Basis of the Supervisory Work (5 cr)
Code: 3H00DP33-3014
General information
- Enrolment period
- 13.08.2024 - 26.08.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 26.08.2024 - 19.10.2024
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
Objectives (course unit)
The aim of the course is to familiarize students with the basics of supervisory work and to give them an idea of what supervisory work is.
After completing the course the students:
- know the most important elements of supervisory work and understand their significance
- are able to work in daily supervisory situations
- know how to design and develop the supervisory work in practice
- are able to work as part of an organization.
Content (course unit)
What is the supervisor work?
How are the orientation and recruiting work done in practice?
How to act in the most common supervisory situations?
What is the significance of the development discussions?
How is organizational competence developed?
What do the performance management and change management mean? What is quality management?
How are the organization and individual motivated?
Why is the communication an important part of supervisory work?
How do the organizational structures support the supervisory work and management / lead-ership?
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student knows the duties related to the supervisory work and is able to name the differ-ent parts of the work. They know different practices of the supervisory work.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student is able to work according to the instructions in the situations related to the basic supervisory work. They can choose different ways of working and know how to apply the learning outcomes in HR and supervisory work in practice
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student understands the complexity of supervisory work and is able to apply the issues they have learned about the leadership in practice. They are able to develop the supervisory work and to combine the issues of the various areas to form a coherent entity.
Location and time
Toteutuksella on kolme tapaamista.
Toteutus alkaa 15.3.2024, jolloin on ensimmäinen zoom-kontaktikerta.
Toinen Zoom-luento on 10.4.
Kurssin viimeinen kotaktikerta on 8.5.
Tapaamiset pyritään myös nauhoittamaan.
Exam schedules
Ei tenttiä.
Evaluation methods and criteria
Ryhmätehtävä ja sen esitys 50%
Yksilötehtävä (aloittavan esihenkilön työkalupakki) 50 %
Myöhästyminen tehtävien palautuksissa laskee kurssin kokonaisarvosanaa max. yhdellä numerolla
Arviointiasteikko on 0-5
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Opetusmenetelminä käytetään mm. etävalmennusta, ryhmätyöskentelyä/tiimioppimista ja itsenäistä opiskelua.
Learning materials
Kurssin aiheista luentoaineistoja ja muuta materiaalia kurssin moodlessa.
Lisäksi suositeltavaa kirjallisuutta:
Hyppänen Riitta: Esimiesosaaminen - liiketoiminnan menestystekijä
Lämsä Anna-Maija: Organisaatiokäyttäytymisen perusteet
Viitala Riitta: Henkilöstöjohtaminen - strateginen kilpailutekijä
Pekka Järvinen: Miten johtaa ihmistä - 102 ohjetta esimiehelle
Student workload
Ohjattu valmennus 10%
Itsenäinen opiskelu 50%
Tiimityöskentely 40%
Completion alternatives
Toteutuksella ei ole valinnaisia suoritustapoja.
Practical training and working life cooperation
Toteutuksella tehdään yhteistyötä työelämän kanssa ryhmätehtävän parissa.
International connections
Osa kurssin vapaaehtoisesta lisämateriaalista on kansainvälistä (englanniksi)
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Ei tehtävien palautusta
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija tunnistaa esihenkilötyöhön liittyvät tehtävät ja osaa nimetä työn eri osa-alueita. Hän tuntee esihenkilötyön erilaisia menettelytapoja.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija tunnistaa esihenkilötyön eri osa-alueita. Hän osaa valita eri tilanteisiin liittyviä menettelytapoja ja osaa soveltaa oppimiaan asioita.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ymmärtää esihenkilötyön kokonaisuuden ja osaa soveltaa oppimiaan asioita. Hän pystyy kehittämään esihenkilötyötä ja kykenee yhdistämään eri osa-alueiden asioita kokonaisuuksiksi.