Customer Profiles and Marketing Strategies (5 cr)
Code: 3H00FE34-3004
General information
- Enrolment period
- 22.11.2023 - 05.01.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 08.01.2024 - 19.05.2024
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
Objectives (course unit)
During this course, you get to know marketing especially from a customer perspective and learn how to plan marketing.
The student is able to
- to think of marketing as strategic choices,
- carry out customer relationship marketing,
- draw up a marketing plan and carry out a marketing campaign,
- use research data in marketing.
Content (course unit)
What is strategic marketing planning?
What are customer profiling and customer relationship marketing?
How is a multichannel marketing campaign built and budgeted?
What requirements do channel selections cause for graphical communication?
Prerequisites (course unit)
Previous modules completed or equivalent knowledge.
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The students know the basic concepts and methods related to customer relationship marketing, strategic marketing planning and graphic communications.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student masters the basic concepts and methods related to customer relationship marketing, strategic planning and graphic communications. The student is able to apply what he/she has learned to practical situations.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student is familiar with the basic concepts and methods related to customer relationship marketing, strategic planning and graphical communication, knows the communication channels and is able to utilise them appropriately in marketing. The student is able to apply and analyse what he/she has learned for practical situations. The student is able to justify his/her decision comprehensively. If necessary, the student is also able to search for information and design new solutions for challenging situations.
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
The student knows only some concepts related to customer relationship marketing, strategic marketing planning and graphic communications and does not know how to carry out a well-functioning marketing campaign.
Location and time
18.01.2024 12.00 - 14.30 Virrat
16.02.2024 13.00 - 15.00 Etäopetus
14.03.2024 14.00 - 16.00 Etäopetus
18.04.2024 09.00 - 11.00 Etäopetus
16.05.2024 12.30 - 14.30 Virrat
Exam schedules
Moodle-tentti 16.5. ja uusinta 30.5.2024
Ryhmätehtävien palautukset aina lähikertaa edeltävänä tiistaina. Vertaisarvioinnin palautus viimeisen palautuksen kanssa samaan aikaan.
Assessment methods and criteria
Ryhmätehtävät (4kpl) arvioidaan asteikolla 1-5 (70%). Vertaisarviointi voi nostaa tai laskea arviota.
Yksilönä suoritettava moodletentti arvioidaan asteikolla: 1-5 (30%)
Assessment scale
0-5
Teaching methods
- Luennot ja tiimien sparraukset
- Tehtävien tekeminen itsenäisesti ja ryhmässä
- Case-pohjainen oppiminen
- Yhteisöllinen oppiminen
- Kirjallisuuteen perehtyminen ja muu tiedonhankinta
- Open book Moodle-tentti
Learning materials
Moodlessa oppimateriaalit ja suositeltavaa kirjallisuutta.
Content scheduling
Tammikuu: Mitä ovat asiakasprofilointi ja asiakassuhdemarkkinointi?
Helmikuu: Markkinoinnin strategiset linjaukset
Maaliskuu: Brändi ja graafinen viestintä
Huhtikuu: Monikanavainen markkinointikampanja ja asiakaspolut
Toukokuu: Moodle-tentti ja palautekeskustelu
Completion alternatives
Voit hakea toteutuksen opinnollistamista tai hyväksilukemista aiemmin hankitun osaamisen tai opintojen perusteella.
Hyväksiluvun hakeminen osaamisella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Lähetä HyväHot-hakemus viimeistään 9.1.2024 ja valitse sen käsittelijäksi opintojakson vastuuopettaja. Vastuuopettaja ilmoittaa HyväHot-päätöksessään osaamisen osoittamistavan (näyttö) ja muut lisätiedot.
Näyttö arvioidaan asteikolla 1-5.
Hyväksiluvun hakeminen opintojen perusteella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Valitse HyväHot-hakemuksen käsittelijäksii opintojakson vastuuopettaja.
Practical training and working life cooperation
Tehtävät ovat mahdollista toteuttaa yritykselle.
International connections
Englanninkielistä materiaalia.