Siirry suoraan sisältöön

Toiminnan kehittäminen palvelumuotoilun keinoin (5 op)

Toteutuksen tunnus: NY00CV46-3010

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

27.11.2022 - 25.01.2023

Ajoitus

26.01.2023 - 23.03.2023

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Verkossa tapahtuva opiskelu

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 40

Opettaja

  • Tutta Tanttari
  • Taija Karhe

Ryhmät

  • AVOINAMK
    Avoin amk
  • 23YAMK
    Ylempi amk, yhteiset opinnot

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija
- tuntee palvelumuotoiluprosessin keskeiset vaiheet ja menetelmät
- osaa kriittisesti soveltaa palvelumuotoilun menetelmiä ja ajattelua omissa kehittämisprojekteissaan
- osaa sitouttaa asiakkaat ja sidosryhmät kehitystoimintaan

Sisältö (OJ)

Palvelumuotoilun ja käyttäjälähtöisen kehittämisen prosessi ja menetelmät
Asiakas- ja sidosryhmäosallistaminen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija tunnistaa joitain palvelumuotoiluprosessin keskeisiä vaiheita ja menetelmiä. Hän ei ole kriittisesti osannut soveltaa palvelumuotoilun menetelmiä ja ajattelua omassa kehittämisprojektissaan. Hän ei ole osannut sitouttaa asiakkaita ja sidosryhmiä kehitystoimintaan. Opiskelija on suorittanut osan annettuista tehtävistä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija tunnistaa palvelumuotoiluprosessin keskeisiä vaiheita ja menetelmiä. Hän on kyennyt vertailemaan ja perustelemaan omaan kehittämisprojektiinsa valitsemansa palvelumuotoilun menetelmiä. Hän on osannut sitouttaa asiakkaita ja sidosryhmiä kehitystoimintaan. Opiskelija on suorittanut annettuja tehtäviä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija ymmärtää laaja-alaisesti palvelumuotoiluprosessin keskeisiä vaiheita ja menetelmiä. Hän on kyennyt analysoimaan menetelmien hyötyjä ja valinnut siltä pohjalta palvelumuotoilun menetelmiä omaan kehittämisprojektiinsa. Hän on osannut sitouttaa asiakkaita ja sidosryhmiä kehitystoimintaan ja onnistunut viemään kehittämisprojektinsa toimeksiantajan toimintaan. Hän on koko projektin ajan osannut toimia yhteistyössä eri osapuolten kanssa vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Opiskelija on suorittanut kiitettävästi kaikki annetut tehtävät.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opiskelija ei tunnista palvelumuotoiluprosessin keskeisiä vaiheita ja menetelmiä. Hän ei ole kriittisesti osannut soveltaa palvelumuotoilun menetelmiä ja ajattelua omassa kehittämisprojektissaan. Hän ei ole osannut sitouttaa asiakkaita ja sidosryhmiä kehitystoimintaan. Opiskelija ei ole suorittanut annettuja tehtäviä.

Aika ja paikka

Toteutus kokonaan etäopetuksena.
26.1. iltapäivä, 23.2. iltapäivä, 23.3. iltapäivä, 27.4. iltapäivä. Kaikkina päivinä etäopetus on klo12.30-15.30.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Toteutus on kokonaan etäopetuksena ja verkossa tapahtuvat kontaktikerrat ovat
26.1. iltapäivä, 23.2. iltapäivä, 23.3. iltapäivä, 27.4. iltapäivä, Kaikkina päivinä etäopetus on klo12.30-15.30.