Oppilaitoshyvinvoinnin kehittäminen (10 op)
Toteutuksen tunnus: TK00GC57-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.11.2022 - 31.12.2022
Ajoitus
01.01.2023 - 31.12.2023
Laajuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Erikoistumiskoulutus
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Oppilaitoshyvinvoinnin erikoistumiskoulutus
Opettaja
- Minna Seppälä
- Annukka Tapani
Ryhmät
-
23EOPHYV1Oppilaitoshyvinvoinnin erikoistumiskoulutus
Tavoitteet (OJ)
Osallistuja tunnistaa omat kehittämistarpeensa ja hyödyntää koulutusta niiden, oman organisaationsa ja muiden osallistujien osaamisen kehittämiseksi. Osallistuja tunnistaa yhdessä oppilaitosyhteisön tai verkostojen kanssa kehittämiskohteita ja kehittää oppilaitoshyvinvointia valitussa kehittämiskohteessa.
Sisältö (OJ)
1. Kehittymisprosessi; oman osaamisen kehittäminen
- oma rooli ja tehtävä oppilaitoshyvinvoinnissa
- tavoitteet ja suunnitelma oman osaamisen kehittämiseksi
- oman osaamisen jatkuva arviointi ja kehittäminen yhteisöllisesti
2. Kehittämisprosessi; organisaation toiminnan kehittäminen
- tutkimusperustainen, teoriapohjainen kehittäminen
- kehittämistarpeen määrittäminen
- kehittämissuunnitelma
- kehittämismenetelmiä
- kehittäminen yhteisöllisesti
- dokumentointi ja tulosten levittäminen
- kehittämisen ja vaikuttavuuden arviointi
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Osallistuja tunnistaa omat kehittämistarpeensa ja hyödyntää koulutusta niiden, oman organisaationsa ja muiden osallistujien osaamisen kehittämiseksi.
Osallistuja
- arvioi omia vahvuuksiaan, osaamistaan ja kehittämistarpeitaan
- laatii henkilökohtaisen kehittymissuunnitelman
- toimii tavoitteiden mukaisesti
- jakaa ja kehittää osaamista yhteisöllisesti
- arvioi tavoitteiden saavuttamista ja osaamisen kehittymistä
Osallistuja tunnistaa yhdessä oppilaitosyhteisön tai verkostojen kanssa oppilaitoshyvinvoinnin kehittämiskohteita ja kehittää oppilaitoshyvinvointia valitussa kehittämiskohteessa.
Osallistuja
- osaa valita oppilaitoshyvinvointia koskevan kehittämistehtävän aiheen yhteistyössä työyhteisön kanssa ja laatia teoreettisesti perustellun kehittämissuunnitelman
- kehittää ja arvioi oppilaitoshyvinvointia suunnitelman mukaisesti yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa
- käyttää tiedonhankinnassa asianmukaisia lähdeaineistoja ja osallistuu asiantuntijakeskusteluun reflektiopiirissä
- dokumentoi kehittämistyön ja tuottaa asiantuntijajulkaisun
Arviointiasteikko
0-5