Skip to main content

User-oriented Wellbeing Technology (3 cr)

Code: 7K00FN28-3016

General information


Enrolment period
16.04.2024 - 24.10.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
28.10.2024 - 15.12.2024
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 52
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Teachers
Jukka-Pekka Pirhonen
Marjo Tienari
Tags
BLENDED
Course
7K00FN28

Objectives (course unit)

The student
- is able to describe and assess the opportunities for well-being and health technology in promoting health
- is able to clarify the needs of different user groups and user experiences for various well-being and health technology solutions;
- knows the methods with which well-being and health technologies are developed for different user groups’ needs
- knows the ethical principles in the user context of well-being and health technologies
- knows and understands the importance of data protection in the user context of well-being and health technologies.

Content (course unit)

- maintaining well-being and promoting health as concepts
- key concepts and contents of well-being and health technologies
- the opportunities for exploiting technologies to maintain well-being and promote health
- main contents and concepts for user-centered design
- methods to identify user needs
- methods for the co-development of need-oriented and user-oriented technologies
- ethics and privacy in the user context of well-being and health technology

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student
- is able to describe and explain the key concepts, contents and methods of well-being and health technologies and user-centred design
- is able to describe the methods for identifying the needs of users and is able to describe the methods for identifying joint development needs for user-oriented technologies and has tried some of them
- does not participate actively in discussion of ethical and data protection issues in the context of wellbeing and health technology.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student
- is able to use the key concepts of well-being and health technologies as well as user-centred design correctly and to choose methods for situations in the development process
- is able to use methods to identify user needs and co-develop technologies
- participates in the discussion of ethical and data protection issues in the context of wellness and health technology.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student
- is able to apply and combine methods to identify user needs and user-oriented technologies in collaboration
- is able to analyse, document and critically assess research results
- is able to participate constructively in the discussion of ethical and data protection issues in the context of well-being and health technology and to explain his/her viewpoints.

Location and time

Orientaatio, Sote Virtual Lab -vierailu ja esitysseminaari Kevään 2024 lukujärjestyksessä. Nämä tapahtumat läsnäolovelvoitteisia.

Itsenäiset tehtävät kurssin moodlealustalla

Exam schedules

Kurssilla ei ole tenttiä, arvosana muodostuu itsenäisten tehtävien ja pienryhmätehtävien yhteisarvosanasta.

Arvioitava pienryhmätehtävä 0-5: palautus xx.xx klo xx.xx mennessä. Lähdeviitteet ja lähdeluettelo (väh. 2 lähdettä) pakolliset, ilman niitä työ on hylätty.

Itsenäiset tehtävät: Palautus xx.xx klo xx.xx mennessä.

Uusintakoe 1 ja 2 täydentävä essee.

Assessment methods and criteria

Arvioitava pienryhmätehtävä 0-5, suoritusohjeet kurssin moodlealustalla.
Pienryhmätehtävä tulee olla palautettuna xx.xx mennessä. Pienryhmätehtävät esitelllään seminaarissa, joka pidetään xx.xx

Itsenäiset tehtävät: suoritusohjeet kurssin moodlealustalla.Tehtävät tulee olla palautettuna xx.xx klo xx.xx mennessä.

Puolet arvosanasta muodostuu tehtyjen itsenäisten tehtävien määrän perusteella ja puolet pienryhmätehtävän arvosanan perusteella.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Toteutussuunnitelma tarkentuu orientaatioon mennessä. Siihen asti muutokset mahdollisia.

Luennot, itsenäiset- ja ryhmätehtävät, esitysseminaari, Sote Virtual Lab -vierailu.

Learning materials

Luentomateriaalit, lisämateriaalit Moodlessa

Student workload

Opiskelijan työtä 3 x 27 h eli 81h.

Completion alternatives

-

Practical training and working life cooperation

-

Further information

Orientaatiossa, Sote Virtual Lab -vierailulla ja seminaarissa pakollinen läsnäolo.

Toteutussuunnitelma tarkentuu orientaatioon mennessä. Siihen asti muutokset mahdollisia.

Go back to top of page