Raaka-aineesta palvelutuotteeksi (10 op)
Toteutuksen tunnus: 8T00DQ54-3009
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
13.09.2023 - 06.10.2023
Ajoitus
27.10.2023 - 16.12.2023
Laajuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Restonomi
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Jaana Sahlsten
- Taija Karhe
Vastuuhenkilö
Jaana Sahlsten
Ryhmät
-
23MRESTOPalveluliiketoiminta, monimuotototeutus, syksy 2023
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija osaa
- valita raaka-aineet, oikeat menetelmät ja laitteet elämyksellisen palvelutuotteen aikaansaamiseksi huomioiden asiakkaan ravitsemukselliset tarpeet
- käyttää vakioitua ruokaohjetta
- ymmärtää ruokapalvelutoiminnan kokonaisuutena ja osaa toteuttaa palvelun liikeidean mukaisesti ja kannattavasti
Sisältö (OJ)
MITÄ osaamista tarvitaan, jotta voi tuottaa ruokapalveluja?
MIKSI ja millaista tuotetuntemusta ja menetelmien hallintaa tarvitaan ruokapalvelun tuottamisessa?
MITEN ruokapalvelun laatua voidaan arvioida?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija tunnistaa ruokapalvelujen osatekijöitä ja niiden välisiä suhteita. Opiskelija tuntee erilaisia raaka-aineita, menetelmiä ja laitteita, mutta ei kykene perustellusti valitsemaan niitä laadukkaan tuotteen aikaansaamiseksi valitulle asiakassegmentille. Opiskelija osaa määritellä vakioidun ruokaohjeen sisällön yksittäisen näkökulman kautta. Ammatillinen vuoropuhelu työelämän ja ryhmän kanssa on suppeaa. Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija ymmärtää ruokapalvelujen osatekijöitä ja niiden välisiä suhteita kokonaisuuksien kannalta. Opiskelija osaa valita raaka-aineet, menetelmät ja laitteet laadukkaan tuotteen aikaansaamiseksi valitulle asiakassegmentille. Opiskelija osaa käyttää vakioitua ruokaohjetta aistinvaraisen laadun, terveellisyyden, turvallisuuden ja taloudellisuuden toteuttamiseen ruokapalvelussa. Ammatillinen vuoropuhelu työelämän ja ryhmän kanssa on vastuullista. Opiskelija on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija ymmärtää palvelutoimintojen osatekijöitä ja niiden välisiä suhteita kokonaisuuksien kannalta. Opiskelija osaa analysoiden valita raaka-aineet, menetelmät ja laitteet laadukkaan palvelutuotteen aikaansaamiseksi valitulle asiakassegmentille. Ammatillinen vuoropuhelu työelämän ja ryhmän kanssa on vastuullista, joustavaa ja rakentavaa.
Aika ja paikka
Opintojakso toteutetaan periodissa 2. etäopetuksena.
Perjantai 27.10. - lauantai 28.10 toteutetaan etänä Zoomissa
Perjantai 24.11. - lauantai 25.11. toteutetaan etänä Zoomissa
Perjantai 15.12. - lauantai 16.12. toteutetaan etänä Zoomissa
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
-luennot
-tiimitehtävät
-henkilökohtaiset tehtävät
Oppimateriaalit
Sovitaan opintojakson alussa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan työkuorma on yhteensä 270h
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
AHOT
Hakemus HyväHot -järjestelmän kautta (Jaana Sahlsten) 29.9. mennessä
Ahot -näyttö järjestetään etänä 4.10. klo 16.30-18.30. Tarkempi ohjeistus ahottiin hyväksytyille.