Uusia palveluja arvopohjaisesti (10 op)
Toteutuksen tunnus: 8T00DQ70-3007
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 05.06.2023 - 06.08.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2023 - 27.10.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 10 op
- TKI-osuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Liiketalous ja media
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Jaana Sahlsten
- Taija Karhe
- Vastuuhenkilö
- Taija Karhe
- Ryhmät
-
21MRESTOPalveluliiketoiminta, monimuotototeutus, syksy 2021
- Luokittelu
- ONLINE
- Opintojakso
- 8T00DQ70
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija
- tuntee palvelumuotoiluprosessin ja osaa soveltaa käyttäjälähtöisiä menetelmiä palvelun kehittämisessä
- tunnistaa käyttäjien arvot ja niihin perustuvat uudet palvelutarpeet
- suunnittelee prototypoinnin avulla erilaisia vaihtoehtoja moniaistisen palvelun kehittämiseen
-osaa johtaa omaa palvelumuotoiluprosessiaan
Sisältö (Opintojakso)
MIKÄ on asiakkaan osuus palvelujen kehittämisessä?
MIKSI asiakaskokemus on tärkeä?
MITEN johdan palvelun kehittämistä?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
Opiskelija tunnistaa palvelumuotoilun käsitteistön ja osaa kuvata käyttäjälähtöisen palvelun.
Opiskelija tuntee erilaisia palvelumuotoilun menetelmiä ja käyttää niitä ohjatusti.
Opiskelija osaa toimia tiimin tuella palvelumuotoiluprosessissa.
Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
Opiskelija jäsentää palvelumuotoilun käsitteen alaan liittyvänä ilmiönä ja osaa soveltaa sitä taloudellisesti kannattavan ja laadukkaan käyttäjälähtöisen palvelun suunnittelussa. Opiskelija osaa johtaa ohjatusti omaa palvelumuotoiluprosessiaan.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja sitoutuneesti noudattaen palvelualalle tärkeitä vaatimuksia.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
Opiskelija ymmärtää palvelumuotoilun käsitteen ammatillisessa kontekstissa ja osaa soveltaa sekä analysoida sitä taloudellisesti kannattavan ja laadukkaan käyttäjälähtöisen palvelun suunnittelussa. Opiskelija osaa johtaa tavoitteellisesti omaa palvelumuotoiluprosessiaan.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja sitoutuneesti oman palvelualan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (Opintojakso)
Opiskelija ei tunnista palvelumuotoilun käsitteistöä eikä tunne palvelumuotoilun menetelmiä niin, että osaisi käyttää niitä.
Aika ja paikka
Opintojakso toteutetaan etäopetuksena. Toteutuksella on ennakkotehtävänä kirjatentti, joka pidetään heti opintojakson alussa 25.8.
25.08.2023 08.00 - 16.00 ETÄ Ennakkotehtävä kirjatentti
26.08.2023 08.30 - 14.30 ETÄ
ohjauskerta sovitaan viikolle 36 ETÄ
23.09.2023 08.30 - 14.30 ETÄ
14.10.2023 08.30 - 14.30 ETÄ
11.11.2023 09.30 - 14.30 ETÄ
Kirjatentti (=ennakkotehtävä)
Palvelumuotoilun bisneskirja, Mikko Koivisto, Johanna Säynäjäkangas, Sofia Forsberg. Alma Talent 2019.
Kirjatentti on aloituskerralla 25.8.20023
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Kirjatentti (=ennakkotehtävä)
Palvelumuotoilun bisneskirja, Mikko Koivisto, Johanna Säynäjäkangas, Sofia Forsberg. Alma Talent 2019.
Kirjatentti on aloituskerralla 25.8.20023.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
luennot
tiimityö toimeksiantona
kirjatentti
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 op on 27 h opiskelijan työtä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
AHOT osaamisen näyttö perjantaina 18.8.2023 klo 16.30-18.30. Ahot hakemukset HyväHot-järjestelmän kautta 15.8 mennessä Jaana Sahlsteenille.