Siirry suoraan sisältöön

Yrkessvenska för servicebranschen, Muntlig (2 op)

Toteutuksen tunnus: 8T00DR00-3012

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
11.07.2023 - 18.08.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
18.08.2023 - 15.12.2023
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
TAMK Kielet ja viestintä
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettajat
Anne Kerttula
Vastuuhenkilö
Anne Kerttula
Ryhmät
22MRESTO
Palveluliiketoiminta, monimuotototeutus, syksy 2022
Luokittelu
CONTACT
Opintojakso
8T00DR00

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija:
- osaa suullisesti kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan sekä työtehtävistään sekä käyttää oman alansa keskeistä erikoisterminologiaa.
- osaa suullisesti kertoa työympäristöstään ja oman alansa toiminnoista osana ympäröivää yhteiskuntaa sekä työskennellä pohjoismaisessa toimintaympäristössä.
- osaa viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa, neuvottelu- ja neuvontatilanteissa ja asiakaskontakteissa.
- osaa valita vastaanottajan ja tilanteen mukaisen kielen ja tyylin erilaisissa suullisissa viestintätilanteissa.
- pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta (esim. media, konferenssit).

Sisältö (Opintojakso)

MITEN viestitään suullisesti omasta osaamisesta, työympäristöstä ja työtehtävistä kohdekielellä?
MITÄ opiskelija tarvitsee onnistuakseen monikulttuurisessa asiakaslähtöisessä vuorovaikutuksessa kohdekielellä?
MITEN voidaan kehittää omaa osaamista ja hankki tietoa omalta alaltaan kohdekielellä?
- Keskeinen palvelualan terminologia
- Palvelualalle tyypillisten suullisten viestintätilanteiden harjoittelu
- Koulutuksesta ja työkokemuksesta kertominen suullisesti

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Opiskelija osaa kirjoittaa pääosin ymmärrettävästi, mutta lyhyesti ja yksipuolisesti koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään esim. työnhakutilannetta varten.
Opiskelija osaa esitellä yksinkertaisesti keskeisimmät asiat työympäristöstään ja oman alansa toiminnoista.
Opiskelija osaa toimia ennakoitavissa olevissa,tavanomaisissa työelämän kirjallisissa vuorovaikutustilanteissa.
Opiskelija pystyy hakemaan ja valikoimaan oman alansa tietoa helppolukuisista lähteistä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Opiskelija osaa kertoa keskeiset asiat koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään.
Opiskelija osaa esitellä kirjallisesti työympäristöään ja oman alansa toimintoja, tuotteita ja palveluja,osaa viestiä asiakaslähtöisesti asiakaskontakteissa.
Opiskelija pystyy hoitamaan kirjalliset asiakaspalvelutilanteet asianmukaisesti.
Opiskelija pystyy hakemaan, kriittisesti valikoimaan ja käsittelemään työtehtäviensä hallinnan edellyttämää tietoa keskeisimmistä lähteistä.
Opiskelija pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä yleisellä tasolla.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Opiskelija osaa kertoa tarkoituksenmukaisesti itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan sekä työtehtävistään sekä käyttää monipuolisesti oman alansa keskeistä erikoisterminologiaa.
Opiskelija osaa esitellä työympäristöään ja oman alansa toimintoja osana ympäröivää yhteiskuntaa sekä työskennellä ammattitaitoisesti pohjoismaisessa toimintaympäristössä.
Opiskelija osaa tehokkaasti ja ammattitaitoisesti viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa ja asiakaskontakteissa.
Opiskelija osaa valita vastaanottajan ja tilanteen mukaisen kielen ja tyylin erilaisissa viestintätilanteissa.
pystyy hakemaan, pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta (esim. media, konferenssit, kirjallisuus).

Aika ja paikka

Ks. tiedot toteutukselta Yrkessvenska för servicebranschen, Skriftlig

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ks. tiedot toteutukselta Yrkessvenska för servicebranschen, Skriftlig

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Ks. tiedot toteutukselta Yrkessvenska för servicebranschen, Skriftlig

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Ks. tiedot toteutukselta Yrkessvenska för servicebranschen, Skriftlig

Oppimateriaalit

Ks. tiedot toteutukselta Yrkessvenska för servicebranschen, Skriftlig

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Ks. tiedot toteutukselta Yrkessvenska för servicebranschen, Skriftlig

Sisällön jaksotus

Ks. tiedot toteutukselta Yrkessvenska för servicebranschen, Skriftlig

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ks. tiedot toteutukselta Yrkessvenska för servicebranschen, Skriftlig

Lisätietoja opiskelijoille

Ks. tiedot toteutukselta Yrkessvenska för servicebranschen, Skriftlig

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Ks. tiedot toteutukselta Yrkessvenska för servicebranschen, Skriftlig

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Ks. tiedot toteutukselta Yrkessvenska för servicebranschen, Skriftlig

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Ks. tiedot toteutukselta Yrkessvenska för servicebranschen, Skriftlig

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Ks. tiedot toteutukselta Yrkessvenska för servicebranschen, Skriftlig

Siirry alkuun