Siirry suoraan sisältöön

Ala tutuksi ! (10 op)

Toteutuksen tunnus: 8T00DQ52-3010

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.07.2023 - 31.08.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 23.10.2023

Laajuus

10 op

Virtuaaliosuus

8 op

TKI-osuus

4 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

Restonomi

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

15 - 50

Koulutus

  • Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Marja-Liisa Timperi
  • Sami Salonen

Vastuuhenkilö

Sami Salonen

Ryhmät

  • 23MRESTO
    Palveluliiketoiminta, monimuotototeutus, syksy 2023

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija osaa
- rakentaa käsityksen toimialasta, sen historiasta ja tulevaisuuden näkymistä
- havainnoimalla tunnistaa toimialan keskeiset elementit (hygienia ja puhtaus, tuotekehitys, ravitsemus, ihmisyys ja ruokakulttuuri)
- rakentaa oman käsityksensä tomialan kehittämisestä

Sisältö (OJ)

MITÄ osaamista ravitsemis- ja palvelualalla tarvitaan tänä päivänä?
MIKSI vieraanvaraisuus on oleellinen osa palvelua?
MITEN voin kehittyä hyväksi asiakaspalvelijaksi?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija osaa tunnistaa ja määritellä toimialan erityispiirteitä.
Opiskelija suoriutuu annetuista tehtävistä tiimityöskentelyn avulla.
Opiskelija ottaa vastuun omasta toiminnastaan. Opiskelija tunnistaa vuorovaikutustaitonsa. Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija osaa vertailla ja jäsentää toimialan erityispiirteitä.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan. Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija osaa analysoida laaja-alaisesti toimialaa ja toiminnan kehittämistarpeita. Opiskelija osa yhdistää esille tuodut asiat ammatilliseen kontekstiin.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Opiskelija kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta. Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Aktiivisuus sekä opintojakson tehtävien suorittaminen. Hyv.
Liikeidean arviointitehtävä 100%

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Kontaktiopetusta sekä verkkotapaamisia. Henkilökohtaisia kirjallisia tehtäviä sekä tiimityötä.

Oppimateriaalit

Opiskelumateriaali Moodlessa. Itsenäistä tiedonhakua.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

10 op. = 270h opiskelijatyötä. Kontaktiopetusta xh, itsenäsitä työskentelyä xh.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

AHOT portfoliotehtävällä

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Tutustuminen valittuun kohdeyritykseen

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osaa tunnistaa ja määritellä toimialan erityispiirteitä.
Opiskelija suoriutuu annetuista tehtävistä tiimityöskentelyn avulla.
Opiskelija ottaa vastuun omasta toiminnastaan. Opiskelija tunnistaa vuorovaikutustaitonsa. Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osaa vertailla ja jäsentää toimialan erityispiirteitä.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan. Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

piskelija osaa analysoida laaja-alaisesti toimialaa ja toiminnan kehittämistarpeita. Opiskelija osa yhdistää esille tuodut asiat ammatilliseen kontekstiin.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Opiskelija kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta. Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti.