Siirry suoraan sisältöön

Oppilaitoshyvinvoinnin kehittäminen (10op)

Toteutuksen tunnus: TK00GC57-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.11.2022 - 31.12.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2023 - 31.12.2023
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Erikoistumiskoulutus
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Oppilaitoshyvinvoinnin erikoistumiskoulutus
Opettajat
Minna Seppälä
Annukka Tapani
Opintojakso
TK00GC57

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Osallistuja tunnistaa omat kehittämistarpeensa ja hyödyntää koulutusta niiden, oman organisaationsa ja muiden osallistujien osaamisen kehittämiseksi. Osallistuja tunnistaa yhdessä oppilaitosyhteisön tai verkostojen kanssa kehittämiskohteita ja kehittää oppilaitoshyvinvointia valitussa kehittämiskohteessa.

Sisältö (Opintojakso)

1. Kehittymisprosessi; oman osaamisen kehittäminen
- oma rooli ja tehtävä oppilaitoshyvinvoinnissa
- tavoitteet ja suunnitelma oman osaamisen kehittämiseksi
- oman osaamisen jatkuva arviointi ja kehittäminen yhteisöllisesti

2. Kehittämisprosessi; organisaation toiminnan kehittäminen
- tutkimusperustainen, teoriapohjainen kehittäminen
- kehittämistarpeen määrittäminen
- kehittämissuunnitelma
- kehittämismenetelmiä
- kehittäminen yhteisöllisesti
- dokumentointi ja tulosten levittäminen
- kehittämisen ja vaikuttavuuden arviointi

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (Opintojakso)

Osallistuja tunnistaa omat kehittämistarpeensa ja hyödyntää koulutusta niiden, oman organisaationsa ja muiden osallistujien osaamisen kehittämiseksi.

Osallistuja
- arvioi omia vahvuuksiaan, osaamistaan ja kehittämistarpeitaan
- laatii henkilökohtaisen kehittymissuunnitelman
- toimii tavoitteiden mukaisesti
- jakaa ja kehittää osaamista yhteisöllisesti
- arvioi tavoitteiden saavuttamista ja osaamisen kehittymistä

Osallistuja tunnistaa yhdessä oppilaitosyhteisön tai verkostojen kanssa oppilaitoshyvinvoinnin kehittämiskohteita ja kehittää oppilaitoshyvinvointia valitussa kehittämiskohteessa.

Osallistuja
- osaa valita oppilaitoshyvinvointia koskevan kehittämistehtävän aiheen yhteistyössä työyhteisön kanssa ja laatia teoreettisesti perustellun kehittämissuunnitelman
- kehittää ja arvioi oppilaitoshyvinvointia suunnitelman mukaisesti yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa
- käyttää tiedonhankinnassa asianmukaisia lähdeaineistoja ja osallistuu asiantuntijakeskusteluun reflektiopiirissä
- dokumentoi kehittämistyön ja tuottaa asiantuntijajulkaisun

Arviointiasteikko

0-5

Siirry alkuun