Verkkokaupan löydettävyys ja käytettävyys (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3H00FV80-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
03.08.2023 - 01.10.2023
Ajoitus
14.08.2023 - 02.10.2023
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 45
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Teppo Yrjönkoski
Ryhmät
-
AVOINAMKAvoin amk
-
23AVODIGILIKDigitaalinen liiketoiminta, 30 op, kevät 2023
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
- osaa hakukoneoptimoinnin yleiset periaatteet.
- ymmärtää hakusanojen merkityksen, ymmärtää optimoinnin rakenteen ja osaa hyödyntää hakurobottien toimintaa hakukoneoptimoinnin rakentamisessa
- ymmärtää miten sivuston navigointi vaikuttaa käytettävyyteen sekä miten tuoteryhmiä ja tuotetietoja hyödynnetään käyttäjäkokemuksen rakentamisessa.
- osaa hyödyntää kohderyhmäajattelua löydettävyyden ja käytettävyyden rakentamisessa huomioiden sekä kuluttajien että yritysten välisen kaupankäynnin eroavaisuudet
- osaa tuottaa saavutettavia materiaaleja verkkoon.
Sisältö (OJ)
Mitä on hakukoneoptimointi?
Miten verkkokaupan löydettävyys ja käytettävyys toteutetaan?
Miten kohderyhmät vaikuttavat löydettävyyden ja käytettävyyden suunnitteluun?
Miten saavutettavuus huomioidaan verkkokaupan suunnittelussa?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija tietää hakukoneoptimointiin, käytettävyyden suunnitteluun ja verkkokaupan löydettävyyteen liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija hallitsee hakukoneoptimointiin, käytettävyyden suunnitteluun ja verkkokaupan löydettävyyteen liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa käytännön tilanteisiin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa hakukoneoptimointiin, käytettävyyden suunnitteluun ja verkkokaupan löydettävyyteen liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät, tunnistaa hakusanojen merkityksen ja osaa hyödyntää niitä verkkokaupan rakentamisessa tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija osaa soveltaa ja analysoida oppimaansa käytännön tilanteisiin. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Opiskelija osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella uusia ratkaisuvaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Opiskelija tietää vain joitain hakukoneoptimointiin, käytettävyyden suunnitteluun ja verkkokaupan löydettävyyteen liittyviä käsitteitä eikä osaa soveltaa näitä käytännölliseen suunnitteluun.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Opiskelu tapahtuu kokonaan verkko-oppimisympäristössä. Mahdolliset verkkoluennot tallennetaan.