Siirry suoraan sisältöön

Oppilaitoshyvinvoinnin kehittäminen (10 op)

Toteutuksen tunnus: TK00GC57-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.11.2022 - 31.12.2022

Ajoitus

01.01.2023 - 31.12.2023

Laajuus

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Erikoistumiskoulutus

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Oppilaitoshyvinvoinnin erikoistumiskoulutus

Opettaja

  • Minna Seppälä
  • Annukka Tapani

Ryhmät

  • 23EOPHYV1
    Oppilaitoshyvinvoinnin erikoistumiskoulutus

Tavoitteet (OJ)

Osallistuja tunnistaa omat kehittämistarpeensa ja hyödyntää koulutusta niiden, oman organisaationsa ja muiden osallistujien osaamisen kehittämiseksi. Osallistuja tunnistaa yhdessä oppilaitosyhteisön tai verkostojen kanssa kehittämiskohteita ja kehittää oppilaitoshyvinvointia valitussa kehittämiskohteessa.

Sisältö (OJ)

1. Kehittymisprosessi; oman osaamisen kehittäminen
- oma rooli ja tehtävä oppilaitoshyvinvoinnissa
- tavoitteet ja suunnitelma oman osaamisen kehittämiseksi
- oman osaamisen jatkuva arviointi ja kehittäminen yhteisöllisesti

2. Kehittämisprosessi; organisaation toiminnan kehittäminen
- tutkimusperustainen, teoriapohjainen kehittäminen
- kehittämistarpeen määrittäminen
- kehittämissuunnitelma
- kehittämismenetelmiä
- kehittäminen yhteisöllisesti
- dokumentointi ja tulosten levittäminen
- kehittämisen ja vaikuttavuuden arviointi

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Osallistuja tunnistaa omat kehittämistarpeensa ja hyödyntää koulutusta niiden, oman organisaationsa ja muiden osallistujien osaamisen kehittämiseksi.

Osallistuja
- arvioi omia vahvuuksiaan, osaamistaan ja kehittämistarpeitaan
- laatii henkilökohtaisen kehittymissuunnitelman
- toimii tavoitteiden mukaisesti
- jakaa ja kehittää osaamista yhteisöllisesti
- arvioi tavoitteiden saavuttamista ja osaamisen kehittymistä

Osallistuja tunnistaa yhdessä oppilaitosyhteisön tai verkostojen kanssa oppilaitoshyvinvoinnin kehittämiskohteita ja kehittää oppilaitoshyvinvointia valitussa kehittämiskohteessa.

Osallistuja
- osaa valita oppilaitoshyvinvointia koskevan kehittämistehtävän aiheen yhteistyössä työyhteisön kanssa ja laatia teoreettisesti perustellun kehittämissuunnitelman
- kehittää ja arvioi oppilaitoshyvinvointia suunnitelman mukaisesti yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa
- käyttää tiedonhankinnassa asianmukaisia lähdeaineistoja ja osallistuu asiantuntijakeskusteluun reflektiopiirissä
- dokumentoi kehittämistyön ja tuottaa asiantuntijajulkaisun

Arviointiasteikko

0-5