Siirry suoraan sisältöön

Raaka-aineesta palvelutuotteeksi (10 op)

Toteutuksen tunnus: 8T00DQ54-3009

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

13.09.2023 - 06.10.2023

Ajoitus

27.10.2023 - 16.12.2023

Laajuus

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Restonomi

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Jaana Sahlsten
  • Taija Karhe

Vastuuhenkilö

Jaana Sahlsten

Ryhmät

  • 23MRESTO
    Palveluliiketoiminta, monimuotototeutus, syksy 2023

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija osaa
- valita raaka-aineet, oikeat menetelmät ja laitteet elämyksellisen palvelutuotteen aikaansaamiseksi huomioiden asiakkaan ravitsemukselliset tarpeet
- käyttää vakioitua ruokaohjetta
- ymmärtää ruokapalvelutoiminnan kokonaisuutena ja osaa toteuttaa palvelun liikeidean mukaisesti ja kannattavasti

Sisältö (OJ)

MITÄ osaamista tarvitaan, jotta voi tuottaa ruokapalveluja?
MIKSI ja millaista tuotetuntemusta ja menetelmien hallintaa tarvitaan ruokapalvelun tuottamisessa?
MITEN ruokapalvelun laatua voidaan arvioida?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija tunnistaa ruokapalvelujen osatekijöitä ja niiden välisiä suhteita. Opiskelija tuntee erilaisia raaka-aineita, menetelmiä ja laitteita, mutta ei kykene perustellusti valitsemaan niitä laadukkaan tuotteen aikaansaamiseksi valitulle asiakassegmentille. Opiskelija osaa määritellä vakioidun ruokaohjeen sisällön yksittäisen näkökulman kautta. Ammatillinen vuoropuhelu työelämän ja ryhmän kanssa on suppeaa. Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija ymmärtää ruokapalvelujen osatekijöitä ja niiden välisiä suhteita kokonaisuuksien kannalta. Opiskelija osaa valita raaka-aineet, menetelmät ja laitteet laadukkaan tuotteen aikaansaamiseksi valitulle asiakassegmentille. Opiskelija osaa käyttää vakioitua ruokaohjetta aistinvaraisen laadun, terveellisyyden, turvallisuuden ja taloudellisuuden toteuttamiseen ruokapalvelussa. Ammatillinen vuoropuhelu työelämän ja ryhmän kanssa on vastuullista. Opiskelija on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija ymmärtää palvelutoimintojen osatekijöitä ja niiden välisiä suhteita kokonaisuuksien kannalta. Opiskelija osaa analysoiden valita raaka-aineet, menetelmät ja laitteet laadukkaan palvelutuotteen aikaansaamiseksi valitulle asiakassegmentille. Ammatillinen vuoropuhelu työelämän ja ryhmän kanssa on vastuullista, joustavaa ja rakentavaa.

Aika ja paikka

Opintojakso toteutetaan periodissa 2. etäopetuksena.

Perjantai 27.10. - lauantai 28.10 toteutetaan etänä Zoomissa
Perjantai 24.11. - lauantai 25.11. toteutetaan etänä Zoomissa
Perjantai 15.12. - lauantai 16.12. toteutetaan etänä Zoomissa

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

-luennot
-tiimitehtävät
-henkilökohtaiset tehtävät

Oppimateriaalit

Sovitaan opintojakson alussa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan työkuorma on yhteensä 270h

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

AHOT
Hakemus HyväHot -järjestelmän kautta (Jaana Sahlsten) 29.9. mennessä
Ahot -näyttö järjestetään etänä 4.10. klo 16.30-18.30. Tarkempi ohjeistus ahottiin hyväksytyille.