenä ja ymmärtää toimivan tiimityöskentelyn merkityksen. Osaa soveltaen hyödyntää markkinointi- ja myyntijärjestelmää projektia tukevalla tavalla.
Aika ja paikka
Aloituskerta:on 6.2. klo 09.00 - 11.00 tilassa B5-26 (lähiopetus)
Muut kontaktikerrat vahvistetaan joulukuun aikana.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei ole tenttiä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Toimeksiantona tehtävä markkinointi- ja myyntisuunnitelma arvioidaan asteikolla 0-5. (Ryhmätehtävä)
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Tiimioppiminen
Itsenäinen opiskelu
HubSpot -järjestelmän käyttö
Vierailijat
Sparraukset
Oppimateriaalit
HubSpot Academy materiaaleja (ilmoitetaan tarkemmin moodlessa)
Kaks.io Labsin opetusvideot hubSpotin käytöstä
Luentomateriaalit (ilmoitetaan tarkemmin moodlessa)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5op laajuus
10% valmennuksiin osallistumista ja 90% itsenäistä/ryhmätyöskentelyä
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Voit hakea toteutuksen hyväksilukemista aiemmin hankitun osaamisen tai opintojen perusteella.
Hyväksiluvun hakeminen osaamisella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Lähetä HyväHot-hakemus viimeistään 8.1.2024 ja valitse sen käsittelijäksi opintojakson vastuuopettaja. Vastuuopettaja ilmoittaa HyväHot-päätöksessään osaamisen osoittamistavan (näyttö) ja muut lisätiedot.
Hyväksiluvun hakeminen opintojen perusteella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Valitse HyväHot-hakemuksen käsittelijäksii opintojakson vastuuopettaja.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Kurssin aikana tehdään suunnitelma toimeksiantajalle. Lisäksi toteutuksella on mukana pääyhteistyökumppani Kaks.io Labs sekä HubSpot.
Kansainvälisyys
Osa oppimateriaaleista englanniksi.