Skip to main content

Bachelor of Social Services as a Professional and a Lifewide Learner (3 cr)

Code: 7S00EL28-3007

General information


Enrolment period
15.05.2024 - 31.08.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
05.08.2024 - 23.05.2025
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Virtual portion
1 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 90
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Piia Roos
Tuija Laakso
Anssi-Pekka Udd
Tuija Landström
Tags
CONTACT
Course
7S00EL28

Objectives (course unit)

Student
- is able to analyze himself and his professional identity as a developer, an influencer, a collaborator and a lifelong learner
- is able to critically reflect on his / her views and activities as well as social phenomena and ethics at various levels and to actively develop them
- can analyze their professional growth process as a whole, as well as their vision, knowledge and challenges as a social worker now and in the future.

Content (course unit)

- Developmental approach, autonomy, flexibility, responsibility, multidisciplinary and professional, lifelong and lifelong learning and learning
- Critical and emancipatory reflection, professional vision, courage and attitude, promotion of ethical values ​​in the social field and courageous prevention of harm, client advocacy
- Presenting a summary of the process of professional growth at the end of 3rd or 4th year of all studies and final discussion with your tutor

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Abandoned: The student examines his / her own knowledge and growth with regard to the contents of the course and the whole process of professional growth on a descriptive and general level
Admitted: Students reflect on their growth, knowledge and professional identity with regard to the contents of the course and the whole process of professional growth, substantiating and theorising

Exam schedules

Ammatillisen kasvun 3. vuoden ja kokonaisuuden kattavan yhteenvedon esittäminen omalle ryhmälle huhtikuussa 2025.

Assessment methods and criteria

Lähikerroille osallistuminen pakollista suoritusmerkinnän saamiseksi. Poissaoloja voi olla enintään 3 kertaa ilman korvaustehtäviä.
Ammatillisen kasvun yhteenvedon esittely ja muiden esitysten seuraaminen keväällä 2025 hyväksytysti - kokoaa koulutuksen aikaisen kasvun teoreettisen reflektion sisältäen.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Pienryhmätyöskentely
Yhteistoiminnallinen opiskelu
Kokoava prosessityöskentely

Learning materials

Ammatillisen kasvun prosessikuvio - 3. ja 4. vuoden teemat
Sosionomi kompetenssit
Muu ammatillisuutta tukeva kirjallisuus - etenkin vaikuttaminen, kehittäminen sosiaalialalla; rakenteellinen sosiaalityö

Student workload

Kokonaisuus 81 h = 3 op
Lähikerrat 52 h = n. 2 op
Itsenäinen työskentely: ammatillisen kasvun kokonaisuuden yhteenveto, lähikertojen sisältöjen suunnittelu pienryhmissä, vaikuttamistehtävä projektiopintoihin liittyen 29 h = n. 1 op

Content scheduling

SYKSY 2024
vko 34 Aloitus ja vuoden teemat
vko 38 Tiimien kerta
vko 43-44 Tiimien kerta
vko 47 Tiimien kerta
vko 48 Vuoden yhteenvetoa
vko 49 Yhteisön joulujuhla
24 h
KEVÄT 2025
vko 3 Vaikuttamistehtävien esittelyt
vko 6 Työelämäteema 1
vko 7 Työelämäteema 2 ja ystävänpäivä TAMKilla
vko 12 Tutkinto-ohjelman palauteporinat
vko 13 Työelämäteema 3
vko 15 Kasvuprosessien yhteenvedot ja vuosikurssin päätös
28 h

Completion alternatives

Suoritetaan pääasiallisesti oman ryhmän mukana - yhteys omaan ryhmän opettajaan muissa tapauksissa, esimerkiksi nopeuttamisen osalta.

Practical training and working life cooperation

3. vuoden prosessissa ollaan yhteydessä työelämään ja ympäröivään yhteiskuntaan mm. "kehittämisen, vaikuttamisen ja yhteistyön" teemojen kautta.
Ed. teemoja integroidaan Osallisuuden edistämisen -projektiopintoihin, joiden yhteyteen liitetään "vaikuttamistehtävä".
Pienryhmien itse suunnittelemissa ryhmäkerroissa syksyllä voi olla mukana työelämää.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

E

Go back to top of page