Siirry suoraan sisältöön

Social and Health Care Service System (2 op)

Toteutuksen tunnus: 7Q00FP72-3008

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.12.2023 - 07.01.2024

Ajoitus

01.01.2024 - 31.07.2024

Laajuus

2 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Nursing

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Englanti

Koulutus

  • Sairaanhoitajan kaksikielinen tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Ella Hakala
  • Nancy Kamau

Vastuuhenkilö

Nancy Kamau

Ryhmät

  • 23TOKASA
    Degree Programme in Nursing, TOKASA

Tavoitteet (OJ)

- Opintojakson suoritettuaan opiskelijalla on tutkimukseen perustuva kokonaiskäsitys sosiaali- ja terveydenhuollon toimintajärjestelmästä politiikan, käytännön ja käyttäjän tasoilla.
- Opiskelija tuntee hyvinvointivaltion toimintaperiaatteet sekä sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmää ohjaavan lainsäädännön ja poliittisen ohjauksen keskeiset periaatteet.
- Opiskelijalla on perusymmärrys sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmästä muuttuvassa toimintaympäristössä. Hän tietää erilaiset palvelujen tuottamisen tavat ja niitä säätelevät talouden reunaehdot.
- Opiskelijalla on ymmärrys erilaisista sosiaali- ja terveydenhuollon ammateista ja näiden monialaisesta työskentelystä asiakkaiden hyväksi.
- Opiskelija osaa tarkastella palvelujärjestelmän toimintaa asiakkaan näkökulmasta.

Sisältö (OJ)

- sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmän kokonaisuus
- kansallinen ja EU-tason säätely ja ohjaus
- palveluiden tuottaminen ja järjestäminen
- palvelujen integraatio ja monialainen työskentely
- asiakkaan rooli ja asema

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija osaa nimetä sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmän käsitteitä ja osaa kuvata järjestelmän toiminnan pääperiaatteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija osaa eritellä sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmän palvelujen järjestämistä ja vastuita organisaatioiden näkökulmasta

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelijan osaa kuvata ja eritellä sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmän palvelujen soveltuvuutta ja järjestämisen tapaa asiakkaan yksilöllisiä tarpeita vastaavasti.

Arviointiasteikko

0-5