Skip to main content

Developing educational institution welfare (10 cr)

Code: TK00GC57-3001

General information


Enrolment period
02.11.2022 - 31.12.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2023 - 31.12.2023
Implementation has ended.
Credits
10 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Specialisation Education
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Specialist Program in Educational Institution Welfare
Teachers
Minna Seppälä
Annukka Tapani
Course
TK00GC57

Objectives (course unit)

Osallistuja tunnistaa omat kehittämistarpeensa ja hyödyntää koulutusta niiden, oman organisaationsa ja muiden osallistujien osaamisen kehittämiseksi. Osallistuja tunnistaa yhdessä oppilaitosyhteisön tai verkostojen kanssa kehittämiskohteita ja kehittää oppilaitoshyvinvointia valitussa kehittämiskohteessa.

Content (course unit)

1. Kehittymisprosessi; oman osaamisen kehittäminen
- oma rooli ja tehtävä oppilaitoshyvinvoinnissa
- tavoitteet ja suunnitelma oman osaamisen kehittämiseksi
- oman osaamisen jatkuva arviointi ja kehittäminen yhteisöllisesti

2. Kehittämisprosessi; organisaation toiminnan kehittäminen
- tutkimusperustainen, teoriapohjainen kehittäminen
- kehittämistarpeen määrittäminen
- kehittämissuunnitelma
- kehittämismenetelmiä
- kehittäminen yhteisöllisesti
- dokumentointi ja tulosten levittäminen
- kehittämisen ja vaikuttavuuden arviointi

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Osallistuja tunnistaa omat kehittämistarpeensa ja hyödyntää koulutusta niiden, oman organisaationsa ja muiden osallistujien osaamisen kehittämiseksi.

Osallistuja
- arvioi omia vahvuuksiaan, osaamistaan ja kehittämistarpeitaan
- laatii henkilökohtaisen kehittymissuunnitelman
- toimii tavoitteiden mukaisesti
- jakaa ja kehittää osaamista yhteisöllisesti
- arvioi tavoitteiden saavuttamista ja osaamisen kehittymistä

Osallistuja tunnistaa yhdessä oppilaitosyhteisön tai verkostojen kanssa oppilaitoshyvinvoinnin kehittämiskohteita ja kehittää oppilaitoshyvinvointia valitussa kehittämiskohteessa.

Osallistuja
- osaa valita oppilaitoshyvinvointia koskevan kehittämistehtävän aiheen yhteistyössä työyhteisön kanssa ja laatia teoreettisesti perustellun kehittämissuunnitelman
- kehittää ja arvioi oppilaitoshyvinvointia suunnitelman mukaisesti yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa
- käyttää tiedonhankinnassa asianmukaisia lähdeaineistoja ja osallistuu asiantuntijakeskusteluun reflektiopiirissä
- dokumentoi kehittämistyön ja tuottaa asiantuntijajulkaisun

Assessment scale

0-5

Go back to top of page