Grand Game Release (12 op)
Toteutuksen tunnus: 4A00FA62-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 07.06.2023 - 07.09.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.09.2023 - 16.12.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 12 op
- Virtuaaliosuus
- 10 op
- TKI-osuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Tietojenkäsittely
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- englanti
- Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Toni Pippola
- Pasi Pekkanen
- Sami Kojo
- Gareth Noyce
- Vastuuhenkilö
- Pasi Pekkanen
- Ryhmät
-
21TIKOGAME21 Tietojenkäsittely, Games Academy opintosuunta
- Luokittelu
- BLENDED
- Opintojakso
- 4A00FA62
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Student is able to work as a member of a game production team to control scope and complete a game project within the time allotted. Student is able to develop his toolset and skills towards a game industry professional.
Sisältö (Opintojakso)
Game project,
teamwork,
game release,
scope.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
The student is able to identify what kind of toolset and skills is needed in game industry.
The student can describe key concepts of games.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
The student is able to apply identify what kind of toolset and skills he needs become a game industry professional.
The student can demonstrate a clear understanding of how to create and populate an interesting game world for the player to explore with at least one working game mechanic.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
The student is able to apply develop his toolset and skills to become as a professional game developer.
The student has skills to complete a 3D game project within the time allotted.
The student is able to work as a member of a game production team to control scope and complete a game project within the time allotted.
Aika ja paikka
Online, Teams/Zoom
GameStudio at Kuntokatu (C3-13)
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Game project
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
The course is evaluated based on the project results and student project reports and reviews
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Independent project work in teams
Oppimateriaalit
Online resources at Moodle
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
12cr, about 325 working hours
Project checking
Project work in teams
Project presentations
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Gareth Noyce (TripleEh)
IGDA
Local Game Companies
Kansainvälisyys
Gareth Noyce (TripleEh)
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
The student contribution to the project is not significant and peer reviews are poor. The student has problems with time management and deadlines but is able to deliver at some point.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
The student contribution to the project is significant and peer reviews are good. The student can manage his/her time and meet most deadlines.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
The student contribution to the project is significant and displays a high quality standard and the peer reviews are excellent. The student can manage his/her time well and meet the required deadlines.