Tutkimus markkinoinnin työvälineenä (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3H00FE36-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
22.11.2023 - 14.01.2024
Ajoitus
08.01.2024 - 31.05.2024
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Pietro Albanese
Vastuuhenkilö
Pietro Albanese
Ryhmät
-
22ALITAVLiiketalouden tutkinto-ohjelma 2022, Monimuoto, Virrat
Tavoitteet (OJ)
Tässä opintojaksossa opitaan näkemään ongelmia, joita voidaan ratkoa tutkimuksen avulla, ja tekemään tutkimuksia erityisesti markkinoinnin tarpeisiin.
Opiskelija osaa
- tutkimustyön tekemistä varten tarpeelliset tutkimus- ja kehittämistyön menetelmät ja osaa soveltaa niitä käytäntöön,
- löytää tutkimusideoita ja -ongelmia sekä osaa laatia tutkimussuunnitelman ja –raportin sekä toteuttaa tutkimuksen markkinoinnin tarpeisiin.
Sisältö (OJ)
Millainen on tutkimusprosessi?
Miten tutkimusideaa kehitellään?
Miten valitaan tutkimusongelma/-kysymys?
Mitä tutkimusmenetelmiä on olemassa ja miten niitä käytetään?
Miten tehdään tutkimussuunnitelma ja tutkimusraportti?
Miten markkinointitutkimuksia tehdään?
Esitietovaatimukset (OJ)
Edellisten moduulien tai vastaavat tiedot ja taidot.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa suorittaa yksinkertaisia tutkimuksia, mutta ei ole paneutunut tutkimusmaailmaan eikä aina hahmota tutkimuksen merkitystä suhteessa käytäntöön. Hän tarvitsee apua pystyäkseen toteuttamaan huolellisen ja perustellusti tehdyn tutkimuksen.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija hallitsee muutamia tutkimus- ja kehittämistyön menetelmiä ja osaa soveltaa niitä käytäntöön. Hän osaa toteuttaa käytäntöä hyödyntävän tutkimuksen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija hallitsee monipuolisesti tutkimus- ja kehittämistyön eri menetelmiä ja osaa soveltaa niitä käytäntöön. Hän osaa suorittaa laadukkaasti käytäntöä hyödyntävän tutkimuksen.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Opiskelija ei osaa muotoilla tutkimuskysymyksiä eikä suunnitella tai toteuttaa tutkimusta markkinoinnin tarpeiden selvittämiseksi.
Aika ja paikka
Lähiopetus
Zoom-verkkotapaamiset
Tarkempi aikataulu ja opetustilat lukkarit.tamk.fi
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Aktiivinen osallistuminen luentoihin ja ryhmäoppimispäiväkirjan laadintaan
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Luennot, selittävät videot, harjoitustehtävät ja niiden raportointi
Lähiopetus ja luokkaharjoitukset
Etäopetus verkossa (Zoom)
Pari- ja pienryhmätyöskentely
Itsenäinen opiskelu
Oppimateriaalit
Suositeltava oppimateriaali Moodlessa
Opiskelua varten sinulla tulee olla käytettävissäsi tietokone, Internet-yhteys, kamera ja mikrofoni
Lisäksi opiskelussa käytetään sovelluksia, joiden lataamiseen löytyvät linkit TAMKin intrasta tai joihin luodaan tunnus verkossa
Opetusmateriaali, linkit selittäviin videoihin, tukimateriaali ja mahdollinen kirjallisuus on Moodlessa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Yhteensä = [1 op = 27 h opiskelijan työtä] x 5
Sisällön jaksotus
Katso kurssin lukujärjestys
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija ei ole osallistunut yksilö- ja ryhmätehtävien harjoitustehtävien tekemiseen.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on tehnyt annettuja tehtäviä. Opiskelija tietää tutkimukseen liittyvät peruskäsitteet. Opiskelijan kyvyssä perustella tekemiään ratkaisuja on puutteita.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee tutkimukseen liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelija pystyy perustelemaan tekemiään ratkaisuja ja pohtimaan saamiensa tulosten merkitystä
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa tutkimukseen liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelija pystyy perustelemaan tekemänsä ratkaisut monipuolisesti