Business Competence and Data Analytics in Game Industry (5 op)
Toteutuksen tunnus: 4A00FA63-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 07.06.2023 - 07.09.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 28.08.2023 - 31.12.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tietojenkäsittely
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- englanti
- Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Pasi Pekkanen
- Gareth Noyce
- Teemu Heinimäki
- Vastuuhenkilö
- Pasi Pekkanen
- Ryhmät
-
21TIKOGAME21 Tietojenkäsittely, Games Academy opintosuunta
- Luokittelu
- BLENDED
- Opintojakso
- 4A00FA63
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
The goal is that after completing the module, the student will be able to find different areas and principles of business competence in game industry. They are able to identify the tools and techniques of data science and analysis in game industry. The goal is getting to know business idea, business competence, markets, goals and funding.
Sisältö (Opintojakso)
Game Business,
Data Analytics,
Funding,
Game Markets.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
The student is able to identify the tools and techniques of data science and analysis in game industry.
The student can describe key concepts of business plan.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
The student is able to demonstrate how game market works.
The student can demonstrate understanding of funding a game.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
The student is able to apply the learned skills for designing a data analyze toolset for a game.
The student is able to apply the learned skills for creating a plan to get funded as a game team.
Aika ja paikka
Data analytics part: C3-13b or remote education (see Moodle)
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Data analytics part: no exam, assessment based on working during the course (small tests, exercises, presentations, possibly participation)
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Data analytics part: grading based on points gathered during the data analytics part activities including tests, exercises and presentations (tentatively: [0%–50%[ -> 0, [50%–60%[ -> 1, [60%–70%[ -> 2, [70%–80%[ -> 3, [80%–90%[ -> 4, [90%–100%[ -> 5). For some activities, peer assessment and/or self-assessment may be applied.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Data analytics part: remote teaching (see Moodle), independent studying, problem-based learning, exercises, presentations, working in groups
Oppimateriaalit
Data analytics part: lecture slides/notes/examples/datasets, relevant books and web sources to be introduced during the course
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Data analytics part: planned student workload approximately 81 hours, distributed evenly over the first period
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Data analytics part: n/a
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Data analytics part: possibly a guest lecture given by a representative of a relevant branch of industry (not confirmed)
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Data analytics part: insufficient number of points accumulated from the course activities. Also, participating in peer assessment or self-assessment processes may be required in order to be able to pass the course.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Data analytics part: based on the number of points accumulated from the course activities.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Data analytics part: based on the number of points accumulated from the course activities.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Data analytics part: based on the number of points accumulated from the course activities.