Siirry suoraan sisältöön

English for Music Professionals (3 op)

Toteutuksen tunnus: 2X00EU16-3010

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

07.06.2023 - 26.01.2024

Ajoitus

02.02.2024 - 17.05.2024

Laajuus

3 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

67 % Lähiopetus, 33 % Etäopetus

Yksikkö

TAMK Kielet ja viestintä

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

6 - 45

Koulutus

  • Musiikin tutkinto-ohjelma, Muusikko
  • Musiikin tutkinto-ohjelma, Musiikkipedagogi

Opettaja

  • Henri Annala

Vastuuhenkilö

Henri Annala

Ryhmät

  • 23MUPE
    Musiikkipedagogi
  • 23MUSTE
    Musiikkiteatteri

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija
- osaa kommunikoida tarkoituksenmukaisesti erilaisissa ammatillisissa viestintätilanteissa
- osaa ottaa huomioon vastapuolen kulttuuritaustan ja sen vaikutuksen kommunikointi- ja työskentelytapoihin monikulttuurisissa työryhmissä
- osaa musiikkialan keskeisen termistön
- osaa kertoa omasta ammattialan osaamisestaan ja tavoitteistaan
- osaa kirjoittaa työhönsä liittyviä asiatyylisiä tekstejä
- osaa hakea ja tulkita oman alansa ammatillista tietoa englanninkielisistä lähteistä
- pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä englanninkielisistä julkaisuista
- osaa arvioida, ylläpitää ja kehittää omaa kielitaitoaan ja kielen oppimistaitojaan

Sisältö (OJ)

- autenttiset ammatilliset tekstit, musiikkialan sanasto
- alan työtehtävät
- omasta koulutuksesta ja omista tavoitteista kertominen
- oman alan tuotantojen ja teoksien kuvaaminen
- erilaiset viestintätilanteet: opetustilanteet ja neuvottelutilanteet
- asiatyylinen kirje, sähköposti ja ansioluettelo
- kilpailu- ja apurahatekstit

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija
- osaa pitää yksinkertaisen ja ymmärrettävän esityksen valmista materiaalia ja apuneuvoja käyttäen
- osaa kertoa omasta instrumentistaan suppeasti sekä opettamaan sen soittoa toisille ymmärrettävästi
- selviytyy yksinkertaisista keskustelutilanteista
- reagoi yleensä jollakin tavalla keskustelukumppanin sanomisiin
- tiedostaa jossain määrin erityyppisten tekstien asettamat vaatimukset tyylille
- kirjoittaa jotakuinkin ymmärrettävästi
- ymmärtää pääasiat normaalitempoisesta puheesta tutussa asiayhteydessä, kun viesti toistetaan tarvittaessa
- ääntää useimmiten ymmärrettävästi
- löytää etsimänsä tiedon teksteistä, jotka käsittelevät tuttuja aiheita
- käyttää alan perussanastoa niin, että olennainen viesti välittyy
- käyttää yksinkertaisia kieliopin perusrakenteita
- käyttää helpoimmin saatavilla olevia apuvälineitä kuten ilmaiset sanakirjat

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija
- osaa valmistella ja pitää suppean mutta selkeän esityksen alansa aiheesta
- osaa kertoa omasta instrumentistaan sekä opettamaan sen soittoa toisille
- keskustelee alaansa liittyvistä aiheista melko sujuvasti
- reagoi keskustelukumppaninsa sanomisiin pääosin asianmukaisesti
- viestii useimmiten tilanteen edellyttämällä tyylillä
- kirjoittaa melko sujuvasti ja selkeästi
- ymmärtää eri korostuksilla puhuvia ihmisiä, kun aihe on tuttu
- ääntää melko luontevasti ja selkeästi
- ymmärtää lukemansa tekstin pääasiat ja useimmat yksityiskohdat
- osaa tarvittaessa ilmaista asian toisin sanoin
- ymmärtää ja käyttää alan sanastoa melko täsmällisesti
- osaa käyttää apuna eri lähteitä ja sanakirjoja
- käyttää rakenteita pääosin oikein ja korjaa itse kielenkäytön virheitä jos ne ovat johtaneet väärinkäsityksiin

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija
- osaa valmistella ja pitää vakuuttavan, jäsennellyn esityksen tarvittavine materiaaleineen
- osaa kertoa omasta instrumentistaan monipuolisesti ja sujuvasti sekä opettamaan sen soittoa toisille vivahteikkaasti
- keskustelee sujuvasti ammattialaansa liittyvistä aiheista
- reagoi nopeasti ja asianmukaisesti keskustelukumppanin sanomisiin
- viestii tilanteen edellyttämällä tyylillä
- kirjoittaa sujuvasti ja tarkoituksenmukaisesti lähes ilman kielivirheitä
- ymmärtää suhteellisen vaivattomasti myös eri korostuksilla puhuvia ihmisiä
- ääntää luontevasti ja selkeästi
- ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat vaativastakin ammatillisesta tekstistä ja pystyy soveltamaan lukemaansa
- selittää toisin sanoin ja korvaa sanaston puutteet huomaamattomasti
- ymmärtää ja käyttää taitavasti ja täsmällisesti alan sanastoa sekä oman erikoisalansa termistöä
- löytää yleensä erilaisia lähteitä käyttämällä asianmukaiset termit
- käyttää monipuolisia kielioppirakenteita ja hallitsee ne lähes virheettömästi

Aika ja paikka

On Fridays at 13:00-15:15 in room F2-07 starting on the 2nd of February (not every Friday).

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Final exam on the 17th of May 2024 at 13:00-15:15.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

The student has to be present on at least 80% of the lessons i.e. three absences are allowed including the final exam. Failure to attend enough classes may affect final grade or prevent you from sitting the final exam.

The grade is based on oral competence (presentation, video CV) and written competence (grant application, written exam). Failing to adhere to deadlines may affect your grade. Submitting homework during the course also affects your grade.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Classroom teaching, group and pair work, online learning on Moodle.

This course is taught in English (Finnish as support language if needed).

Oppimateriaalit

Materials on Moodle page.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Contact teaching 9 x 2,25 hours = 20,25 hours
Independent work includes weekly homework, either reading or exercises.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Independent portfolio for those with proficiency and prior experience in professional English. The portfolio must be submitted by the last day of the course.

If you have a Proposal for Individual Study Arrangements, please let the teacher know at the start of the course.

If you have prior studier in higher education, you might be entitled to credit transfer. Read more: https://intra.tuni.fi/en/studying/studying-0/studying-languages#credit

Kansainvälisyys

International students in the course if possible.

Lisätietoja opiskelijoille

Prerequisites
A-level upper secondary school English or equivalent skills, a passed TAMK skill level test, or a passed preparatory course.