Hyvinvoiva oppilaitos ja moninaiset oppimisympäristöt (5 op)
Toteutuksen tunnus: TK00GC53-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
18.11.2022 - 16.01.2023
Ajoitus
17.01.2023 - 31.07.2023
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Erikoistumiskoulutus
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Oppilaitoshyvinvoinnin erikoistumiskoulutus
Opettaja
- Minna Seppälä
- Annukka Tapani
Ryhmät
-
23EOPHYV1Oppilaitoshyvinvoinnin erikoistumiskoulutus
Tavoitteet (OJ)
Osallistuja
- tunnistaa hyvinvointiin vaikuttavia tekijöitä erilaisissa oppimisympäristöissä (teoriat, jäsennysmallit, viitekehykset, käsitteet)
- tunnistaa ja ymmärtää hyvinvoinnin eri toimijatasot – yksilö, yhteisö, toimintaympäristöt
- tuntee soveltuvia hyvinvoinnin mittareita ja osaa hyödyntää niitä toiminnan kehittämisessä
- edistää oppimisympäristön yhteisöllisyyttä ja osallisuutta
- tuntee oppimisympäristöjen hyvinvointiin liittyvän lainsäädännön ja osaa soveltaa sitä toiminnassaan
Sisältö (OJ)
Sisältö:
1. Mikä vaikuttaa hyvinvointiin? Hyvinvointia jäsentävät ja määrittelevät teoriat ja viitekehykset ammatillisen koulutuksen moninaisissa oppimisympäristöissä
2. Hyvinvoinnin toimijatasot ja rakenteet
3. Hyvinvoinnin arviointi ja mittaaminen
4. Yhteisöllisyys ja osallisuus oppimisympäristöissä
5. Oppimisympäristöjen hyvinvointiin liittyvä lainsäädäntö
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Osallistuja osaa tunnistaa hyvinvointiin vaikuttavia tekijöitä erilaisissa oppimisympäristöissä (teoriat, jäsennysmallit, viitekehykset, käsitteet)
- osaa tunnistaa ja ymmärtää hyvinvoinnin eri toimijatasot – yksilö, yhteisö, toimintaympäristöt
- tuntee soveltuvia hyvinvoinnin mittareita ja osaa hyödyntää niitä toiminnan kehittämisessä
- osaa edistää oppimisympäristön yhteisöllisyyttä ja osallisuutta
- tuntee oppimisympäristöjen hyvinvointiin liittyvän lainsäädännön ja osaa soveltaa sitä toiminnassaa
Arviointiasteikko
0-5