Siirry suoraan sisältöön

Technical English for Professionals (3 op)

Toteutuksen tunnus: 5N00EK80-3033

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

23.11.2022 - 13.01.2023

Ajoitus

13.01.2023 - 19.03.2023

Laajuus

3 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

67 % Lähiopetus, 33 % Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

TAMK Kielet ja viestintä

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 40

Koulutus

  • Laboratoriotekniikan tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Petri Tuohimäki

Vastuuhenkilö

Petri Tuohimäki

Ryhmät

  • 21LATE
    Laboratoriotekniikka 2021

Tavoitteet (OJ)

The aim is to further develop the written and spoken competence in English needed in the working life as an engineer.

The students have a good command of the special terms in their particular field and are able to read technical texts. They know the job application process in English. The students gain experience of negotiating in English. They know how to give an effective professional presentation and how to write reports.

Sisältö (OJ)

Terms needed in engineering. Meetings and negotiations. Presenting a technical process or product. CV, job application and job interview. Grammar and intercultural communication if necessary.

Esitietovaatimukset (OJ)

Working English for Engineers or equivalent

Lisätiedot (OJ)

The students have passed the course when they have been present to 80% of the classes, completed the agreed tasks and taken part in the exam.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

The student completes the tasks.
The student is able to
- enter unprepared into conversation on topics that are familiar, of personal interest or pertinent to everyday life (e.g. family, hobbies, work, travel and current events).
- briefly give reasons and explanations for opinions and plans.
- write simple connected text on topics which are familiar or of personal interest. I can write personal letters describing experiences and impressions

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

The student is able to
- interact with a degree of fluency and spontaneity that makes regular interaction with native speakers quite possible.
- take an active part in discussion in familiar contexts
- present clear, detailed descriptions on a wide range of subjects.
- explain a viewpoint on a topical issue giving the advantages and disadvantages of various options.
- write clear, detailed text on a wide range of subjects as well as abstracts of material related to one's own field

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

The student:
- can express him/herself fluently and spontaneously without much obvious searching for expressions.
- is able to use language flexibly and effectively for social and professional purposes
- is able to formulate ideas and opinions with precision and relate his/her contribution skillfully to those of other speakers.
- can present clear, detailed descriptions of complex subjects integrating sub-themes, developing particular points and rounding off with an appropriate conclusion
- can express him/herself in clear, well-structured text, expressing points of view at some length.
- can write about complex subjects in a letter, an essay or a report, underlining what I consider to be the salient issues
- can select a style appropriate to the reader in mind

Aika ja paikka

Vko 2-11., 1. opetuskerta pe 13.1. klo 8.30-11.00. Ajoitukseen ja toteutukseen liittyvät yksityiskohdat käydään läpi 1. opetuskerralla.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Kurssin osasuoritusten ja mahdollisten rästisuoritusten aikataulu sovitaan kurssin aikana.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu kurssilla tehtäviin kirjallisiin ja suullisiin osasuorituksiin. Erillistä lopputenttiä ei ole. Tehtävien arviointiperusteet käydään läpi kurssin aikana.

Läsnäolo lähiopetuksessa / verkkotapaamisissa on osa kurssin arviointia, ja poissaolot voivat alentaa arvosanaa. Sairaustapauksissa poissaolon voi kuitata esittämällä lääkärintodistuksen opettajalle.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Yhteistoiminnallinen oppiminen, suulliset ja kirjalliset tehtävät, itsenäinen oppiminen.

Oppimateriaalit

Kaikki oppimateriaali jaetaan lähiopetuskerroilla ja Moodlessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

3 x 27h (3 op)

Sisällön jaksotus

Alustavan aikataulun mukaisesti lähiopetusta 2-3h/vko sekä viikoittaiset tehtävät Moodlessa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Aiemmin suoritettu vastaava korkeakoulutasoinen kurssi tai muualta aiemmin hankitun osaamisen todentaminen (AHOT):
https://www.tuni.fi/opiskelijanopas/kasikirja/tamk?page=3126#hyvaksiluku

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Kurssin kaikki osasuoritukset pitää olla tehtynä hyväksytysti ennen kuin arvosana voidaan antaa. Osasuoritukset ja niiden tarkemmat arviointikriteerit käydään läpi kurssin aikana.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija

• selviytyy yksinkertaisista keskustelutilanteista
• reagoi yleensä jollakin tavalla keskustelukumppanin sanomisiin
• ääntää ymmärrettävästi niin että viesti välittyy
• tiedostaa jossain määrin erityyppisten tekstien asettamat vaatimukset tyylille
• pystyy tuottamaan tekstiä josta viesti välittyy ymmärrettävästi
• ymmärtää lukemansa tekstin pääasiat

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija:
• keskustelee alaansa liittyvistä aiheista melko sujuvasti
• reagoi keskustelukumppaninsa sanomisiin pääosin asianmukaisesti
• viestii useimmiten tilanteen edellyttämällä tyylillä
• kirjoittaa melko sujuvasti ja selkeästi
• ääntää melko luontevasti ja selkeästi
• ymmärtää lukemansa tekstin pääasiat ja useimmat yksityiskohdat
• osaa tarvittaessa ilmaista asian toisin sanoin
• ymmärtää ja käyttää alan sanastoa melko täsmällisesti
• osaa käyttää apuna eri lähteitä ja sanakirjoja
• käyttää rakenteita pääosin oikein ja korjaa itse kielenkäytön virheitä jos ne ovat johtaneet väärinkäsityksiin

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija:
• keskustelee sujuvasti ammattialaansa liittyvistä aiheista
• reagoi nopeasti ja asianmukaisesti keskustelukumppanin sanomisiin
• viestii tilanteen edellyttämällä tyylillä
• kirjoittaa sujuvasti ja tarkoituksenmukaisesti lähes ilman kielivirheitä
• ääntää luontevasti ja selkeästi
• ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat vaativastakin ammatillisesta tekstistä ja pystyy soveltamaan lukemaansa
• selittää toisin sanoin ja korvaa sanaston puutteet huomaamattomasti
• ymmärtää ja käyttää taitavasti ja täsmällisesti alan sanastoa sekä oman erikoisalansa termistöä
• löytää yleensä erilaisia lähteitä käyttämällä asianmukaiset termit
• käyttää monipuolisia kielioppirakenteita ja hallitsee ne lähes virheettömästi