Siirry suoraan sisältöön

Hyvinvoiva oppilaitos ja moninaiset oppimisympäristöt (5 op)

Toteutuksen tunnus: TK00GC53-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

18.11.2022 - 16.01.2023

Ajoitus

17.01.2023 - 31.07.2023

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Erikoistumiskoulutus

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Oppilaitoshyvinvoinnin erikoistumiskoulutus

Opettaja

  • Minna Seppälä
  • Annukka Tapani

Ryhmät

  • 23EOPHYV1
    Oppilaitoshyvinvoinnin erikoistumiskoulutus

Tavoitteet (OJ)

Osallistuja
- tunnistaa hyvinvointiin vaikuttavia tekijöitä erilaisissa oppimisympäristöissä (teoriat, jäsennysmallit, viitekehykset, käsitteet)
- tunnistaa ja ymmärtää hyvinvoinnin eri toimijatasot – yksilö, yhteisö, toimintaympäristöt
- tuntee soveltuvia hyvinvoinnin mittareita ja osaa hyödyntää niitä toiminnan kehittämisessä
- edistää oppimisympäristön yhteisöllisyyttä ja osallisuutta
- tuntee oppimisympäristöjen hyvinvointiin liittyvän lainsäädännön ja osaa soveltaa sitä toiminnassaan

Sisältö (OJ)

Sisältö:
1. Mikä vaikuttaa hyvinvointiin? Hyvinvointia jäsentävät ja määrittelevät teoriat ja viitekehykset ammatillisen koulutuksen moninaisissa oppimisympäristöissä
2. Hyvinvoinnin toimijatasot ja rakenteet
3. Hyvinvoinnin arviointi ja mittaaminen
4. Yhteisöllisyys ja osallisuus oppimisympäristöissä
5. Oppimisympäristöjen hyvinvointiin liittyvä lainsäädäntö

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Osallistuja osaa tunnistaa hyvinvointiin vaikuttavia tekijöitä erilaisissa oppimisympäristöissä (teoriat, jäsennysmallit, viitekehykset, käsitteet)
- osaa tunnistaa ja ymmärtää hyvinvoinnin eri toimijatasot – yksilö, yhteisö, toimintaympäristöt
- tuntee soveltuvia hyvinvoinnin mittareita ja osaa hyödyntää niitä toiminnan kehittämisessä
- osaa edistää oppimisympäristön yhteisöllisyyttä ja osallisuutta
- tuntee oppimisympäristöjen hyvinvointiin liittyvän lainsäädännön ja osaa soveltaa sitä toiminnassaa

Arviointiasteikko

0-5